Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB:stä ja mukautettuna näkyvistä tilapäivityksistä kysymys..

Vierailija
26.08.2012 |

Jos laitan päivityksen näkymään "mukautettuna" vain esim.kavereilleni "Matti Meikäläinen", "Maija Meikäläinen" ja "Essi Esimerkki", näkevätkö ko.henkilöt, että päivitys näkyy vain heille?

Tai vaihtoehtoisesti, jos laitan päivityksen näkymään "mukautettuna" kavereilleni, paitsi henkilölle "Matti Meikäläinen" ja "Maija Meikäläinen", näkevätkö muut kaverit, että päivitys ei näy noille kahdelle kaverille?

Ystäväni väittää, että näkyy, mutta onko noin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on laitettu mukautettuna (sellainen ratas-symboli) tai että se näkyy kaikille kavereille (kolme ihmishahmoa) tai että se näkyy kaikille (maapallo). Mutta kukaan muu kuin sinä ei nää mukautetusta kuka on jäänyt ulkopuolelle.

Vierailija
2/10 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa mitä näkee siitä on juuri, että päivitys on mukautettu, ei esim. julkinen. Mutta kuinka moni ja ketkä sen näkevät on vain sinun tiedossa.

Jos joku näkee, että päivitys on mukautettu, niin ainoa mitä voi tehdä on onnitella itseään, että kuuluu tämän päivityksen sisäpiiriin.

Näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut joskus siskon tunnuksilla FB:ssä ja hänelle kyllä näkyi, että kenelle päivitykset, jotka olin mukauttanut näkymään vain tietyille kavereille, näkyvät.(siis siskoni kuului näihin kavereihin)

Mutta saattaa olla, että oli FB:n moka, eli että ei kuuluisi näkyä.

En suosittele luottamaan FB:seen, eli jos on jotain arkaluontoista, jonka et halua näkyvän kaikille kavereille, älä laita ollenkaan!

Vierailija
4/10 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyy, että eräs kaveri kun päivittää, osa niistä on julkisia.

Samaa mieltä, ettei kannata liikaa luottaa, itse en laita tuonne mitään ns. salaista, mukautan vain siksi, että arvelen että kaikki ei kiinnosta kaikkia, esim harrastus- tai opiskelujutut.

-2

Vierailija
5/10 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ettei kannata liikaa luottaa, itse en laita tuonne mitään ns. salaista, mukautan vain siksi, että arvelen että kaikki ei kiinnosta kaikkia, esim harrastus- tai opiskelujutut.

-2

Kyllä sen tiedän, että näkyy, onko päivitys julkinen, mukautettu vai kavereille/kavereiden kavereille.

Kysyn siis sitä, että jos päivitys on "mukautettu" näkymään, vaikka vain "Matti Meikäläiselle". Näkeekö "Matti Meikäläinen" silloin, että "mukautettu" päivitys näkyy vain hänelle?

Aloittaja

Vierailija
6/10 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2

Kyllä sen tiedän, että näkyy, onko päivitys julkinen, mukautettu vai kavereille/kavereiden kavereille.

Kysyn siis sitä, että jos päivitys on "mukautettu" näkymään, vaikka vain "Matti Meikäläiselle". Näkeekö "Matti Meikäläinen" silloin, että "mukautettu" päivitys näkyy vain hänelle?

Aloittaja

enkä ole keksinyt miksi. Yksi kaveri kun laittaa "mukautetun" päivityksen niin siitä rattaasta painamalla näkyy nimilista keille se näkyy... Toisilla taas on vain se ratas.

Vierailija
7/10 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tietyille ihmisille, niin silloin kaverit näkevät, kenelle kaikille kyseinen päivitys näkyy.

Mutta jos taas on käyttänyt toimintoa, piilota seuraavilta käyttäjiltä, niin silloin kukaan ei näe keneltä päivitys on piilotettu. Kaverit näkevät vain rattaan ja tekstinä mukautettu.

Itse käytän juurikin tuosta syystä jälkimmäistä toimintoa.

Vierailija
8/10 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikki nimet, joille päivitys näkyy näkyy silloin jos samalla kuin kirjoitat päivitystä valitset jonkin ryhmän, jolle päivitys näkyy. Ainakin tällöin minulle tulee ohje, että henkilöt näkee sen rattaan ja ne henkilöt, joille päivitys näkyy. En ole ikinä aiemmin huomannut tuota mutta nyt piti käydä tarkastamassa :) Mutta jos sinulla on valmiiksi tuo mukautettu ryhmä, etkä enää erikseen valitse ryhmiä tuosta lootan alakulmasta niin näkyy vain tuo ratas. Ja lootalla tarkoitan siis sitä kenttää, johon päivitys kirjoitetaan.

Vierailija
9/10 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän lukee ihan selvästi että: "Facebook never reveals when you choose not to share a post with somebody."

Vierailija
10/10 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI NÄY!! Siinähän lukee ihan selvästi että: "Facebook never reveals when you choose not to share a post with somebody."

Ettekö osaa lukea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi