Tylsistynyt lentoemo täällä moi! Voin vastailla teidän kysymyksiin :)
Tiedän että näitä "kysy siltä ja tältä" aiheita on ollut täällä jo tuhat ja sata, mutta tämä on ensimmäinen minulle :)
Jos teillä on kysymyksiä lentämisestä / lentoemännän työstä, niin minä vastaan! :)
Kommentit (34)
Tekeekö tarkastuksen ilmailulääkäri vai käytkö yksityisellä? Pitääkö paikkansa että tarkastuksessa pitää riisuutua aina alusvaatteisilleen?
Pääsääntöisesti Airbusilla.
:D Hoh, mikä "lentoemo" mukamas olet...joo, et ole.
Tästä ruoka-asiasta vielä: kapu ja perämies yleensä syö eri ruuan tyyliin kana ja kala yms. Mutta lyhyimmillä lennoilla joissa ei kunnon ruokaa ede ole vaan tyyliin kahvi ja leipä, niin siinäkin yleensä ihan samaa, tosin leipä voi olla eri täytteillä. Ymmärsittekö?
Itse kyllä lennän suurimmaksi osaksi kaukolentoja, tosin välissä jokaiselle tulee lyhyempiä lentoja esim. jonkun sairastuessa.
Pääsääntöisesti pidempiä.
Kyllä Finnairilla on suurin osa pitkistä lennoista Airbusilla.
Heh heh, siitähän se rekrytointi kiinni onkin...
Kärsin lentopelosta, joka tuntuu vain menevän sitä pahemmaksi, mitä enemmän lennän. (Matkustan pelosta huolimatta 2-3 kertaa vuodessa lentämällä, pitkiäkin matkoja). Minua kiinnostaisi kuulla lentoemännän ohjeita lentopelon selättämiseen! Ja millä lailla lentoemännälle kannattaisi pelosta kertoa? Toistaiseksi olen tyytynyt puristamaan kumppanini kättä ja juttelemaan hänelle pelostani, mutta ajatuksena se, että lentoemäntä kävisi esim. muutaman kerran kertomassa, että kaikki on hyvin, tuntuisi todella lohduttavalta ja rauhoittavalta. Onko tällainen mahdollista/tavallista?
joo kyl mulla oli ainaki aikoinaa vaatteet päällä lääkärin tykönä..silti en päässyt selkävaivojen takia :( ja tästä on aikaa 6 vuotta.
joka saa elämänsä pahimman paniikkikohtauksen lennolla ja pelkää kuolevansa, hyperventiloi ja itkee?
Onko tällaista tullut vastaan?
Mielestämme työmme ei ole turhaa. En tiedä onko kysyjä lentänyt esim. 10 h lentoa, mutta kyllä sielläkin ruokaa tarvitaan, ja siis myös niitä ruuan jakajia. Samoin tax free-ostosten hoitamiseen.
Oikeasti lentoemännäthän on koneessa asiakkaita varten. Rauhoittelemme lentopelkoisia asiakkaita, ja esim. onnettomuushetkellä ei kapteeni ja perämies ehdi asiakkaille kertomaan miten toimitaan jne.
Toki ymmärrän ettei monet arvosta työtämme, mutta ilman lentoemoja ei se kone ilmaan nousisi.
Lentoemännät ovat konessa koska se on _viranomaismääräys_. Eivät mitään tax free -myyntiä varten. Lentoyhtiöt olisivat varmasti mielellään vähentäneet cabin crewn määrää jos se vain olisi laillista.
Ensin ovat tyrkyllä ensimmäisinä koneeseen riippumatta paikoistaan (vaikka olisi pyydetty vasta takarivit). Sitten he tukkivat käytävän riisumalla hitaasti päällysvaatteensa ja miettimällä seurueen istumajärjestystä ja miten tavarat sijoitellaan hyllyille jne. Ja koko takana oleva jono odottaa!
No Finnair ei airbusilla kaukolentoja juurikaan lennä...
http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_9_9.html
Tuosta linkistä voi nähdä, että Finnairilla on kaukoliikenteessä vain 4 Boeingia ja loput on Airbuseja. :)
Kapteeni ja perämies kylläkin syö eri ruokaa ja penkin selkänojan saa laittaa taakse lupaa kysymättä. Itsekö noita juttuja keksit?
Varmaan olet lentoemäntä, en ihmettele yhtään vaikka olisit, mutta et sieltä terävimmästä päästä. Finnairilla on matkustamohenkilökuntaa kuitenkin rajattu määrä, joten mieti vähän mitä tänne kirjoittelet. Saattaa tulla sanomista.
T. Ex- kollega
Ei voi olla lentoemäntä tämä tapaus: mitään vuosittaisia lääkärintarkastuksia ei ole eikä rekrytointihaastattelussa olla alusvaatteissa. Lääkkärintarkastuksessakaan ei olla kuin korkeintaan paita pois.
Hyvä yritys, keep on dreaming.
Taidat olla provo huijari, koska
ensinnäkin: kapteeni ja perämies SYÖVÄT EHDOTTOMASTI ERI RUOKAA, oli lento mikä hyvänsä,
toiseksi: kukaan ei lennä pelkästään "kaukolentoja" vaan joukossa on lyhyitä euroopanpyrähdyksiä, yms.
Voe elämä, muissakin asioissa kerrot ihan päin mäntyä...en jaksa alkaa nyt korjailla kaikkea, muttet ainakaan tosiaan Finskillä ole.