Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajaminimi vaatisi 73 miljoonaa lisärahoitusta

Vierailija
26.08.2012 |

vuonna 2014 sekä kunnilta vielä 145 miljoonaa!!

Jos tämä toteutuu niin sitten viimeistään on heitettävä haaveet siitä, että hoitajien palkat tulisi ikinä nousemaan.

Alalle ei saada enempää porukkaa, koska surkea palkkaus ei houkuttele. Ja sitten vielä varmaan 70% työntekijöistä jää lähivuosina eläkkeelle.

Saas nähdä mitä tästäkin tulee vielä :/

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidossa nykyisin.

Eli esim. viikonloppuna mennään töihin klo 7. Siinä kerätään avaimia, selvitetään päivän työlistoja yms. ja klo 7.30 lähdetään ensimmäisen asiakkaan luo.

Aamupäivän aikana on noin 9 asiakasta, joiden luona käydään auttamassa. Jokaisen luona menee 10min - 1h aikaa. Plus tietysti välimatkat.

Sitten voi ehtiä pikaisesti syömään välissä.

Ja klo 12-14 on taas noin 6 asiakaskäyntiä + välimatkat.

Sitten pitäisi vielä ehtiä kirjaamaan käynnit tietokoneelle, mutta tätäkään ei aina ehdi tekemään vaan täytyy tehdä joskus arkena jos on enemmän aikaa.

Ei ole todellakaan mitään kahvilla istuskelua!!

Vierailija
22/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono kuva sairaanhoitajien työstä. Synnärillä ei edes tultu katsomaan kun yöllä soitin hälytyskelloa. Sululaisen ollessa vakavasti sairas, hänelle ei muistettu tuoda lääkkeitä eikä ruokaa. Ei hänelle kyllä olisi maistunutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se että heitä on liian vähän niin onkin sitten toinen juttu! Rahaa tosiaan löytyy muihin maihin antaa mutta kun omasta maasta ja hyvinvoinnista on kyse niin miten käykään?

Vierailija
24/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se että heitä on liian vähän niin onkin sitten toinen juttu! Rahaa tosiaan löytyy muihin maihin antaa mutta kun omasta maasta ja hyvinvoinnista on kyse niin miten käykään?

mahdu enempää.

Vierailija
25/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monelle "kahvihuonetta" hokeville tutustumaan oikeasti hoitotyöhön!

Uskomatonta vähättelyä työstämme eikä ihme ettei hoitajan työtä arvosteta. Väitetään vain, että kahvilla istutaan.

Tervetuloa tutustumaan työhöni koska tahansa! Tulisi oikeasti aika monelle mieleen, että ehkä se palkankorotus olisikin kohdillaan!

Vierailija
26/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tradenomina tekevät tuttavani saavat toinen 2500e kuussa ja toinen 2400e kuussa. Siis ihan ma-pe arkityöstä.

itse olen johdon sihteeri, vaatii amk tutkinnon, palkka 1730 e kuussa.

Et ansaitse enempää koska olet tuohon tyytynyt. Vai onko tuo nettopalkka mikä olisi jo ymmärrettävämpi vaihtoehto?

Vierailija
27/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä joutuu tekemään mitä ihmeellisimpinä aikoina? Itse olen opiskellut 10 vuotta korkeakoulussa ja palkka on siinä 3700/kk brutto.

älytöntä kehua palkkaa, joka on korvausta siitä, että tekee niinä huonoina ajankohtina töitä.

Sitä paitsi jossain metallialalla, toimittajan töissä yms. lisät on aivan eri luokkaa kuin hoitoalalla. Jopa kaupassakin on paremmat lauantai- ja iltalisät! Ainoa mistä hoitoalalla tienaa on sunnuntain tuplapalkka.

Minun peruspalkkani on noin 1900e. Jos en siis tekisi niitä viikonloppuja, pyhiä, öitä yms. saisin tuon 1900e miinus verot.

Ihan vapaasti itse voit mennä kokeilemaan miltä tuntuu olla mm. 10 joulua putkeen töissä kaikki pyhät!! Siis joka ikinen joulu, juhannus jne.

Vierailija
28/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jossain sairaanhoitjat tekee töitä mut aina siellä missä olen ollut itse työssä, on vain istuttu kahvilla, poikkeuksena muutamat rykäisyt päivässä. Mutta siis n. 80 % ajasta kahvihuoneessa istuskelua. Tää on yleistä mutta toki jotkut varmasti tekee työtäkin. Olen ollut itse töiden lisäksi potilaana useasti pitkiä kaksoja ja kyllä se toiminta on surkeaa. kukaan ei tule kun soittaa hälytyskelloa. Kn raahaudut etsimään hoitajia niin kaikki kahvihuoneessa räkättämässä.

Vierailija
29/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin alaa 5 vuoden jälkeen.Rankkaa työtä ja palkka surkea. Nykyinenkään työ ei hohdokasta mutta palkka parempi. Olen tehtaassa duunarina ja vastuu olematon mutta palkka yli 3500 kuukaudessa. Jos mieli muuttuu niin hoitoalalle voin palata koska tahansa.

Vierailija
30/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tradenomina tekevät tuttavani saavat toinen 2500e kuussa ja toinen 2400e kuussa. Siis ihan ma-pe arkityöstä.

itse olen johdon sihteeri, vaatii amk tutkinnon, palkka 1730 e kuussa.

Et ansaitse enempää koska olet tuohon tyytynyt. Vai onko tuo nettopalkka mikä olisi jo ymmärrettävämpi vaihtoehto?

yrin neuvottelemaan korkeamman palkan muttei onnistunut, no muut toimistotyöläiset tienaa 1400-1600 e eli olen kyllä parhaiten palkattu.

Vierailija
31/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun samaan aikaan rahaa syydetään kunnan kolmanteen harjoittelujäähalliin, ulkomaisten opiskelijoiden ilmaiseen opiskeuun suomessa, julkisiin rakennushankkeisiin joiden budjetit ylittyvät tarjouksesta aina vähintään 50 %, kaikkiin ylipaisuneen valtionhallinnon turhiin keskijohdon virkamiehiin.

On järjestelykysymys, mihin verorahat menevät.

Tällä hetkellä sitä menee niin järjettömät määrät kaikkeen turhaan, että tuo 73 on liikuttava pikkuraha.

JOs sitä ei löydy tuollaiseen tarkoitukseen, se on HÄPEÄ.

Vierailija
32/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkerin olen siitä, että pikkuhiljaa on napsittu pois myös niitä kokemuslisiä. Vanhat yli 15v. töissä olleet hoitajat tienaavat n.15,50e tunnissa. Samoin pelkään, että lomaetujakin otetaan pois ennen kuin saan sen 15v. täyteen.

Itse asiassa vain yksi kokemuslisä on napsaistu pois. Loput on siirretty peruspalkkaan, mikä on suoraan hyödyttänyt vähemmän aikaa työssä olleita. Itsellä on uraa takana yli 10, mutta alle 15 vuotta ja tuntipalkka on 16,20e.

Ei se minusta aivan paska ole. Kuitenkin reilusti yli 40te / vuosi bruttona.

Tuota lomaoikeuksien heikentämistä minäkin pelkään, kun ei ole vielä lomat täysissä. Toisaalta se sotisi kyllä sekä työssäjaksamista, että työn vetovoimaisuutta vastaan. Eikä oikein sovi työurien pidentämispolitiikkaankaan. Täytyy pitää peukkuja, että pysyisi loma-asiat kuten ne nyt on.

-TT-

Vierailija
33/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älytöntä kehua palkkaa, joka on korvausta siitä, että tekee niinä huonoina ajankohtina töitä. Sitä paitsi jossain metallialalla, toimittajan töissä yms. lisät on aivan eri luokkaa kuin hoitoalalla. Jopa kaupassakin on paremmat lauantai- ja iltalisät! Ainoa mistä hoitoalalla tienaa on sunnuntain tuplapalkka. Minun peruspalkkani on noin 1900e. Jos en siis tekisi niitä viikonloppuja, pyhiä, öitä yms. saisin tuon 1900e miinus verot. Ihan vapaasti itse voit mennä kokeilemaan miltä tuntuu olla mm. 10 joulua putkeen töissä kaikki pyhät!! Siis joka ikinen joulu, juhannus jne.

Vierailija
34/34 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta päästäisiin jonkinlaiseen järkevään, faktatietoon pohjautuvaan tulokseen siinä, onko SH:n palkka hyvä vai huono, sitä kannattaa verrata keskipalkkaan.

2012 keskipalkka (koko työväestö) oli 3049e /kk

2012 naisten keskipalkka oli 2741e /kk

Tuosta voidaan päätellä, että SH:n palkka on ihan keskivertopalkka, hiukan isompi kuin naisilla keskimäärin. On syytä kuitenkin huomioida, että tuohon keskipalkkaan päästäkseen on tehtävä vuorotöitä / viikonloppuja, juhlapyhiä yms.

-TT-

Lähde palkkoihin: http://tyopaikat.oikotie.fi/tyontekijalle/palkkalaskuri?ref=AW-Oikotie_…

Perustuen tilastokeskuksen tietoihin.