Ystävä hermostui, kun ekaluokkalaisensa oli "lihonut" kesällä
Tuli paha mieli tytön puolesta, kun äitinsä kauhisteli, miten tyttö oli pulskistunut kesän aikana. Keväällä ostetut housut eivät mahtuneet enää koulun alettua päälle.
Nyt on sitten kuulemma herkkulakko ja ruuan tarkkailu. Pikkuveli saa herkkuja ja tyttö katselee vierestä tippa silmässä.
Itselläni lapset ovat ihan pieniä, mutta kuvittelisin, että seitsenvuotias kasvaa muutenkin ulos vaatteistaan kesän aikana vaikkei suoranaisesti lihoisikaan.
Tuntuu pahalta, että normaalia lasta opetetaan laihduttamaan noin varhain. Äiti itse on todella hoikka.
Kommentit (10)
siinä kasvatetaan syömishäiriöistä..
Mutta äidin tapa puuttua asiaan on julma ja väärä. Omiaan tekemään ongelmia myöhemmin. Itse puutun lasten syömisiin jos painoa kertyy. Herkut jäävät silloin vähemmälle, mutta huomaamattomasti ja kaikilta! Kiinnitän huomiota että käydään retkillä yms.missä ei ole syöminen ja jätskit pääasiass jne. En halua lapsille samaa kuin millaista minulla on.
T. Eka laihis 10-vuotiaana ja bmi 38
Kyllä lapsi helpostikin kesän aikana kasvaa pituuttaa paljon ja saa siten myös painoa.
Tuollainen kiduttaminen, että toinen saa syödä silmän alla herkkuja, ei ole kellekään hyväksi.
Toiset ovat lähes sadistisia noissa laihuus ja lihavuus jutuissa.
On ihan tavallista, että lapsi jopa pyöristyy ennen kymmentä ikävuottaan. Kerää ensin rasvaa ja sitten alkaa se roima pituuskasvu. :)
Sitä minäkin, että lapsi on kasvanut ihan normaalia kasvua. Minusta tyttö on yhtä laiha kuin aina, pituutta on vaan tullut reilusti lisää.
Luulen, että äiti on luonnostaan hyvin laiha, koska on ollut kaikki ne 10 vuotta, jotka olen hänet tuntenut. toivon, että tytöllä on samat geenit, ettei tarvitse alkaa kituutusharjoituksia noin pienenä.
...jo 5-vuotiaalle. Tai siis tietenkin koko perheelle. Eikä mikään totaalinen lakko, mutta selvästi ryhdistyttiin.
Meillä siis nuorempi lapsi selvästi pulskistuu helposti. Painokäyrä on aina ollut lähellä ylipainoa ja kesällä paino pompsahti pari kiloa ylöspäin. Todellakin on minusta syytä ottaa ryhtiliike syömisiin. Mutta siis tietenkin kaikilla, ei vain yhdellä.
Sano, että tekee tytölle karhunpalveluksen ja aiheuttaa tälle syömishäiriön. Vaikka lapsi olisi ylipainoinen, mitä tässä tapauksessa ei ilmeisesti edes ole, lapsen kuullen ei puhuta laihduttamisesta.
lapsi varmaankin on lihonut. Pituuskasvussahan housut kyllä mahtuvat päälle, mutta puntit jäävät lyhyiksi, eikö? Onko äiti puhunut laihduttamisesta? Sitä ap ei maininnut. Herkkujen pois jättäminen ja ruuan tarkkailu olisi suotavaa tosi monessa perheessä, eikä se ole =laihduttaminen. Ruokaremontti voi olla myös syomisen järkeistämistä. Syömishäiriötä huiskitaan nykyään yhtä kevyesti kuin narsismia. Herkkujen karsiminen ei tee kenestäkään syömishäiriöistä, useimmiten vain terveemmän.
huomiota lapsensa lihomiseen, ennen kuin lapsi on hillitön läskiboltsi. Että oikein herkkulakko... voi että miten julmaa.
lapsi varmaankin on lihonut. Pituuskasvussahan housut kyllä mahtuvat päälle, mutta puntit jäävät lyhyiksi, eikö? Onko äiti puhunut laihduttamisesta? Sitä ap ei maininnut. Herkkujen pois jättäminen ja ruuan tarkkailu olisi suotavaa tosi monessa perheessä, eikä se ole =laihduttaminen. Ruokaremontti voi olla myös syomisen järkeistämistä. Syömishäiriötä huiskitaan nykyään yhtä kevyesti kuin narsismia. Herkkujen karsiminen ei tee kenestäkään syömishäiriöistä, useimmiten vain terveemmän.
Perheessä on todella terveelliset elämäntavat.
Tyttö harrastaa rankkaa liikuntaa useita kertoja viikossa. Hän ei ole pulska, vaan mielestäni laiha, tikkujalkainen tyttö, kuten he tuossa iässä usein ovat.
Ymmärrän toki lihavuuden ja mässäilyn vähentämisen, jos sellaista on. Luulisin, että lapsi kasvaa ympärysmitoiltakin pituuskasvun ohessa, vaikkei "lihoisikaan". Kasvavathan luut myös leveyssuunnassa.
kun pitää olla muiden silmissä niin "täydellinen"