Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin päivittäin kuolemaa

Vierailija
28.02.2025 |

Joko siksi että elämä ei tunnu miltään ja on vain sairaudet ja netti seurana tai ahdistuneisuuden takia sairaudenpelko jokaikisestä oireesta kehossa ja menee paniikkiin ja soittaa hätänumeroon.

Tänäänkin tajusi että on perjantai kun tahtoo aika mennä niin nopeasti ettei välillä muista mikä päivä on. Varmasti monella on kivaa tekemistä tänäänkin, itse lähinnä katson turhia videoita kun en oikein muusta meinaa innostua. Tai jos innostuu ne on nopeasti katsottu läpi. Hiihtokisoja koittanut katsoa mutta ei oikein saa intoa siihen. Ampumahiihto taitaa olla ainoita lajeja joka saa vähän mielen pois sumusta ja pientä intoa mutta sekin loppuu kolmessa viikossa ja sitten on taas tyhjän katselua.

Vähän vaihtui aihe mutta joo on hyvin masentunut ja ahdistunut olo eikä näe valoa elämässä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle.

Vierailija
2/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö käymään ulkona vähän kävelemässä. Luonnosta saa voimaa, ja kevät on tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika turhaa kun olet kuollut et siitä tiedä mitään, etkä siitä että olisit koskaan ollut olemassa.

Vierailija
4/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö käymään ulkona vähän kävelemässä. Luonnosta saa voimaa, ja kevät on tulossa.

Kevät tulossa ja mt-ongelmaiset masentuvat siitä entistä enemmän. Eikö se niin mene??

Vierailija
5/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaudet ovat raskaita. Toivottavasti saat hyvää hoitoa. Käykö luonasi jotain apua/hoitajia?  

Olen myös yksinäinen, mutta toistaiseksi terve. Katselen paljon juuri videoita ja kuuntelen musiikkia. Olen ajatellut, että ilman nettiä yksinäisyys olisi paljon raskaampaa. 

Vierailija
6/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tuossa tänään jotain 4km kävelemässä ja sitten vähän leikkimässä ojan vierellä eli tein lumipalloja ja laitoin meneen ojarumpuun ja katselin kuinka se menee läpi kun juoksin toiselle puolelle. Tosin noloa kun aikuinen ihminen leikkii tämmöistä ja saa pelätä autoja ja muita ihmisiä etteivät näe.

Mutta joo kävely kai jotain auttaa en osaa sanoa sen pitäisi olla fyysisesti rankka eli tulla hiki kunnolla että se vaikuttaisi pidempään. Luonnon katselu muuten ei oikein tahdo muuten auttaa. ap

Vierailija
7/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaudet ovat raskaita. Toivottavasti saat hyvää hoitoa. Käykö luonasi jotain apua/hoitajia?  

Olen myös yksinäinen, mutta toistaiseksi terve. Katselen paljon juuri videoita ja kuuntelen musiikkia. Olen ajatellut, että ilman nettiä yksinäisyys olisi paljon raskaampaa. 

Sairaudet ovat suurelta osin psyykkisiä mutta on myös fyysisiä. Pystyn käymään muualla itse ja toimimaan itse ettei apua siinä mielessä tarvitse mitä nyt ei oikein tahdo ymmärtää monia asioita autismin takia (asperger) tai saatan muutenkin olla aika hidas ym. jolloin moni normi asia on vaikea.

Jos nettiä ei olisi olisin varmaan ihan loppupisteessä kun tässäkin nyt jotain ihmiskontaktia vaikkakin tekstimuodossa. Mielellään näkisi livenä ihmisiä mutta ei oikein osaa. ap

Vierailija
8/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en niinkään mieti vaan haaveilen kuolemasta. Se on kaunein aamu kun en enää herää.

Vierailija
9/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en niinkään mieti vaan haaveilen kuolemasta. Se on kaunein aamu kun en enää herää.

Välillä kyllä samoja haaveita. Sen pitäisi juuri sellainen ettei enää herää niin ei kärsisi mitenkään. ap

Vierailija
10/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sieltä tulee,senkun vaan odottelet.

Vierailija
11/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen", neuvoo Raamattu. Raamatun mukaan Jumala mm. lohduttaa masentuneita, antaa tulevaisuuden ja toivon. Se, että ottaa selvää siitä, mikä iankaikkisuuskohtalo ihmistä odottaa, on paras palvelus, minkä itselleen voi tehdä. Jumala usein kutsuu ihmistä mm. sairauden kautta, jotta ihminen löytäisi hänet.

Netistä, seurakuntien sivuilta ja YouTubesta, löytyy hengellisiä puheita ja lauluja, joista voi saada voimaa ja lohtua omaan elämäänsä. Moni seurakunta lähettää sunnuntain Jumalanpalveluksensa suorana YouTuben kautta. Tai YouTubesta voi etsiä videoita, kirjoittamalla hakukenttään haluamastaan aiheesta sanan, vaikkapa sanan "lohdutus".

Netistä voi löytää muutakin iloista ja sisältöä elämään. Voi tehdä nojatuolimatkoja omaan lempipaikkaansa tai kuunnella ja katsella muiden ihmisten elämänmenoa, kokemuksia ym.

Vierailija
12/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivuniemen Paulakin meni, nyt on sinun aikasi

Vierailija
13/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haaveilen kuolemasta. Se on kaunein aamu kun en enää herää.

Luulo ei ole tiedon väärti. Moni on herännyt tuonelassa, vaivan paikassa.

Vierailija
14/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koivuniemen Paulakin meni, nyt on sinun aikasi

Paula on mennyt eläkkeelle.

Vierailija
15/15 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pientä elämänpiiriäni avartaa se, kun katson netistä sellaisia videoita, jossa joku kävelee katuja ja teitä pitkin ja kuvaa kävellessään. Itse en pääse kotonai juuri minnekään, joten on kivaa seurata toisten kuvaamana erilaisia paikkoja ja maisemia.

Esimerkiksi Polulla on sellainen suomalainen YouTube -kanava, joka tekee tällaisia kävelyvideoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi