Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ihmeestä noilla naapureille on rahaa

Vierailija
25.08.2012 |

Joo myönnän heti että kateellinen olen, mutta ihmetyttää vaan kun naapuriimme (pk-seutu) rakensi normaalituloinen lapsiperhe tuollaisen miljoonatalon. Kolmekymppisiä ovat ja ihan tavallisissa töissä. Ja kaksi autoa pihassa. Ihmetyttää vaan miten tuo on mahdollista. Sen verran tiedän että perintöjä ei ole.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näemme vero"kalenterista" joka ikinen vuosi. Mua hävettää roikkua siellä alle 40 000e/vuosi ryhmässä:(

kuule näe minun tulojani... :)

Vierailija
22/30 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omilla palkkatuloillaan eivät ole voineet päästä tuollaiseen tonttiin ja taloon kiinni, eikä ole mikään arvontatontti/vanhempien tontista lohkottu tontti, vaan ihan käypään arvoon ostettu tontti ja talo, niin sitten niillä vaan on jostakin muusta kanavasta hankittu ne rahat!

Ne on piilorikkaita, eli joko ovat saaneet ennakkoperintöä, tai perineet esim. isovanhempansa/jonkun muun sukulaisen (esim. naimaton setä/täti), tai vanhemmat kustantaneet paljon, esim. rahottaneet rakentamista, tontinostoa, autonostoja jne. Tai sitten ovat voittaneet lotossa. Näitä lottovoittajia kun on, vaikkakin harvassa. Luin mökillä juuri parivuotta vanhasta akkolenlehdestä juttua lottovoittajapariskunnista. Yksi oli ihan tavisduunariperhe PK-seudulta. Ostivat tontin ja rakensivat mieleisensä talon, joka kuitenkin kirjoituksen mukaan ei ollut mikään öky-ökytalo, mutta iso kivitalo hyvällä tontilla pk-seudulla kuitenkin! Lottovoittaja kun voi olla ihan taviksen näköinen ja oloinen, työssäkäyvä, mutta sitten on kuitenkin se iso, tilava kivitalo ja kiva tontti, ja kivat autot, eli muuten eletään ihan taviselämää mutta on vain voitu tehdä niitä isoja elämänhankintoja, joka ei kaikille vaan ole mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri avopuolisonsa kanssa 170m2 ökytalon. Molemmat siis 22-v. Nainen huoltoaseman kassa ja mies autonkuljettaja. Mutta molempien vanhemmat yrittäjäsukua eli sieltä sitä rahaa ja tukea on tullut.

Vierailija
24/30 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä tontti 300 000?! Huhhuh, melkonen summa. Meidän iso uusi omakotitalomme ei maksanut edes noin paljoa vaan lähempänä 200 000. Ja tontin arvo 3000€. Onneks ei asuta pääkaupunkiseudulla, eihän tuolla näköjään olis varaa ostaa edes tonttia saati rakentaa sille taloa!

Mutta todennäköisesti saaneet rahaa sukulaisilta tms tai voittaneet lotossa? Eihän perusduunari tuloistaan monennsadantuhannen lainaa mitenkään saa maksettua.

Vierailija
25/30 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(talvi)säilytykseen. Voisit rakentaa katoksia vaunuille ja vuokrata myös katoksettomia paikkoja.

Vierailija
26/30 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu hetken ja myy jonkinlaisella voitolla pois. Mulla oli aikoinaan duunariammatissa, duunarikaveri joka osti, remppas ja möi pois 4-5 kämppää vuodessa. Kaveri teki huomattavat hillot tuolla. Toki sen jätkän elämä on ainaista työtä ja raadantaa, mutta hävyttömän varakas duunari se on. Tykkää vaan työstään ja työporukastaan niin paljon ettei viitsi heittäytyä täyspäiväkeinottelijaksi.

Vierailija
27/30 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo myönnän heti että kateellinen olen, mutta ihmetyttää vaan kun naapuriimme (pk-seutu) rakensi normaalituloinen lapsiperhe tuollaisen miljoonatalon. Kolmekymppisiä ovat ja ihan tavallisissa töissä. Ja kaksi autoa pihassa. Ihmetyttää vaan miten tuo on mahdollista. Sen verran tiedän että perintöjä ei ole.

niin yleensä tällaiset tapaukset raahaavat mukanaan läpi elämänsä ihan järjetöntä velkataakkaa. Se on ihan ok, jos ei tule eroa ja kummatkin saa pitää työnsä. Mitään suuria yllätyksiä tai muutoksia tuollainen taloudenpito ei kestä.

Vierailija
28/30 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get a life.....

Vierailija
29/30 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten tosi yleistä ja ihan perheellisiäkin. Iso kellari tai ullakko ja joka kuussa isot hillot tuolla tavalla.

Vierailija
30/30 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perintöä kummankaan puolelta vielä. Ollaan tehty hyviä sijoituksia koskien asuntoja. Aloitettiin pienellä kaksiolla ja nyt asutaan suht lähellä Helsingin keskustaa omakotitalossa.

Mies duunari, minä akateeminen, mutta olen ollut kotona jo 10 vuotta lasten kanssa.