Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko asunut koskaan yksin?

Vierailija
25.08.2012 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteensä kahdeksan vuoden ajan.

Vierailija
2/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin erää kehityspsykologin artikkelin, jonka mukaan yksineläminen on lähes välttämätöntä riittävän identiteetin muodostumiseen. Ja tämä pitäisi tapahtua siinä vaiheessa, kun muuttaa pois vanhempien luota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotiaana, eli 15 vuotta sitten.

Vierailija
4/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään laskettuna asuin n. 11-vuotta yksin.

Onkin tärkeää asua joskus yksin eikä vain heti kotoa muuttaa poikaystävän kanssa yhteen.

Vierailija
5/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotta.

Vierailija
6/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oikein yllätyin kun tajusin että mieheni ei ole koskaan asunut yksin.

Vierailija
7/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin 23v sitten 18-vuotiaana yhteen mieheni kanssa. Pitäisiköhän mun nyt muuttaa omaan kämppään että "identiteettini kehittyy".... :)

Vierailija
8/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elää sinkun elämää. Kävellä käsi kädessä baarista kotiin uuden tuttavuuden kanssa jne... sääliksi käy.

Vierailija
9/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jokainen omaa järkeään käyttävä osaa sen ajatella.

Miten voi kaivata mitään sellaista mitä ei ole kokenut?? Tai mistä ei tiedä mitään..

Ja itse olen asunut kuusi vuotta yksin. En kylläkään heti kotoa muutettuani, vaan teinirakkaudesta erottuani.

elää sinkun elämää. Kävellä käsi kädessä baarista kotiin uuden tuttavuuden kanssa jne... sääliksi käy.

Vierailija
10/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä taas kohta, kun lapsonen kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
11/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja erottuani lapsen isästä asuin osan viikoista yksin, kun lapsi oli isänsä luona.

Vierailija
12/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myöhemmin olen katunut. Halusin poukayatävän luokse ja poikaystävä halusi mut hänen luokseen.

Vierailija
13/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmisen vuotta ehdin asua ja opiskella... mutta vanhemmat jonkin verran ekana vuonna huolehti mun maksuista, kun säästöjä ysin jälkeen ei vielä ollut niin.

Seuraavana kesänä sainkin kunnon duunin ja sain maksettua kaiken itse. Noh, toki kotoa tuli välillä ruokakassia ja "taskurahaa", kun iskä lähtiessä laittoi satasen pari taskuun.

Vierailija
14/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. No okei pari viikkoa asuin yksin joskus mutten sen kauempaa.

Vierailija
15/28 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väittäisin, että tasapainoisen kehittymisen ehtona on juuri se, että ihminen on elänyt myös yksin. Vain yksin eläessään ihminen todella oppii tuntemaan itsensä.

Muutin yo-kirjoitusten jälkeen omilleni. Asuin useamman vuoden yksin, muutaman vuoden myös ulkomailla. Nykyään asun yksin (viimeiset 3 vuotta), tuohon väliin mahtuu yksi pitkä seurustelusuhde (omat asunnot) sekä yksi avoliitto (josta 2 lasta). Siis nämä viimeiset 3 vuotta olen asunut "yksin", siis ainoana aikuisena, lapset luonnollisesti asuvat kanssani.

Vierailija
16/28 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi kaivata mitään sellaista mitä ei ole kokenut??

omaa lasta?

Vierailija
17/28 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon, että yksinasuminen on hyvin tärkeää kokea nuoren aikuisen. Ja miehille myös, että oppivat hoitamaan kotiasioitakin.

Samoin kuin eräs psykologi tv:ssä tuumi, että alle kolmenkymmenen iässä ei kannattaisi mennä naimisiin, koska ihminen kasvaa aikuiseksi vasta tuolloin. Ja harvoin nuoripari kasvaa samaan suuntaan.

Vierailija
18/28 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin kotoa opiskelijaksi soluasuntoon, joten tarkkaan ottaen en asunut yksin. Sittemmin olen asunut paljon kimppakämpissä. Aivan täysin yksin asuin kuitenkin noin viisi vuotta avioliitojen välillä. Vielä naimisissa ollessanikin asuin pari vuotta yksin, eri paikkakunnalla kuin mieheni.

Vierailija
19/28 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian usein oli tyhjää ja tylsää. Silloin kaipasin useammin seuraa, kuin nyt (useamman lapsen äitinä) yksin oloa. Se aika kasvatti, mutta lyhyempikin olisi riittänyt.

Vierailija
20/28 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kk, mutta senkin ajan vietin kyllä seurustelukumppanin luona suurimmaksi osaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi