Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä piilee Moccamaster-keittimen suosio Suomessa?

Vierailija
25.08.2012 |

Kotimaassaan/valmistusmaassaan kyseinen hökötys on täysi hirvitys ja tuntematon rotjake.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ehdotusta uudeksi keittimeksi?

http://www.philips.fi/c/kahvin-ja-vedenkeittimet/myaroma-control-lasia-…

Tykkään itse tämän keittimen suodattamasta kahvista, ja meillä vieraatkin kehuvat tosi usein sitä, miten hyvää kahvia meillä on, joten en ole mielipiteeni kanssa ainakaan aivan yksin. Monessa paikassa olen Moccamasterilla keitettyä kahvia juonut, eikä se kyllä minustakaan mitään ylimaallisen ihanaa ole. Varsinkin kun monet eivät huolehdi keittimen ja pannun puhtaudesta kovin hyvin, vaan esim. kaatavat edellisen kahvinkeiton jälkeen pikaisesti huuhtaistulla kahvinkeittimen pannulla vettä vesisäiliöön. Tuossa meidän keittimessä tykkäänkin tosi paljon irrotettavasta vesisäiliöstä, ei tule vanhojen kahvien jäänteet pilaamaan uuden kahvin makua.

Vierailija
2/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ala pipertämään kahviani mistään pavuista jauhamalla ja ostamaan kalliita kahvikoneita ja erikoiskahveja sitä varten. Niistä koneistahan saa tosiaan vissiin maksaa enimmillään jotain 1700 e, mikäli nyt oikein muistan mainoksia nähneeni.

Toisaalta, saahan kahvinkeittimiä erilaisista säästökaupoista myös n. 20 e hintaan, mutta millaisia? Niihin nähden MM on kallis, joten sitä tarkoitin tuolla aiemmin, että eikö sitä oo varaa ostaa?

Mut mä oonkin juntti. Haluan ihan tavallista suomalaista, kuumaa kahvia ja toimivan keittimen ilman suurempia säätämisiä. Keittimen, jonka tiedän olevan luotettava. Ja sitä on mun Moccamaster. Mulla ei ole aikaa tuhertaa kahvinkeiton parissa ;)

Btw, terveisiä vaan sille Ap:lle, joka taitaa olla jonkin kilpailevan merkin edustaja? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän kaverin Moccamasterissa on vikana, kun siellä on aina ihan hailukkaa kahvia. Jos laittaa maitoa sekaan, niin kaffe on jo heti kättelyssä ihan haalean lämpöistä. Eli ei tule ainakaan heidän mm:lla kuumaa kahvia.

Sen sijaan työpaikan 10 vuotta vanhalla mm-keittimellä tulee ihan passelia kahvia. Melkein yhtä hyvää, kuin meidän philipsillä. ;)

Vierailija
4/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pari vuotta sitten lahjaksi MM:n. Mulle on periaatteessa ihan sama, millä laitteella kahvini keitän, mutta on tuo mielestäni hieman hankala vehje.

Meidän masterin ärsyttävyyksiä:

-vie paljon pöytätilaa

-liikaa irrallisia osia

-suodatin tulee suoraan kannun päälle

-jotenkin vaivalloinen puhdistaa

-kahvi on liian kuumaa kun keittää vain neljä kuppia

Vierailija
5/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta MM:lla on omat Fb-sivut. Siellä on nyt 19046 tykkääjää ja keskustelua näyttää olevan, eri maalaisia, ei suinkaan vain suomalaisia juntteja ;). Sieltä näkee uusia mallejakin.

Mut siis, joka merkille on kai tykkääjänsä. On niissä muissakin varmasti hyviä ;). Yks tykkää äidistä ja toinen tyttärestä...

Vierailija
6/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitä luullaan hienoksi.

Malli on sama vuodesta toiseen ja se riittää tavikselle, tuote on helppo tunnistaa.

Muut merkit tekevät yhtä hyvää/huonoa kahvia mutta koska mallit vaihtuvat ulkonäöllisesti niin statusta ei synny samaan tapaan.

Ja tuo, joka kehui estotta laitetta ja jonka vertailu kohteet oli joko 20 e tai 1700 e maksavat laitteet ja lopuksi vielä syytti ap:ta kilpailevan merkin edustajaksi: kenen merkkiä itse edustat?

Moccamasterin tippalukko ja 10 kupin valmistus, ilman että suodatinpussi tukkeutuu ja menee yli ei ole minusta "luotettavuutta", sori vaan.

Pieni googlaus paljasti tosiaan ap:n väitteen, ko. hollantilaismerkki taitaa olla vain suomalaisten suosikki.

Vierailija
7/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suodatinkahvi on Suomessa suosittua, niin siksi moccamaster on suosittu. Keittimessä on on ihan hyviä ominaisuuksia ja oman kokemukseni mukaan keittimissä on eroja, mutta niin on myös kahveissa.

Minusta on ihan turha haukkua, jos joku, suomalaiset yleensä tykkää vaaleapaahtoisesta suodatinkahvista. Kuka määrää mikä on "oikeaa"hyvää kahvia? Eri maissa on eri makuja. Moccamasterin kahvi on Suomessa pidettyä. Suomessa on myös mielestäni vähän erilainen kahvinjuonnin kulttuuri kuin monessa muussa maassa.

Itsellä Moccamaster ja espressokeitin ja käytän molempia erilaisten kahvien tekoon.

Vierailija
8/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitä luullaan hienoksi.

Malli on sama vuodesta toiseen ja se riittää tavikselle, tuote on helppo tunnistaa.

Muut merkit tekevät yhtä hyvää/huonoa kahvia mutta koska mallit vaihtuvat ulkonäöllisesti niin statusta ei synny samaan tapaan.

Ja tuo, joka kehui estotta laitetta ja jonka vertailu kohteet oli joko 20 e tai 1700 e maksavat laitteet ja lopuksi vielä syytti ap:ta kilpailevan merkin edustajaksi: kenen merkkiä itse edustat?

Moccamasterin tippalukko ja 10 kupin valmistus, ilman että suodatinpussi tukkeutuu ja menee yli ei ole minusta "luotettavuutta", sori vaan.

Pieni googlaus paljasti tosiaan ap:n väitteen, ko. hollantilaismerkki taitaa olla vain suomalaisten suosikki.

, kirjoitin jo, että ihan sama mulle. Jos mä pidän tuosta, ei muiden tarvitse pitää. Olen juntti, pidän siitä. Ja en tosiaan ole "syyttänyt" Ap:ta mistään, huomaa että kyseinen lause päättyi :D . Joten se siitä, peace please ja hyvää yötä mun puolestani kaikille.

Vierailija
9/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä se oli 60-luvulla edellä aikaansa

Vierailija - 25.08.12 09:49 (ID 15453099)"

Ja tähän perustuu monen munkin asian hyvyys ja klassikoituminen.

Black Sabbath tai Led Zeppelin tekivät jotain erityisen hyvää 60-70 luvulla. Ovat edelleen arvostettuja, vaikka samat asiat tehdään aivan varmasti paljon paremmin nykyään.

Oma Moccamasterini on ensimmäinen keitin, joka keittää kahvin näin kuumaksi. Onko se hyvä vai huono.... en mene takuuseen, mutta joko se tekee parasta juomaani kahvia tai ainakin ihan parhaasta päästä olevaa. Edellisetkin keittimet ovat olleet kyllä oikein hyviä ja hintavia, mutta Moccamasteriini olen eritäin tyytyväinen.

Siinä on sellaista "Porvariston hillittyä charmia".

Parasta tietysti kun jauhaa itse pavuista kahvit.

Vierailija
10/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai suurimmalla osalla kun tutuista..

Vierailija
11/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hollantilainen aviomieheni ei käsitä ollenkaan koko laitteen ihanuutta. Hän kertoo aina anekdoottina kavereilleen, miten suosittu laite on täällä Suomessa. Hänen mielestään se on tosi hassua, miten niin vanhanaikainen laite, jossa kömpelö muotoilu, on saavuttanut niin suuren suosion.

Hollannissa suosittuja ovat senseot ja muut vastaavat laitteet.

Vierailija
12/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutakin eroa kuin maku. Espressoa tehdessä vesi tulee nopeasti, isolla paineella purun läpi, jolloin parkkihapon määrä on aika paljon pienempi kuin tavallisessa kahvissa. Parkkihappö pidemmän päälle syovyttää vatsaa. Ainakaan minun vatsani ei kestä ollenkaan tavallista kahvia. Espresson kanssa ei ongelmaa.

Vierailija
13/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään eniten suodatinkahvista. On meillä kahvimylly ja mutteripannukin, mutta tykkään vaan enemmän tavallisesta kahvista. Hittojako se minua liikuttaa mitä mieltä joku kahviharrastaja on minun kahvimaustani. En ala juomaan mielestäni pahempaa kahvia siksi että vaikuttaisin jotenkin fiinimmältä.

Moccamaster on suodatinkahvin keittämiseen oikein hyvä. En tiedä jos joku muu on vielä parempi, mutta kyllä tuo ne parinkympin rupsuttimet voittaa.

Vierailija
14/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että varmasti on MM seuraavakin keitin.

Tosin en tiedä löytyyko noita tippalukottomia malleja enää...

Vierailija
15/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee hyvää peruskahvia nopeasti, hyvä hinta/laatu -suhde ja ajaton ulkonäkö.

Vierailija
16/63 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-suodatin tulee suoraan kannun päälle

= Moccamaster karvalakkimalli

-kahvi on liian kuumaa kun keittää vain neljä kuppia

[/quote]

Ainakin hintavammissa malleissa on virtanappulan lisäksi toinen nappula, joka pidetään päällä mm. silloin kun keitetään puoli pannullista tai vähemmän.

Vierailija
17/63 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

värejä. Keittää tosi kuumaa, virheetöntä kahvia. Sillä on pitkä takuu ja tietää saavansa kaikkia varaosia tarvittaessa. Työpaikoillakin useimiten on se. Se nyt vaan on paras. Eikö teillä oo varaa ostaa sitä, vai mikä mättää? ;)

Varaosia tosiaan saa vaikka kodin1:stä suoraan hyllystä. Ei tarvi tilailla mitään ja odotella kahvihammas kolotellen. Eka kaffekone, jossa tippalukko todellakin toimii, eikä tuo automaattinen virrankatkaisukaan + lämpölevy huono ominaisuus ole.

levyllä hautonutta kahvia. Panostan hyvään raaka-aineeseen eli kalliimpaan lahviin ja keitän kahvini siitä vaikka joka kerta, kun haluan pari kupillista kuin että pidän odottelmassa lämpölevyllä.

Vierailija
18/63 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sen verran tietoa että sen maun määrittää,se millasesta vedestä sen keittää.toki kahvin keittimelläkin on osansa,ja purut pitäisi jauhaa aina pavuista että olisi tuoreita,näin saa parasta kahvia.tosin kuka lähtee juoksemaan joka aamu toiseen kaupunkiin vedenhaku reissulle;)

Vierailija
19/63 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta Moccamaster on ruma, eikä kahvissa kyllä huomaa mitään eroa. Töissä käytetään vain Moccamasteria, ja ottaa pattiin just se täyttä pannua keittäessä porojen kuohuminen pitkin suodatinosaa... Minusta Moccamasterit on laitos- ja huoltoasemakeittimiä. Vähän kuin tietyn mallista Mersua en huolis, kun tulee vaan isomahanen taksikuski mieleen.

No, onneksi on muitakin kahvinkeittimiä, eikä ole pakko Moccamasteria ostaa.

Vierailija
20/63 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta Moccamaster on ruma, eikä kahvissa kyllä huomaa mitään eroa. Töissä käytetään vain Moccamasteria, ja ottaa pattiin just se täyttä pannua keittäessä porojen kuohuminen pitkin suodatinosaa... Minusta Moccamasterit on laitos- ja huoltoasemakeittimiä. Vähän kuin tietyn mallista Mersua en huolis, kun tulee vaan isomahanen taksikuski mieleen.

No, onneksi on muitakin kahvinkeittimiä, eikä ole pakko Moccamasteria ostaa.

Moccamasterit ovat ammattikeittimiä. Muitakin saa ostaa, mutta taksiautoilijat ajavat mersuilla ja kahvia ammatikseen keittävät keittävät Moccamasterilla. Siinä kai sen salaisuus.

Ei siltikään kaikki aja mersuilla eivätkä kaikki keitä kahviaan samoin. Makuja on monia ja jokaine nostaa sellaisen kun haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme