Missä piilee Moccamaster-keittimen suosio Suomessa?
Kotimaassaan/valmistusmaassaan kyseinen hökötys on täysi hirvitys ja tuntematon rotjake.
Kommentit (63)
värejä. Keittää tosi kuumaa, virheetöntä kahvia. Sillä on pitkä takuu ja tietää saavansa kaikkia varaosia tarvittaessa. Työpaikoillakin useimiten on se.
Se nyt vaan on paras. Eikö teillä oo varaa ostaa sitä, vai mikä mättää? ;)
värejä. Keittää tosi kuumaa, virheetöntä kahvia. Sillä on pitkä takuu ja tietää saavansa kaikkia varaosia tarvittaessa. Työpaikoillakin useimiten on se.
Varaosia tosiaan saa vaikka kodin1:stä suoraan hyllystä. Ei tarvi tilailla mitään ja odotella kahvihammas kolotellen. Eka kaffekone, jossa tippalukko todellakin toimii, eikä tuo automaattinen virrankatkaisukaan + lämpölevy huono ominaisuus ole.
Ollut jo 10 vuotta.Pari kannua minä olen kyllä hajottanut vahingossa:)
MoccaMaster ei todellakaan ole edes kallis kahvinkeitin! No ehkä niille joilla ollut 20€ keitin jostain Gigantin poistomyynnistä ostettuna, mutta hyvän kahvinkeittimen jos ostaa, on MoccaMasten ihan ns. keskitasoa, ei tod. mikään luksusmerkki.
ollut kuuden vuoden aikana kuin epäluotettava tippalukko;-) tarkoittaa sitä että välillä tippalukko pamahtaa itsekseen päälle, kesken kahvin valuttamisen ja kahvi jää seisomaan suodattimeen. Muuten pelittänyt täydellisesti. Parasta kahvia sillä tulee, eron huomaa kyllä. MM lämmittää veden niin kuumaksi että kahviporoista tulee kaikki maku, ja tällä keittimellä keitettäessä erot kahvilaatujen välillä todella huomaa.
nim. ei koskaan p...aska katriinaa (siis kahvimerkkiä) meille, kiitos.
Varaosia tosiaan saa vaikka kodin1:stä suoraan hyllystä. Ei tarvi tilailla mitään ja odotella kahvihammas kolotellen. Eka kaffekone, jossa tippalukko todellakin toimii, eikä tuo automaattinen virrankatkaisukaan + lämpölevy huono ominaisuus ole.
Kestää iät ja ajat, helppo puhdistaa, sellainen varma perusvehje. Sukulaiseni, joka myy kodinkoneita työkseen, suosittelee aina MM:ia, vaikka saisi monesta muusta paremman provikan.
siirryimme kahvimyssyistä suoraan mulinexiin ja moccamaster markkinoitiin hinnalla ja erilaisella ulkonäöllä jotenkin paremmaksi.
Moccamasterilla tehty kahvi ei ole tavallista parempaa, koneessa on tyyppivika kun laittaa 10 kuppia tulemaan se veden nopeus saa poropussin vuotamaan yli ja tukkimaan kahvin tiputuksen. Muoviosat rikkoontuvat aikojen saatossa käsipesussakin tai halkeilevat. Tippalukko ei ainakaan minulla toimi kunnolla. Lasiosan kahva löystyy ja alkaa pyöriä.
Minun moccamasterini on 10 v ja en ole kyllä orottamassa tuota maailman parhaaksi keittimeksi. Ja en aio ostaa seuraavaksi keittimeksi.
Hyvää ehdotusta uudeksi keittimeksi?
Moccamaster kehitti kannun niin, että vesi ei päässyt haihtumaan ja aromit pysyi tallella. Oli tippalukkoa ja mikä parasta, oikea lämpötila vedelle. Lisäksi se kesti kulutusta esim konttoreissa yms työpaikoilla, jossa oli jatkuvassa käytössä. Muistan, että moccamasterin kahvia aina kehuttiin niin hyväksi.
Ja en omista moista konetta, ihan on tavis keitin meillä.
Eipä tosiaan ole Moccamasterilla. Kamalia kerrassaan! Muuten, missä maassa ne valmistetaan? Kertokaa, en tiedä.
arvostaa kunnon kahvia. Vähän koulutetummat ehkä joo mutta ne syvät rivit eivät. Luulevat että Moccamaster on muka joku mersu, mutta tosiasiassa ihan samaa kuravettä sillä tulee kuin muillakin perinteisillä kahvinkeittimillä.
Paras kahvi tulee pressopannulla ja niin että jauhat itse pavut
...kun ei tarvi olla joka vuosi ostamassa uutta keitintä.
Moccamaster on vain paras keitin joka kestää ja kestää haeppas rinnalle joku krups tai jokin muu keitin niin kumpi toimii vielä yli 10 v. Jälkeen, 59 vuoden kokemuksella voin kertoa ensimmäinen Moccamaster toimi 15 vuotta niin kysyn mikä kannattaa ostaa, jos kertoo paremman keittimen olen heti valmis kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaassaan/valmistusmaassaan kyseinen hökötys on täysi hirvitys ja tuntematon rotjake.
mocciksen valmistusmaa ei ole kahvikansaa. siksi.
Joo, siellä ne polttaa hamppusätkiä mieluummin.
Mulla on ollut 17 vuotta sama braunin keitin, johon olen kerran uusinut pannun hajoitettuani sen vahingossa. Pannu maksoi 80 senttiä kirpparilla. Jokainen tuntemani, jolla on tämän ajan sisällä ollut mokkamasteri, on joko luopunut keittimestään, tai sitten keitin on hajonnut. Mokkiksessa ei mun mielestä ole mitään muita huonoja puolia, noin niin kuin käytön osalta, kuin se, että se keittää perseenmakuista kahvia. Kahvi on aivan liian kuumaa, ja kärventyneen makuista kitkerää uutetta.
Moccamaster on trendi, erityisesti wt-ihmisten kodeissa. Itselleni on turn off, jos naisella on Moccamaster. Se kertoo heti, että omistaja kuuluu tiettyyn sosioekonomiseen piiriin, jossa Moccamaster on cool. Samaan tapaan, kuin pilluralleilu, tatuoinnit ja tupakointi on cool.
Koulutetuimmat ja sivistyneemmät ihmiset ovat jo Suomessakin alkaneet juoda pienpaahtimoiden vastajauhetuista pavuista valmistettua kahvia. Moukat vetävät jotain juhlamokkaa, saludoa, kultakatriinaa, presidenttiä Moccamasterillaan, ja hekumoivat kahvin ja keittimen ihannuutta, kun eivät polot paremmasta tiedä, eikä heidän henkinen kapasiteettinsa riitä ottamaan selvää.
Eivätkä he myöskään halua irtautua siitä kultakatriina-moccamaster-kultuuripiiristään, johon myös heidän lähin piirinsäkin kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
mocciksen valmistusmaa ei ole kahvikansaa. siksi.
Mulla oli kollega tuolta ja parin suomen vuoden jälkeen kotiin lähtiessään sanoi että suodatinkahvia tulee ikävä.
En mä itsekään tykkää keskieurooppalaisesta kahvista, liian vahvaa ja kitkerää mun makuun.
Mokkis on ainoa vuosien aikana omistmistani keittimistä jolla saa kuumaa kahvia. Ja ainoa joka ei ole ollut roskiskamaa vuoden-kahden jälkeen.
Minuakin kiinnostaa. Tulisipa vastauksia:)