Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita nää tradenomit sun muut, jotka osa on niiin olevinaan jotain hienoa?

Vierailija
25.08.2012 |

Statussymboleita käytellään ahkerasti. Lapsilla kalliit harrastukset, joita korostetaan. Korostetaan ulkomaanmatkoja jo kauan etukäteen ja jälkikäteen myös. Hienossa ravintolassa syömässä käyminen tai paremmalla kampaajalla hiusten laittelu muistetaan mainita Facebookissa jne. Arkisia ja karuja asioita mahtuu elämään paljon, mutta niistä vaietaan ja yritetään jotenkin olla niiin jotain? Hirveästi energiaa menee elämän ulkokuoren vaalimiseen. Näitä tuntuu nykyään aika paljon olevan.

Sama juttu on myös joillain akateemisilla, jotka on köyhemmistä oloista lähtöisin. Kova päteminen ulkoisilla asioilla jatkuvasti?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä on menonmoisia ja hyvä niin. Miten ihmeessä nuo voisivat ärsyttää? Mun elämä on ainakin ihan ok, ilman turhia ärsyyntymisiä.

Sanoisin, että sulla sitä energiaa menee hirveesti hukkaan, jos tradenomeista viitsit ärsyyntyä.

Vierailija
2/6 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itsetuntoni oli huonompi ja olin itseeni tyytymätön. Nykyään, kun olen kokeneempi, vahvempi, vanhempi ja menestyneempi, huomaan, että ei sellaisia ihmisiä ole olemassa. Se oli minun päässäni, omaa kateuttani ja tyytymättömyyttäni.

Vastaus kysymykseesi: ei ärsytä yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavapariskunnassa mies on insinööri (AMK) ja nainen tuleva optometristi (AMK) ja ovat kyllä olevinaan niin hienostoa ja ylempää luokkaa. Tosiasiassa etenkin mies on ihan rehellinen juntti. Lisäksi molemmat halveksuvat avoimesti ammattikoulutettuja ym.

Vierailija
4/6 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että tuollainen rahan korostus johtuisi siitä, että on tradenomi tai köyhästä taustasta.

Muutoin olen sitä mieltä, että kaikki ihmiset ovat itsessään hienoja, arvokkaita ja "on niiin olevinaan jotain hienoa"-lause on siksi minusta vähän outo. Eivätkö he sitten ole? Häiritsisikö sinua kalliista ilonaiheista puhuminen, jos puhuja olisi rikas ja rikkaasta taustastakin?

Vierailija
5/6 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä on paljon tuommoisia ja aika monet vanhat luokkalaiset ovat juuri tuommoisia. Itse olen siis koulutukseltani tradenomi ja mies kirjoittaa väitöskirjaa, mutta ei todellakaan olla olevinamme mitään. Aika tiukoillahan tässä eletään nyt kun itse olen kotona 1v lapsen kanssa ja kohta syntyy toinen. Mieskin saa rahoituksen n. vuosi kerrallaan.

Sanoisinpa, että tuo on kuitenkin enemmän ihmiskohtaista eikä koulutus. Ei se nyt niinkään ärsytä. Surullista se enemmän on niiden kohdalla, joilla on kova tarve päteä toisille. Jotkuthan eivät sitä tee mahtaillakseen vaan ovat muuten vain innoissaan ulkomaanmatkoista yms. Joistakin toki paistaa semmoinen "minulla onkin rahaa, kävin taas kynnet huoltamassa ennen kuin hain lentokentän starbucksista kahvin".

Vierailija
6/6 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä oikeesti näet näiden ihmisten läpi? Vai haluutko vain kuvitella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän