Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi erilaiset pannukakkureseptit, kumpaa sinä käyttäisit??

Vierailija
25.08.2012 |

Teen ekan kerran elämässäni pannaria ja selasin hiukan reseptejä läpi ja näin erilaiset löysin. Toisessa on kaloreita varmaan 3 krt enemmän mutta varmaan maukkaampi.

http://www.valio.fi/reseptit/pannukakku-1/?snsrc=aws_e4d385d50925e4bf73…

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/574/Maailman%20paras%20pannukak…

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus tuolla alemmalla ja oli tosi hyvää! Silloin harvoin kun teen pannukakun niin tuo maailman paras -ohje on erittäin herkullinen! Pitäisikö tehdäkin sitä nyt vkl..... Kiitos muistutuksesta! :)

Vierailija
2/7 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, täytyy lisätä pari kilometriä lenkkiin tuota herkuteltuani :)

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa toisessa on ihan järjetön määrä sokeria.

Vierailija
4/7 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä kantilta, paljonko siinä on munien ja jauhojen suhde. Ylemmässä on enemmän munia, ja siksi olisin valinnut sen, vaikka kyse onkin ihan perusreseptistä.

Minä tykkään kuohkeasta pannarista. Inhoan sellaista tiiliskiveä, joka on täynnä jauhoja. Niin kokenut pannarin tekijä en kuitenkaan ole, että voisin sanoa allaolevan sellainen...

Vierailija
5/7 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä taikinaan, pannuun että pannukakun päälle.

Ja se paistetaan valurautapannussa, joka esikuumennetaan uunissa ennen kuin taikina lisätään siihen, eikä missään uuninpellillä. Sellainen vie kielen mennessään.

Vierailija
6/7 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan sellaista junttaa joka ei ole kohonnut.

Munamäärää voi jopa lisätä.

Mielestäni pannukakkutaikinaan ei tarvitse laittaa kuin hieman sokeria sillä päälle tulee makeaa hilloa ja kermavaahtoa.

siltä kantilta, paljonko siinä on munien ja jauhojen suhde. Ylemmässä on enemmän munia, ja siksi olisin valinnut sen, vaikka kyse onkin ihan perusreseptistä.

Minä tykkään kuohkeasta pannarista. Inhoan sellaista tiiliskiveä, joka on täynnä jauhoja. Niin kokenut pannarin tekijä en kuitenkaan ole, että voisin sanoa allaolevan sellainen...

Vierailija
7/7 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alempaa voi vähän säätää jättämällä puolet sokerista ja kolmasosan rasvasta pois.

Minä olen tehnyt myös niin, että jätän taikinasta rasvan pois ja sen sijaan voitelen leivinpaperin.

Oleellisinta pannarin teossa on munien, maidon ja vehnäjauhojen suhde.

Mun omassa ohjeessani niitä on tämän verran:

1 litra maitoa

4 kananmunaa

2 rkl sokeria

1 tl suolaa

4,5-5 dl vehnäjauhoja

ja ohje menee näin:

Riko munat kulhoon, lisää sokeri ja suola. Lisää jauhoja pienissä erissä ja vatkaa samalla kierrevatkaimella.

Kun taikinasta tulee sen verran sitkeää, ettei sitä voi enää vispata, aloita maidon lisääminen pienissä erissä vuorotellen jauhojen kanssa niin, että taikina pysyy notkeana.

Lisää loppu maito, sekoita ja jätä lepäämään puoleksi tunniksi.

Päällystä uunipannu leivinpaperilla ja voitele se. Kaada taikina leivinpaperille ja paista uunissa 200 asteessa 40-45 min.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi