G:Sinkkunaolemiseen HYVÄT puolet
Hei mitä hyvää vois löytää sinkkuilusta verrattuna parisuhteessa olemiseen?
Pitäis löytää kiitollisuus vallitsevaa tilannetta kohtaan ja lakata haikailemasta paisuhteeseen.
Kertokaa, miten sinkkuudesta vois ottaa ilon irti?
Kommentit (16)
- voi tehdä just niin kun itse haluaa ja just sillon kun itse haluaa
- voi mennä ihan minne haluaa
- ei tartte stressata onko toinen tehnyt esim. kotitöitä ja sitten suuttua niistä - saan tehdä kaiken ihan itse
- voin näyttää ihan miltä haluan, esim. aamuisin
- voin panostaa vain itseeni, keskittyä vain itseeni
- sohva on kokonaan minun ja aina vain minun (+lasten tietysti)
- kukaan ei arvostele, ei tuomitse, ei määräile
- saan sisustaa tai olla sisustamatta, voin siivota tai olla siivoomatta
- baarissa voin lähteä jonkun kivan miehen matkaan, harrastaa yhden yön ajan villiä seksiä - jos haluan
Olen onnellinen, olen tyytyväinen :)
- voi tehdä just niin kun itse haluaa ja just sillon kun itse haluaa
- voi mennä ihan minne haluaa
- ei tartte stressata onko toinen tehnyt esim. kotitöitä ja sitten suuttua niistä - saan tehdä kaiken ihan itse
- voin näyttää ihan miltä haluan, esim. aamuisin
- voin panostaa vain itseeni, keskittyä vain itseeni
- sohva on kokonaan minun ja aina vain minun (+lasten tietysti)
- kukaan ei arvostele, ei tuomitse, ei määräile
- saan sisustaa tai olla sisustamatta, voin siivota tai olla siivoomatta
- baarissa voin lähteä jonkun kivan miehen matkaan, harrastaa yhden yön ajan villiä seksiä - jos haluanOlen onnellinen, olen tyytyväinen :)
Saa tulla ja mennä miten huvittaa, keskittyä itseensä, syödä mitä haluaa, tuijottaa telkasta mitä haluaa, ei tarvitse ottaa ketään huomioon kotona, voi olla täysin itsekäs ja panostaa vain omaan hyvinvointiin ja omaan ulkonäköönsä.
Voi toivoa löytävänsä ihanan miehen rinnalleen. :) Sitten kun se löytyy ja vakiintuu, joutuu paria vuotta myöhemmin toteamaan, että samanlainen sohvalla piereskelijä se sittenkin oli kuin kaikki muutkin miehet.
sinkku että lapseton, niin siinä on se hyvä puoli, että pysyy tietyllä tavalla skarppina; ei tule sitä pikkulapsiajan hömelyyttä (joka voi jatkua vuosikausia) eikä tarvitse kärsiä unenpuutteesta. Minusta myös tuntuu, että ne sinkkukaverini jotka tunnen, jotenkin tietää ja tuntee itsensä tosi hyvin, kun eivät voi omista mokistaan ja omista luonteenpiirteistään syyttää puolisoa ja perhettä. ;)
Muita hyviä puolia?
Mistä voisin olla kiitollinen sinkkuudessani?
Sinkkuäitinä elämä on auvoisaa! Kasvatusasiat eivät lurahda lööperiksi jonkun muun höveliyden takia. Kukaan ei ole kohtuuton lapsilleni, vaan heillä on turvallinen, ihana ja rakastava koti. Verrattuna siis jonkun isäpuolen läsnäoloon. Ei kiitos.
Teen itse päätökset, kukaan ei kyseenalaista elämänvalintojani. Olen vapaa harrastamaan ja työskentelemään oman haluni mukaan. Vapaa-aika on omaani, ei tarvitse lähteä toisen outoja sukulaisia tapaamaan tai osallistua tylsiin harrastuksiin, lähteä kompromissilomille jne. jne.
Vapaus ja se että saa itse kantaa vastuun kaikesta. Nautin siitä todella paljon enkä vaihtaisi sitä parisuhteeseen. Ehkä sitten joskus, kun lapset ei enää asu kotona, mutta ei missään tapauksessa sitä ennen. Enkä välttämättä halua enää ikinä asua saman katon alla miehen kanssa.
En kovin paljoa tästä hyviä puolia löydä koska minä en ole menoihmisiä vaan koti-ihminen ja on vähän yksinäistä sinkkuna sellaisena mutta seuraavat kumminkin:
- saan elää juuri niin sotkuisesti tai siististi kuin haluan, ilman että se kaivelee kenenkään toisen napaa
- voin käyttää rahojani miten haluan ilman toisen kommentointia
- ei tarvi kuunnella esim. toisen tietokonepeleistä tai TV:n katselusta tulevia taustaääniä vaan on ihana hiljaisuus kun ei itse tee mitään
Hei mitä hyvää vois löytää sinkkuilusta verrattuna parisuhteessa olemiseen?
Pitäis löytää kiitollisuus vallitsevaa tilannetta kohtaan ja lakata haikailemasta paisuhteeseen.
Kertokaa, miten sinkkuudesta vois ottaa ilon irti?
Tutkimusten mukaanhan YH on onnellisin äiti. Joten varmasti lapsesikin voivat hyvin. Turhaan haikailet tai katkeroidut. Kaikki on jees
Vapaus! Ei ole kenellekään tilivelvollinen ajastaan eikä rahoistaan, ei lastenkasvatustavoista.
Ei tarvitse tehdä kompromisseja. Ei sisustamisesta eikä mistään.
Ei tarvitse elää toisen ihmisen tiedostamattoman maailman vietävissä. Siksi ihmiset ovat niin epäloogisia, koska meidän alitajunta viskelee meitä ympäriinsä.
Voi vaikka maata sohvalla koko illan ja sylkeä kattoon, eikä kukaan valita.
Ketään ei tarvitse paapoa eikä passata.
Voi itse valita, kenen kanssa seurustelee. Ei ole pakko viettää aikaa appivanhempien tai sellaisten miesten sukulaisten kanssa, jotka eivät ole samanhenkisiä.
Voi tavata kavereita paljon enemmän. Jos ei ole laaja kaveripiiri, voi aina liittyä Eurosinkkuihin.
Dildolle ei tarvitse teeskennellä. Ja saa aina.
Voi toivoa löytävänsä ihanan miehen rinnalleen. :) Sitten kun se löytyy ja vakiintuu, joutuu paria vuotta myöhemmin toteamaan, että samanlainen sohvalla piereskelijä se sittenkin oli kuin kaikki muutkin miehet.
Sinkkuna on vielä rutkasti toivoa jäljellä :-). Voimme elätellä unelmaa Prinssi Rohkeasta, joka juuri etsii meitä!
vaikka eron jälkeen kestikin muutaman kuukauden, että sen tajusin: vapaus, mutta ennen kaikkea ajatuksen vapaus. Olen sellainen ihminen, joka aina myötäilee muiden ajatuksia, etenkin niiden, joihin on jollain tavalla sitoutunut. Miehen kanssa jos oltiin jostain eri mieltä, tuli helposti riitaa, ja jouduin jatkuvasti ohjailemaan ajatuksiani ja mielipiteitäni, jotta ne eivät olisi pahasti ristiriidassa mieheni rajoitusten ja parillisen elämän aiheuttamien rajoitusten kanssa.
Toisaalta inhoan sinkkuutta, mutta vapaus tarkoittaa myös mahdollisuutta löytää uusia kahleita, jos niin haluan. Voin kenestäkään riippumatta kehittää itseäni, vaihtaa ammattia, hankkia uuden harrastuksen, kuunnella sellaista musiikkia kuin tekee mieli, vaihtaa puoluekantaa, tulla uskoon. En usko että ihmismieli on luonnostaan staattinen, vaan muuttuu jatkuvasti, mutta parisuhteessa se täytyy kahlita kompromissiin toisen muuttuvan ihmisen kanssa.
Minä: "Ostin ihanan bling bling -lampun kun sattui olemaan puoleen hintaan tarjouksessa."
Kollega: "Onpa ihana! ... Mutta ei meidän Matti kyllä meille tuollaista huolisi..."
Niinpä niin.
1. ei tarvii siivota muiden jälkiä
2. ei tarvii murehtia sitä, kun toinen ei olekkaan tullut jo kotiin, vaikka miehen sanoma noin kellon aika tuli ja meni viis tuntia sitten ja kännykkäki on kiinni
3. ei tarvii pelätä tulevansa petetyksi
4. ei tarvii jatkuvasti taistella järkevän valinnan, oman halun ja jatkuvien kompromissien välillä
5. kukaan ei pakota sinua olemaan muuta kuin olet
6. ei tarvii huokailla kun se vessanpytyn kansi on TAAS ylhäällä
7. ei tarvii koittaa piristää parisuhdetta uusilla yöpuvuilla ja kynttiläillallisilla ku mies on ollut vähän alamaissa viime aikoina (sen takia, et missas viimisimmän lätkämatsin kavereiden kesken, ku sai olla sun kanssa)
8. ei tarvii pohtia et rakastaakohan toi mua
9. saat piereskellä rauhassa
10. ei tarvii vahtia linjoja koko ajan
11. ei tarvii vatkoa sitä, ku linjat meni parisuhdeherkuttelussa ja sohvalla köllimisestä
12. saat lähteä rauhassa kuukaudeksi kiertämään eurooppaa sen sijaan, et hilluisit viikonlopun kämäsellä ruotsinlaivalla örveltävien örkkien seurassa
13. ei haittaa, vaikka joku sulle vähän vilkuttaiski silmää leikkimielisesti vaikka autokorjaamolla
14. kukaan ei ole mustasukkainen sun dildolle
Ja kaikki esimerkit on hyvin karrikoituja ja pienillä muokkauksilla varmasti löytyy sullekkin muutama kiitollisuuden kohde :)
Itelleni pätee vain kohdat 1,2,6,8 ja 11. Mutta onneksi tuossa miehessä on jokaista vikaa kohden 2 todella hyvää yritystä
Ei tarvitse kuunnella koko ajan kuinka tyttöystävä vertailee kavereidensa miehiin. Aina muilla paremmat... välillä kehui kuinka joku on koti-isä, välillä taas kuinka jonkun mies tienaa hirveesti. Pääasia taisi olla pahantuulensa purkaminen minuun