Unelmiesi perjantai-ilta VS. todellisuus
Mä aloitan.
Unelmien perjantai-iltana koti olisi siivottu huippusiistiksi, lapset olisi hoidossa mummolassa, tarjolla erilaisia juustoja, herkkuja ja täyteläistä punaviiniä, paljon kynttilöitä ja tunnelmavaloja hämärtyvässä syysillassa, käyty jo rentouttavassa kylvyssä tai saunassa, yllä mukavat vaatteet, yhteistä aikaa miehen kanssa ilman kiirettä mihinkään, taustalla kivaa musiikkia...
Ja se arkinen todellisuus sitten. Koti juuri ja juuri imuroitu, kauhea kasa pyykkejä odottamassa setvimistä, tiskit odottaa keittiössä, mies tuli kotiin töistä 30 minuuttia sitten ja nytkin on tietokoneellaan tekemässä töitä, minä katson sipsipussin kanssa Tom Hanksia tv:stä edelleen päivän vaatteet päälläni.
Kommentit (30)
Mun unelmani: siivottu koti, paikat järjestyksessä. Lattiat kiiltelee puhtauttaan. Molemmat tyttäret nukkumassa jo hyvissä ajoin ja me mieheni kanssa saunassa ja sen jälkeen jotain hyvää syötävää ja leffa!
Todellisuus: Meillä haisee edelleen vaikka roskikset viety. Taaperon ja vauvan kakkivaipat olivat roskiksessa päivän. Lattialta löytyi kusilammikko, koska taaperomme treenaa nyt ahkerasti pottailua ja vahinkoja sattuu. Leluja levitelty sinne tänne ja kiinalaisesta tuodut noutosafkat edelleen keittiön pöydällä. Taapero nukahti jokin aika sitten kiukuttuaan hyvän tovin, koska ei olisi millään halunnut nukkumaan. Vauvakin yltyi räyhäämään ja mies lähti sen kanssa autolla ajelemaan, koska se nukahtaa sinne turvakaukaloon helposti. Mä istun tässä koneella ja unelmoin sitä aikaa et lapset kasvaisivat isommiksi. Taapero on 2,5v ja vauva 1,5kk. Huoh...
Unelmien perjantai-ilta: Päivälliseksi on naudan sisäfilettä (medium -), loistava salaatti, kyytipojaksi hyvää punaviiniä, joka on laitettu valmiiksi kun tulen töistä siistiin kotiin.
Ruuan jälkeen katsotaan ajankohtaisohjelmia, uutisia, urheilua, eikä keskustella kuin mainoskatkoilla, tai (minun mielestäni) tylsien ohjelmien aikana.
Sitten mennään saunaan, seksiä suihkussa, takaisin saunaan, suihkuun, kuivattelua, sen päälle kunnon rakastelu, jonka jälkeen vaimo jää tyytyväisenä nukkumaan ja pääsen itse koneelle kuuntelemaan hyvää musiikkia, juomaan viinipullon jämät ja kolme puolen litran olutta.
Todellisuus: Ulos syömään wingsejä, kyytipojaksi kokis.
Kotiin katsomaan jotain susipaskaa "realityä", uutisten ajat keskustellaan, sitten taas jotain hiton bridezillaa yms. vastaavaa.
Sitten mennään saunaan, ei seksiä suihkussa, mennään uudestaan saunaan ja kuivatellaan, sen päälle ei rakastella ja vaimo menee tyytyväisenä nukkumaan ja pääsen itse koneelle kuuntelemaan hyvää musiikkia ja juomaan ne kolme puolen litran olutta jääkaapista.
Yleisarvosana todellisuudelle kuitenkin 8/10 :)
Hyvässä ravintolassa syömässä viineineen. Juustoja ja muuta! Ehkä joku ystäväpariskunta mukana.
Sitten (tai ennen sitä) joko joku hyvä elokuva leffassa tai vaikka joku kaunis istumakonsertti tai museokäynti. Sitten kotiin miehen kanssa vaikka pelaamaan jotain ja samalla katsomaan hömppää tv:stä kunnes väsyttää niin paljon, että täytyy mennä nukkumaan tai nukahdetaan yhdessä sohvalle.
Todellisuus on joskus tuota! Mutta ei niin hyvissä ravintoloissa, ja useammin leffassa kuin kulttuurimmissa tapahtumissa :)
Tänään todellisuus on sitä, että ollaan lapsen kanssa tilattu kotiin ruokaa, herkuteltu, maattu sohvalla, eikä tehty mitään järkevää :D kotikin on melko siisti.
tässä kahden lapsen yh:n unelmaa ja todellisuutta:
Unelma:
koti siivottu, pyykkikorit tyhjinä, taustalla hiljainen musiikki, kädessä lasi hyvää punkkua, sohvan nurkassa torkkupeiton alla hyvän kirjan kanssa. Kynttilöitä, syyspimeys.
Todellisuus:
koti vain osittain siivottu, pyykkikorit pursuaa ja keittiö siivoamatta. Taustamusiikkina ulkoa kuuluva sirkkojen siritys. Kädessä lasi hyvää punkkua, surffausta netissä (jotenkin kuvittelen, että tästä menen vielä aktiivisena touhuamaan jotain). Koiralla ripuli.
olisin ollut pitkällä lenkillä tai muuten treenaamassa, joko yksin tai miehen kanssa kahdestaan. Sitten voitaisiin käydä saunassa ja olisi jotain hyvää iltapalaa. Vähän voisin napostella namusia tai jotain ja lukea kirjaa. Ruokaa en halua perjantaisin laitttaa, panostamme lauantain ja sunnuntain aterioihin.
Ja olisi siistiä.
Totuus: olen ollut kipeänä, enkä vielä uskalla juosta ja saunakin jäi välistä. Siistiä ei ole. Suklaata söin vähän ja join yhden oluen. Lisäksi olen pessyt hulluna pyykkiä ja pakannut.
Mutta tämä on kyllä ihan täydellinen perjantai: huomenna kahden viikon rantalomalle!
Unelmana yhteinen viihtyisä koti miehen kanssa jollain mukavalla hiljaisella alueella. Osaan (unelmassa) laittaa ihanaa ruokaa, jonka nautimme jutellen ja suunnitellen elämäämme. Mies kehuu minua ja viettelee vuoteeseen. Sen jälkeen nukumme pitkään toistemme sylissä eikä ole yhtään kuuma eikä kylmä.
Todellisuudessa mies ei ole vielä edes kosinut, asumme kaukana toisistamme, istun yksin kotona ja yritän hankkiutua yksinäiseen vuoteeseeni, jonne otan seurakseni suklaata.
Unelma: tullaan vaimon kanssa töistä, käydään kaupassa, hoidetaan kotona askareita. Niiden jälkeen laitetaan hyvää ruokaa, jutellaan päivän kuulumiset rauhassa ja ruuan jälkeen katsotaan uutiset. Sitten mukava iltapala ja katsotaan hauska elokuva. Juomme siideriä ja lonkeroa. Vaimo menee elokuvan jälkeen nukkumaan ja minä pyörin vielä netissä.
Todellisuus: toteutui!
Hmm...
Unelma:
Kiireetön ilmapiiri, hyvää ruokaa. Siisti, uusi asunto. Pihviä ja punaviiniä ja tiramisua jälkkäriksi. Sitten ehkä vaahtokylpy ja kiihkeää seksiä ja pari orgasmia.
Todellisuus:
Olen flunssassa ja jumittunut av:lle, mies on dokaamassa. Meillä ei ole kylpyammetta, mulla on refluksi enkä voi juoda punaviiniä sen takia. Seksihalut on kateissa enkä ole koskaan saanut orgasmia miehen kanssa. Asumme halvassa vuokrakämpässä.
Niin ja asunto on kuin hävityksen kauhistus kun ei ole siivottu pariin viikkoon ja sairastaessa on tullut vain sotkettua... Ruoaksikin mulla on vain kuivaa paahtoleipää.
10
mutta eiku kuumetta ja räkistä,
nuorin pissas juur petiin,
vaihdoin kaikki petivaatteet!
Nyt ei edes nukuta, meni ohi sekin...
>...enkä ole koskaan saanut orgasmia miehen kanssa.
Tämä on sitä realismia.
Unelma 1: Eurojackpot voittokuponki kourassa! :D Menisin nukkumaan miljoonia rikkaampana.
Hieman realistisempi unelma perjantai illalle: Ensin keilaamaan,sitten syömään vaikka kiinalaiseen,hyvä konsertti,sitten kotiin nukkumaan puhtaiden,vaihdettujen lakanoiden sekaan,koti siistinä ja tuoksuisi hyvälle.
Todellisuus: kotiutuminen töistä illalla,koirat ulos,sotkuiseen kotiin syömään ruokaa joka puoliksi einestä ja tietokoneella oloa ennen nukkumaan menoa.Järkytys palstalla kohua herättäneestä kuvasta vielä kaiken päälle.Ei hyvin mene. :D
Onneksi töissä oli sentään kivaa!
unelma: siisti koti, olen tehnyt viimeisimmän projektin valmiiksi ja kun mies tulee töistä, on ruoka uunissa, vielä teen piirakan ja avaan viinipullon, käytän koiran lämpimässä illassa, katsomme yhdessä leffaa, keskustelemme älykkäästi ja harrastamme hyvää seksiä
todellisuus: talo on kuin pommin jäljiltä, herään klo 3 iltapäivällä, työt tekemättä, koirat vinkuvat, mies käyttää koirat ja menee sänkyyn makaamaan, saan ruoan valmiiksi vasta kymmenen aikaan illalla, tiuskin miehelle kun mies norkoilee ja siitä tippuu jälkkäriin koirankarvoja tekovaiheessa, mies hädin syö tekemääni ruokaa ja senkin tietokoneella, en voi juoda viiniä koska olen nenänvalkaisukuurilla, ei huvita harrastaa seksiä koska mulla on 30 kg ylipainoa, mies pelaa matopeliä ja menee nukkumaan, nyt kello on 3 yöllä ja työt edelleen aloittamatta...
Unelma:
Kun mies tulee töistä, koti on siisti, hyvä ruoka jonka nautimme yhdessä, pihasaunaan saunomaan kiireettömästi, lapset rauhallisesti nukkumaan, miehen kanssa nautitaan punkkua ja katsotaan hyvä leffa sekä mies hieroo jalkojani, rakastellaan ja nukahdetaan alasti toisiimme kietoutuneina.
Todellisuus:
Kun mies tulee töistä, talo on kuin pommin jäljiltä, ruoaksi mikrossa tehtyä pikaperunamuusia sekä atrian lihapullia. Kaikki 3 lasta kipeänä, sekä minä itse. Lapset itkevät ja marisevat, särkylääkkeiden jälkeen nukkumaan. Pihasaunassa sentään käytiin jonka jälkeen otin rommitotin ja menin maate.
Unelma:
Lapset hoidossa. Pitkä treeni miehen kanssa, ja treenin jälkeen ravintolaan syömään ja juttelemaan. Illallisen jälkeen kotiin sohvalle, katsotaan telkkaria / leffaa ja mies hieroo jalkojani. Myöhemmin rakastellaan.
Todellisuus urheiluvamman vuoksi:
Lapset hoidossa. Mies teki lyhyemmän treenin, itse tulin kaupan kautta kotiin. Lueskelin sohvalla, kun mies ehdotti omien sanojensa mukaan villiä ideaa: käydään (ensimmäistä kertaa) paikallisessa oluella ja tullaan karkkikaupan kautta kotiin :D. Näin sitten tehtiin:
Paikallisessa oli onneksi vähän ihmisiä, mutta ulkoa tuli kammottava tupakan katku sisään. Luettiin lehtiä, juteltiin ja tehtiin yhdessä sudoku. Kotiin tultiin lähikaupan karkkiosaston kautta, syötiin eilisen tähteitä ja siirryttiin sohvalle katsomaan telkkaria. Hieman myöhemmin torkahdin, mies jatkoi telkkarin katsomista ja hieroi samalla jalkojani (ja taisi itsekin välillä torkkua :)).
..
Todellisuuskin oli kyllä kiva, mutta itseäni harmittaa treenikielto. Näitä vapaita perjantai-iltoja ja siis mahdollisuuksia pidempään treeniin on kovin vähän. Ja paikalliseen ei ehkä tarvi toista kertaa mennä, vaikkei sekään mikään ihan hirveä paikka ollut :D
Unelma: koti puhdas, hyvä ja rauhallinen mieli, lapsi nukkumassa, ystävä kylässä.
Todellisuus: koti sotkuinen, vaikka 2 tuntia aiemmin puunattu puhtaaksi: tavarat levällään, maidot ja ruuat lattialla. Vituttaa ja ärsyttää. Kakara huutaa sängyssä 2 tuntia kun ei halua nukkua, ystävät ei halua tulla kylään kuuntelemaan huutoa. Ahdistaa ja masentaa. Istun av:lla ja katselen live-tv:stä jännityksellä mitä Norjan 100v paketti sisältää.
Unelma: rauhallinen ilta miehen kera hotellissa, mies varannut meille mukavan ravintolan ja ohjelmaa. Saan kukkia tai jonkun pienen lahjan. Syömme hyvin, rakastelemme pitkään ja mies hellii minua.
Todellisuus: rauhallinen ilta miehen kanssa hotellissa, mies ei ollut varannut ravintolaa tai muutakaan ohjelmaa. Söimme sitten Rossossa(!) ja kävelimme kaupungilla. En saanut kukkia, en lahjaa, seksi oli paskaa ja mies oli kiinnostuneempi kirjastaan kuin minusta.
Todellisuus: rauhallinen ilta miehen kanssa hotellissa, mies ei ollut varannut ravintolaa tai muutakaan ohjelmaa. Söimme sitten Rossossa(!) ja kävelimme kaupungilla. En saanut kukkia, en lahjaa, seksi oli paskaa ja mies oli kiinnostuneempi kirjastaan kuin minusta.
Miksi mies tekee kaiken ja tuo sinulle lahjoja ja kukkia vielä sen lisäksi?
Todellisuudessa istun yksin sohvalla ja surffaan AV:lla, koska mies on jälleen kerran ryyppäämässä.
Miten sitä kaipaisikin nyt suutelemista, kosketusta..Kynttilät sentään itselleni sytytin.