Miten sinua on nimitelty raskaana ollessa? Tyokaverini (nainen) kutsui minua valaaksi. Anoppini miesystava vitsaili, etta pitaisiko minulle avata parioven toinenkin puoli.
Kolme viikkoa synnytyksen jälkeen mahduin vanhoihin housuihini, kokoni on 38. Appeni vitsaili muille vieraille, että kyllä olisi kureliiville käyttöä. Vajaa viikko synnytyksen jälkeen kälyni näytti kahvipöydässä, miten minulle vieläkin on vatsa. Jne jne... Ehkä olen herkkänahkainen, mutta mieleni pahoitin joka kerta. Miksi raskaanaolevaa/synnyttänyttä " saa" pilkata ulkonäön perusteella? Silloinhan nainen kaikessa hormonitulvassaan on herkimmillään. Eikö raskaanaoleva herätä muissa suojeluvaistoa, kuten kai luonto kuitenkin määrää?
Kommentit (7)
raskaanaoleva nainen on suorastaan " maalitauluna" muiden kommenteille. Itse en kyläillyt tietyissä paikoissa loppuraskaudesta lainkaan vaikken ole edes herkkäluonteinen! Muuten sai kuulla arvailuja lapsen sukupuolesta perseeni leveyden perusteella, turvotusta päiviteltiin yksissä tuumin yms. Sais kyllä ihmiset vähä miettiä ennenku laukovat tuollaisia asioita. Eihän " normaalitilassa" olevaa naistakaan yleensä arvostella ulkonäön perusteella, varsinkaan hänen itsensä kuullen...
Älkää muutkaan odottajat olko lampaita, vaan sanokaa suoraan, että toisen ulkonäön arvostelu on moukkamaista ja törkeää. Eikä siihen mitenkään oikeuta se, että toinen on raskaana tai juuri synnyttänyt, vaan pikemminkin päinvastoin.
Mulle viimeisin kommentti on, että söpö maha!
kokoa suureen ääneen ja mietti palautuneekohan tuo koskaan ennalleen. Sanoin vain että minä olen raskaana, mikä sun tekosyys on?
Tosin se jo saattaisikin viestiä jotain arvostelijalle. ap
aattelen, että appesi huumorin ymmärrän, mutta vanhemmat naiset ovat luultavasti vaan niin ketun katkeria, kun ei enää itellä oo mahdollisuutta saada vauvoja. Kyllä sen narinan tota aikaa en koskaan takaisin saa oon niin monta kerta kertaa kuullut.................
Mua ei ole kukaan nimitellyt kuin pallomahaksi ja äitiliiniksi korkeintaan, eikä kyse ole siitä, etteivät " uskaltaisi" . Ovat vaan peruskohteliaita ihmisiä! :O
tosi lapsellista noilta sukulaisiltas.