Muita jotka ei tilaa juuri koskaan nettikaupoista
Kommentit (24)
Minä ainakaan en ole koskaan tilannut mitään kongreettista tavaraa mistään nettikaupasta. Muistaakseni vain netin suojauspalvelua kerran kolmessa vuodessa.
Asut varmaan sitten jossain isossa kaupungissa ja kaikki tavarat löytyy lähikaupoista?
Pienissä kunnissa kun ei oikein ole kauppoja, niin joutuu tilailemaan netistä jos jotain tarvitsee.
Vierailija wrote:
Minä ainakaan en ole koskaan tilannut mitään kongreettista tavaraa mistään nettikaupasta. Muistaakseni vain netin suojauspalvelua kerran kolmessa vuodessa.
Mitä se sellainen kongreettinen tavara on? Onko se Kongossa valmistettu 🤔
Tilaan jopa Tokmannin tuotteita verkosta vaikka asun jo myymälästä alle 100m päässä. Näin saan haluamani eikä tarvitse jäädä arpomaan onko hyllyssä enää tarjoustuotetta vai ei. Käytännössä suurimman osan kempparituotteista ostan näin ja noudan paketin ilmaisin postikuluin myymälästä.
En tilaa kuin pakon sanelemana. Lähes ain ole joutunut palauttamaan, koska tuote ei vastaa vaatimustasoani.
Haluan ostaa vain just sitä laatua, mitä olen ajatellut, koska olen köyhä, niin ei ole varaa ostaa huonoa.
En ole koskaan tilannut mitään netistä. Enkä tilaa.
Ostan kyllä kaiken minkä vaan voin ihan myymälöistä, mutta kun asuu pikkupaikkakunnalla, ja täältä monet liikkeet on lopettaneet, niin vähän pakko on netistä tilata.
En ole koskaan tilannut enkä ostanut mitään nettikaupasta.
Olen tilannut netistä vaatteita, kenkiä, kodin juttuja, ruokaa, viherkasveja yms yms. En voisi enää kuvitella etten tekisi netissä ostoksia.
Asun Englannissa ja tilaan todella paljon Amazonilta, koska niiltä kaikki tilaukset tuodaan yleensä 24h sisällä suoraan kotiovelle. Joo, ei pitäisi kannattaa näitä jättejä, mutta kun se tekee elämään vaan paljon helpommaksi ja hintakin on halvempi kun että lähtisi jostain kivijalkaliikkeestä tarvitsemaansa tuotetta metsästämään.
Vierailija wrote:
Asut varmaan sitten jossain isossa kaupungissa ja kaikki tavarat löytyy lähikaupoista?
Pienissä kunnissa kun ei oikein ole kauppoja, niin joutuu tilailemaan netistä jos jotain tarvitsee.
Joo tämä on totta. Asun Helsingin keskustassa. Olin jossain vaiheessa shoppailuaddikti mutta pääsin siitä eroon. Jos olisin aloittanut tilaamisen netistä niin olisin varmaan addikti vieläkin.
Ap
Mä tilaan kaikkea mahdollista, kirjoja, ruokaa, vaatteita, koruja, taidetta... Ekan kerran käytin nettikauppaa vuonna 1999 (Bokuksen kirjakauppa). Helppoa ja valikoimat ovat ihan toista luokkaa kuin "kivijaloissa". Haluamiani jalometallikoruja (ostan kaikki second handina koska todella paljon edullisempaa) ja taidetta ei välttämättä edes löydy kivijalkamyymälöistä tai gallerioista. Autonrenkaatkin on tullut tilattua netistä.
Mutta siis, jos pärjää perushypermarkettien tarjonnalla eikä koe haluavansa mitään erityisempää elämäänsä (tai ei ole varaa ostaa näitä "extrajuttuja") niin mikäs siinä.
Netissä voi rauhassa vertailla tuotteita ja hintoja, ja tehdä rauhassa ostopäätöksen. Myymälässä, kun astuu ovesta sisään joutuu heti jonkun myyjä-haukan kohteeksi, no thanks!
Tilaan suurimman osan tuotteista netistä. Kengät tykkään ostaa kivijalasta, koska on todella vaikea löytää istuvia ja oikean kokoisia enkä jaksa lähteä palautusrumbaan.
En ole ikinä ostanut mitään amazonilta enkä zalandolta yms. Espritiltä joskus ostin jotain, mutta enää en osta mitään muuta kuin elektroniikkaa ja matkoja netistä.
Vierailija wrote:
Mä tilaan kaikkea mahdollista, kirjoja, ruokaa, vaatteita, koruja, taidetta... Ekan kerran käytin nettikauppaa vuonna 1999 (Bokuksen kirjakauppa). Helppoa ja valikoimat ovat ihan toista luokkaa kuin "kivijaloissa". Haluamiani jalometallikoruja (ostan kaikki second handina koska todella paljon edullisempaa) ja taidetta ei välttämättä edes löydy kivijalkamyymälöistä tai gallerioista. Autonrenkaatkin on tullut tilattua netistä.
Mutta siis, jos pärjää perushypermarkettien tarjonnalla eikä koe haluavansa mitään erityisempää elämäänsä (tai ei ole varaa ostaa näitä "extrajuttuja") niin mikäs siinä.
Mullakin on esim. amerikkalaisen lempibändini LP levytilaus odottamassa parhaillaan toimittamista musakaupassa. Eipä tuollaista missään olisi hyllyssä suoraan jos löytyy musakauppojakaan enää muualta kuin muutamasta kaupungista. Sitten ajattelin tilata aikuiselle lapselleni jalkapallojoukkueen huivin joka jäi saamatta kun kävimme paikan päällä ulkomailla ottelua katsomassa. Mistähän noitakin periaatteetteen ihminen hakisi? Jo ne matsiliput?
Ennen tilasin ihan ajankuluksi Zalandolta vaatteita ja jännää oli. Osa oli pakko palauttaa. Sitten luin, että palautusvaatteeet tuhotaan.
Nyt on elämäntilanne sellainen, että en osta mitään. Yritän tyhjentää täysiä kaappeja kirppareilla. Kauheaa myyskennellä 80 euron paitaa 3 eurolla, mutta minkäs voit.
Jos tarvitsen vaikka uusia jalkineita, niin suuntaan kivijalkaan, niitä on seutukunnalla!
Tilaan kaikki vaatteeni netistä alennuksesta.
Olen aika pienituloinen, ja siihen nähden minulla on yllättävän laadukkaita vaatteita. Käytän pari kertaa vuodessa aikaa tunteja vaatteiden etsimiseen ja teen kerralla isot tilaukset. Kesällä tilaan vaatteet talvea varten ja talvella kesää.
Jotain 200€ ovh vaatteita voi saada hyvin 20-60 eurolla. Ostin nahkaiset talvikengät kesällä 35 eurolla. Normi hinta olisi ollut 180€, mutta viimeinen jäljellä oleva koko sattui sopimaan, eikä kesällä talvikengät varsinaisesti myy. Löysin myös 220 euron mekon hintaan 40€. Laadukas mekko, ja todennäköisesti säilyy hyvänä ainakin 10 vuotta.
Paras löytö oli 360 euron ajosaappaat, jotka sain 30 eurolla. Keväällä ostin pitkän untuvatakin 60 eurolla.
Vielä muutama vuosi sitten shoppailin ostoskeskuksissa, ja kun budjetti oli mitä oli, ja sillä piti saada kaikki tarvittava, oli ostamani vaatteet huonossa kunnossa tosi nopeasti. Jouduin uusimaan vaatekaappia melko usein. Nyt olen parisen vuotta seurannut alennuksia ja nyt alkaa vaatekaappi täyttymään hyväkuntoisista ja kestävistä vaatteista.
Toki jos on rahaa, niin eipä tarvitse paljoa miettiä.
Tilaan ainoastaan varaosia joita ei ole saatavilla kivijalkaliikkeestä. Naurettavaa kun keskellä kaupunkia asuvat terveet ja hyväkuntoiset tilaavat kauppakassinsa kotiovelle.
Tilaan verkosta TODELLA paljon kaikenlaista, tähän asti ihan OK kokemuksia, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.