Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoitatte kun sanotte lasten olevan hoidossa isovanhemmilla?

Vierailija
27.11.2005 |

Minusta se tarkoittaa sitä, että isovanhemmat hoitavat lasta, ovat vastuussa, antavat ruoan, pukevat, leikittävät jne. niin, ettei äiti tai isä ole siinä mukana hoitamassa ja auttamassa vaan on joko kokonaan muualla tai ainakin tekee jotain omia juttujaan ilman että tarvii katsoa lasten perään.

Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä, koska minua ärsyttää ihan suunnattomasti oma äitini.

Minun mielestäni hän on hoitanut lapsiamme vain muutamia kertoja ja lyhyitä aikoja, kun olemme käyneet kahdestaan miehen kanssa kaupassa.

Mummu kuitenkin mainostaa kaikille, miten on taas hoitanut lapsia ja kuinka usein hän on lapsenvahtina. Hänestä kaikki meidän vierailumme mummulassa ovat hänen lastenvahtimistaan, vaikka me vanhemmat olemme mukana ja hoidamme myös lapsia ja kannamme vastuun koko ajan!

Mummu kertoo kavereilleen miten hän auttaa meitä kaupassa käynnissä, vaikka tosiasiassa minä soitan hänelle ja kysyn haluaisiko hän tulla meidän kyydissä kaupunkiin ostoksille.

Raivostuttaa kun hän saa minut kuulostamaan ihan avuttomalta äidiltä joka ei pärjää edes kaupassakäynnin ajan lasten kanssa!

Hän ei ole vanha, joten mistään avuttomuuden tunteen peittämisestä tms ei voi olla kyse.

Missään tapauksessa en kiellä etteikö siitä olisi apuakin kun mummukin leikittää lapsia heillä ollessamme, mutta tämä minun vähättelyni ottaa päähän ja lujaa. Äidillä on aina ollut kova pätemisen tarve minun seurassani ja hän on (ainakin omasta mielestään) kaikessa parempi kuin minä.

Haluan että lapsilla pysyy hyvät välit isovamhempien kanssa, mutta itselle se tekee kyllä tiukkaa välillä.

Ja sekin vielä, että vaikka mummu omasta mielestään hoitaa lapsia niin paljon, niin silti kun me pyydämme häntä tulemaan ihan oikeasti vahtimaan lapsia että me voisimme käydä vaikka ravintolassa ja tanssimassa, niin ei ehdi millään vaikka pyytäisi kuukausia ennen.

Tämä oli nyt tällainen valivali, mutta pakko purkaa tuntoja jonnekin. Mummulle asiasta on ihan turha mainita, tai meillä ei ole mitään asiaa enää heille. :(

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi