Mitä kauneudenhoito-"velvollisuutta" rikot, nainen?
Aloitan:
- En sheivaa, paitsi kesällä, jos hihaton toppi tai hame.
- En lakkaa kynsiäni (ovat hyvin lyhyet). Ei rakennekynsiä.
- En hanki rusketusta.
- Minulla ei ole mitään koruja, ei tatuointia, ei lävistyksiä (edes korvissa).
- Meikkaan hyvin rajoitetusti; ripsiväri, meikkivoide ja huulikiilto.
Ainoa hömpötys, johon olen lähtenyt mukaan on hiusten värjääminen ja sitäkin joskus kadun. Olen normaalipainoinen, syön terveellisesti, liikun (luonnossa). En ole uskossa, aviopuoliso löytyy.
Entä sinä?
Kommentit (21)
Koska en hoida kauneutta.
Pidän kyllä itseni puhtaana, hiukset ja kynnet lyhyinä, elän oman säännöllisen rytmini mukaan, syön melko terveellisesti, hyötyliikun sekä pukeudun puhtaisiin, ehjiin ja sopivankokoisiin vaatteisiin
Ennen kuin aloin käyttää sensain 38-maskaraa käytin vedenkestäviä ripsareita enkä jaksanut poistaa niitä. Jotenkin ne vaan yön aikana aina hieroutui pois silmistä tai viimeistään aamulla. Nykyään toimin silmäystävällisemmin kun tuo ripsari lähtee helpommin pois.
En sheivaa posliiniksi, sehän on monen mielestä velvollisuus jo ihan _hygieniasyistä_ (my ass :D)
En laita hiuksiani kovinkaan huolellisesti, eli kovin usein hiukset ovat päätä myöden. Tämä siksi että hiukseni ovat jäykät ja tottelemattomat ja tosi vaikeat laittaa mitenkään.
Silmänympärysvoidetta aloin juuri käyttää, ennen en ole käyttänyt. Ikää 30 ja ihan kuin alkaisi olla ryppyjä...
en meikkaa, en kampaa hiuksia-
Uskokaa pois, silti mua pidetään kauniina aika usein.
En pese läheskään joka ilta meikkejä pois
Kainalosta ajelin karvat vain kun jaksan
Kropan ihoa rasvaan vasta, kun se rapisee
Ryppyvoiteilla aloin käyttää vasta nyt, kun olen 40v
Jne jne
Näihin nähden ihme, että saan aina kuunnella olevani ikäistäni nuoremman näköinen. Kiitos hyvien geenien, ihoni ei ole helposti rypistyvää sorttia.
Muuten olen kyllä normaalipainoinen ja harrastan liikuntaa säännöllisesti (sitäkin usein meikit naamassa, kun en ole jaksanut pestä). Hiukset värjäät säännöllisesti ja laitan joka päivä, mutta ilman suoja-aineita suoristelen:)
Olen siis kosmetologien kauhu......
-Meikkaan harvoin ja voin lähteä kauppaan tai puistoon ilman meikkiä
-En käytä hameita,enkä korkokenkiä
-Käytän pipoa ja toppatakkia talvella jo pienilläkin pakkasilla
-En värjää hiuksia,enkä käy kampaajalla
-Lakkaan kynnet vain juhliin jos silloinkaan,enkä omiata rakennekynsiä. Kynnet leikkaan ihan lyhyiksi nysiksi.
-Ei korviksia tai läväreitä,tatskoja ym kaunisteita.
-Ei ole isoja tissejä eikä isoa peppua,joten niitäkään naisellisuuksia ei ole.
Naimisissa ja lapsia on.
myöskään sheivaa kuin kainalot. harvoin kesällä sääret ja pimpan joskus miehen miellyttämiseksi.
t.8
En mene suihkuun, ripsivärit sentään pesin pois. Ärsyttää käydä joka ilta suihkussa, kun mieskin käy. Se ei pysty nukkumaan muuten. ehkä huomenillalla käväisen kun on lauantai.
Meikkaan joka päivä ja laitan itseni kauniiksi.
-en käy kosmentologilla
-en käy kampaajalla
-en meikkaa
-sheivaan harvoin
vaikka hiukseni ovat ns. maantienväriset.
En käytä juuri koskaan koruja.
En lakkaa kynsiäni, en myöskään kesällä varpaankynsiäni.
Nämä on ne, mitä itse tajuan "rikotuiksi velvollisuuksiksi", varmaan ulkopuoliset huomaisivat muitakin. Mulla on usein epämääräinen olo, että olen jotenkin homssuinen, silloinkin kun olen oikein yrittänyt panostaa ulkonäköön.
Meikkaan kyllä.
muuten olen kai aika "kuuliainen":
itserusketan, kayn mani/pedissa ja vahauksessa saannollisesti, pidan ihoni hoidettuna ja kampaajalla kayn tietenkin myos. meikkaan ja pukeuden kivasti.
menevat varmaan kaikki sitten ihan hukkaan kun olen pikkaisen plaski :)
-sheivaan jalat silloin kun nilkoissa alkaa karvat nipistellä sukan kuminauhan alla ja kainalot silloin kun aion käyttää t-paitaa, josta karvat pilkottaisiva.
-en sheivaa majavaani, tai no, kuvaavampi ois kai "road kill".
-en meikkaa, ikinä, koskaan
-en hanki tekorusketusta, aurinko ruskettaa sen verran mitä ruskettaa vaikka varjossa pyrin olemaan
-en käytä naamarasvoja, paitsi joskus talvella kun oikeen hilseilee. siis harvoin.
-en lakkaa kynsiä eikä ole rakennekynsiä
-en käytä koruja, en edes vihkisormusta
-ei ole lävistyksiä, ei tatskoja
-en värjää hiuksia
-käyn parturissa joka toinen vuosi jos muistan
normaalipainoinen, epäterveellisesti syövä, liikun vain jos on pakko, luonnonuskova, aviopuoliso on ja lapsia.
Laitan siis kasvoihini meikkivoiteen, puuterin, kulmat geelillä ojennukseen ja sipaisu huulipunaa. Punertava ihonväri vaatii tuon meikkivoiteen, muuten jättäisin senkin pois.
- hiukset ovat värjäämättömät ja tasapitkät
- korviksia (yleensä käsintehtyjä) lukuunottamatta ei koruja
- superlyhyet lakkaamattomat kynnet
- vitivalkoinen iho kasvojen punakkuutta lukuunottamatta
- ei lävistyksiä tai tatuointeja, mutta nehän eivät ole mitään kauneudenhoitoa vaan päinvastoin
- pukeudun usein second hand -vaatteisiin, joita tarvittaessa tuunaan
En edes kampaa hiuksia tai harjaa hampaita joka päivä (tapa tuli sairauden aikana ja tietty jäi koska teen kotona töitä). Lisäksi vaatteissani on usein reikiä, koska ei ole varaa ostaa uusia enkä osaa kunnolla ommella edes nappia.
vissiin mitään.
Huoliteltu, puhdas, sheivattu..korut, hiustenpidennykset ja rakennekynnet löytyy.
Tällä hetkellä on jaloissa muutama kovettuma, pitäisi mennä jalkahoitoon. Yöks.
Tai koe mitään velvoitteita mihinkään suuntaan.
En pidä itseäni nrmaalipainossa, koska rakastan ruokaa liikaa, en sheivaa muuta kuin kainalot joskus muistaessani, en todellakaan ota mitään pidennyksiä hiuksiin, kynsiin tai ripsiin, en käsitä miksi kukaan ottaa. Meikkaan kyllä päivittäin ja poistan meikit, kun en osaa nukkua kuin puhtaalla naamalla ja kampaajalla kyn ehkä kerran kolmessa kuussa. Paitsi raskaus- ja imetysaikoina, jolloin en värjää hiuksiani lainkaan.
Mulla on hiustenpidennykset, rakennekynnet, ripset timanteilla ja käyn joskus solkussa.
Toisaalta en jaksa raspata kantapäitä enkä levittää itseruskettavaa. En jaksa käydä jumpassa ja syön liikaa.
Oon liian mukavuudenhaluinen ollakseni turhamainen,
-en meikkaa ollenkaan(joskus peitevoidetta epäkohtiin tms)
-en laita hiuksia(kampaan vain)
-sheivaan silloin kun muistan
-en käytä koruja
-en hanki rusketusta
-en käytä seksikkäitä alusvaatteita
En koskaan käy kampaajalla, vaan leikkelen hiukset itse kerran-pari vuodessa. Hiukseni ovat myös täysin värjäämättömät, joskin luontainen värini ei ole harmaan sävy joten tämä ei päälle päin välttämättä näy. Meikkaan ehkä kahtena päivänä viikossa. Revin varpaankynsiäni. En pese rintsikoita jokaisen käyttökerran jälkeen vaan pidän niitä huoletta 10-30 kertaa ilman pesuja. En ole koskaan käynyt kosmetologilla enkä harrasta ihon syväpuhdistuksia tai kuorintaa kotona. Kasvatan välillä kunnon rämemajavan ihan vain laiskuuttani.
Pidän jonkinlaisena velvollisuutena peseytyä säännöllisesti ja pukeutua tilanteen mukaan. Näin toiminkin aina. Usein meikkaan, käytän koruja, ajelen säärikarvat yms., mutta vain jos huvittaa. Hiuksia en koskaan kestovärjää, koska en halua värjäyskierteeseen ja koska pidän omasta väristäni.
joskus pesen ne vasta aamulla. Siitä huolimatta minulla on hyvä iho.