Jos vanhemmat eivät ole allekirjoittaneet tapaamissopimusta, onko lähivanhemman luovutettava
Kommentit (6)
raivosta kasvot nykien ja hampaiden välistä sähisten hakemaan lasta tänään luokseen vaikka olimme sopineet että tulee huomenna aamupäivällä. Olisi tahtonut tänään ja siksi oli raivoissaan. (Erosta on jo kuusi vuotta ja vasta nyt on alkanut kiinnostua lapsesta minun kiusakseni.) Isä sanoi lapselle että lähdetäänpäs käymään kaupassa ja lapsi nousi autoon. Sanoin isälle että tuo lapsen sitten kauppareissun jälkeen takaisin kotiin, mutta isä antoi ymmärtää ettei tuo lasta vaan vie kotiinsa toiselle paikkakunnalle. Menin autolle ja otin lapsen pois ja isä lähti pois entistä vihaisempana ja sanoi tulevansa ensi kerran poliisin kanssa. En olisi voinut lasta antaa isälle nyt kun isä oli silminnähden raivoissaan. Yhdessäoloaikanamme isä pahoinpiteli minut sairaalaan ja siksi olen todella varuillani hänen kanssaan.
Mutta en kai voi estääkään tapaamisia????
Menkää teinit muualle mellastamaan.
ei ole ollut halukas tekemään tapaamissopimusta, olen käynyt asiasta lastenvalvojan kanssa juttelemassa ja isän ei kuulemma tarvitse allekirjoittaa mitään tapaamissopimusta jos ei halua.
ap
niin lasta ei tarvitse antaa isälle lainkaan. Saat antaa mutta ei tarvitse.
Otapa yhteyttä lastenvalvojaan ja pyydä häneltä tilanteeseeen neuvoja. Ymmärtääkseni aina suositellaan tällaisille isille sitä tapaamissopimuksen allekirjoittamista ja sen jälkeen vasta sitten niitä tapaamisten vaatimisia. Kannattaa muuten tehdä aika yksiselitteinen tapaamissopimus tyyliin kellonajat ja mielentilat paperille laitettuna. Ei tarvitse sitten pelätä, mitä tekee lapselle kostaakseen sinulle.
Mutta täytyy pitää mielessä, että lapsella on oikeus tavata etävanhempaakin silloin tällöin.