Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että säälittää vl-naiset...

Vierailija
24.08.2012 |

ja tiedän, moni vl ärähtää tähän, että turha sääliä ja he puolestaan säälivät meitä "epäuskoisia". Mutta silti, olen lukenut paljon lehdistä ja netistä vl-naisten epätoivoisia kirjoituksia uupumisesta ja masennuksesta ehkäisykiellon aiheuttaman lapsilauman (tai tulevan lapsilauman) paineessa. Toki täällä Oulun seudulla eläessä tätä näkee myös ympärillään. Ja tunnen aina valtavaa myötätuntoa, sääliä ja surua näitä naisia kohtaan. Miten jotkut joutuvat nyky-Suomessa elämään vielä tuollaisten sääntöjen alaisuudessa?? Ja tiedän niitä sääntöjä olevan vielä monia muitakin (joo-joo, ei ole mitään sääntöjä vaan omatunto määrää... aivopesua tuokin lause!)

Minulla on ollut itselläni "haastavat" vauvat (lapsia kolme eikä enempää tule) ja tiedän, miten rankkaa raskaus tai vauva-aika voi olla. Voin tuntea suorastaan pakokauhua, jos vain ajattelenkin, että en saisi ehkäistä vaan joutuisin ottamaan jatkuvasti uuden vauvan vastaan vastoin toiveitani. Ja nämä naisparat joutuvat elämään juuri tuollaisessa tilanteessa...

Voin kun jokainen uupunut, masentunut, kaltoinkohdeltu vl-äiti saisi jostain voimia irrottautua tuosta lahkosta ja sen järjettömistä säännöistä ja pääsisi vapauteen...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oot sitten itse "sieltä" oulun seudulta.

Vierailija
2/4 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen kyllä. Onko siinä jotain ihmeellistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoillislestadiolaisten oppia johdetaan juuri Pulusta. Oulun lähikunnissa asuu valtavat määrät lestadiolaisperheitä. EU:n syntyvyystilastojen ehdotonta kärkeä.

Ikävää että moni nainen joutuu raskautumaan vastoin omaa tahtoaan. Siinä ei ihmisopikeuksia kunnioiteta. :-(

Vl naiset alistuvat ja opettavat vielä omat tyttärensäkin alistumaan.

Vierailija
4/4 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike muuttuu hitaasti, mutta se muuttuu. Pyrin muuttamaan sitä sisältäpäin, omia lapsiani kasvatan omaa sukupolveani avarakatseisemmaksi. Yksin armosta minä olen uskovainen, en tekojeni tähden. T. ehkäisevä 3-lapsen vl-äiti e-suomi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme