Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup: Minkä ikäiset nukkuu vielä päiväunet?

Vierailija
24.08.2012 |

Pitääkö ne "lopettaa" johonki ikään mennessä? Vai loppuvatko luonnostaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että silleen...

Vierailija
2/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla päiväunet ovat loppuneet "luonnostaan", toisella vähän alle 3-vuotiaana ja toisella vähän alle 4-vuotiaana. Eiköhän se koulun aloitus viimeistään lopeta kaikkien päiväunet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin nukkuu meillä kaikki muutkin. Ei niitä mikään pakko ole koskaan lopettaa.

Vierailija
4/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin nukkuu meillä kaikki muutkin. Ei niitä mikään pakko ole koskaan lopettaa.

Päiväunille on kyllä töissä hiukan vaikea mennä.

Vierailija
5/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 4v nukkuu kotonakin ja olen tosi onnellinen et saan ees sen pari tuntia hengähtää.

Vierailija
6/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittaa yöunia.

Mun esikoinen lopetti päiväunet kaksivuotiaana, mutta hän on aina ollut erittäin vähäuninen tapaus. Yritin kyllä kovasti häntä saada nukkumaan.

Toinen lapsi taas nukkuu nyt kaksivuotiaana kolmen tunnin päiväunia.

Vierailija
7/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen klo 9-17 töissä ja kun tulen töistä, menen puolentoista tunnin päiväunille. Öisin nukun vain muutaman tunnin. Parempi se päikkäri olisi kyllä perinteiseen siesta-aikaan aikaisemmin iltapäivästä mutta toimii tämäkin.

Hauskoja tilanteita aiheuttaa joskus jos ihmiset soittaa meille vaikka klo 19 ja sitten vastataan että oltiin just nukkumassa ;-)

Vierailija
8/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei ole nukkunut ainakaan 1,5 vuoteen.

Vierailija
9/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen klo 9-17 töissä ja kun tulen töistä, menen puolentoista tunnin päiväunille. Öisin nukun vain muutaman tunnin. Parempi se päikkäri olisi kyllä perinteiseen siesta-aikaan aikaisemmin iltapäivästä mutta toimii tämäkin.

Hauskoja tilanteita aiheuttaa joskus jos ihmiset soittaa meille vaikka klo 19 ja sitten vastataan että oltiin just nukkumassa ;-)

Jos nukut puolitoista tuntia ja sen jälkeen yöllä vain muutaman tunnin, niin paljonko unta saat vuorokaudessa? Eikö siitä tule aivan liian vähän, olet varmaan koko ajan väsynyt? Eikö kannattaisi mieluummin nukkua yöllä pidempään?

Vierailija
10/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eskarivuonna joskua päiväunet viikonloppuna, aika harvoin tosin.

Vierailija
11/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5- vuotias aloitti päiväkodin ja siellä nukkuu päiväunet. Kotona lopetti päiväunet vähän vajaa 3- vuotiaana.

Vierailija
12/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu aina päiväkodissa ja kotonakin joskus. jos ei nuku on kiukkunen kun ampiainen 6 aikaan illalla kun on niin väsy

Vierailija
13/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niistä en osaa vielä sanoa. Molemmat nukkuvat vielä päikkärit (ovat 2v5kk ja 9kk). Itse taas olen aina nukkunut päikkärit ja olen nyt 28v. Mieheni nukkuu myös päiväunet, hän on 30v. :-)

Vierailija
14/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kuuskymppinen ja otan tirsat aina kun on mahollista. Isäukko on 86 ja sekin ottaa päivätirsat. Tästä voinee tehdä johtopäätöksen että ei ne päiväunet taida loppua ennenkuin kuolo korjaa satoa

Vierailija
15/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi lakkasi kotona nukkumasta päivällä n 2,5 v, sitä ennen jonkin aikaa nukkui n joka toinen päivä. Päiväkodissa lakkasi nukkumasta n 4 kk myöhemmin, mikä oli iso helpotus, koska ne päiväunet valvottivat illalla, nukkui liian vähän yöllä, oli väsynyt sitten aamusta asti. Mutta toisaalta selvästi tarvitsi niitä vielä päiväkotipäivinä, jos ei silloin nukkkunut päiväkodissa, oli todella väsynyt ja kiukkuinen sitten. Mutta onneksi tuo jäi lyhyeksi välivaiheeksi.

Vierailija
16/16 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v11kk lakkasi nukkumasta kotona.

Sitten nukkui arkisin tarhassa 2,5-4v, muttei vkl kotona.

Ennen koulua pitänee lopettaa, ellei itsekseen jää pois? Tosi ala-asteella päivät on niin lyhyet, että ehtii nukkua tirsatkin?