Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otetaan vastaan jämälankoja kodittomien villasukkiin

Vierailija
23.08.2012 |

Huomasin lehdessä ilmoituksen, että kodittomille kerätään villasukkia, jotka jaetaan Kodittomien yössä 17.10. niitä tarvitseville.

Ajattelin, että voisin saada tehdyksi kolmet-viidet miesten sukat (niistä eniten pulaa) siihen mennessä. Ajattelin käyttää kaikki kerien loput, jotka ovat jääneet yli erivärisiä sukkia neuloessani. Ottaisin mielelläni lisää kerien loppuja, jos joltakulta löytyy, niin saan värit paremmin sointumaan toisiinsa. Luulen kyllä, että kelpaavat ja lämmittävät silti minkä värisinä tahansa. :)

Asun keski-uusimaalla ja sukat toimitan Keravan Katupappilan keräykseen. Lankoja voi tuoda tai lähettää minulle kotiin. Jos käy niin, että lankoja tulee enemmän kuin ehdin neuloa Kodittomien yöhön mennessä, toimitan loput joulupataan tai seurakunnan diakoniatyöhön tai kysyn ottavatko Katupappilaan myöhemmin.

Laita sähköpostia villasukissa (at) luukku.com.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oo ikinä ymmärtänyt tän sortin hyväntekeväisyyttä:

Pyytää av:lta jotain jämälankoja ja kutoo parit villasukat, no joo, ihan kivaa puuhastelua, mutta...

vähän sama kun joku rikas sukulainen antaa köyhemmälle pari litraa omasta metsästä poimittuja puolukoita... jälleen ihan kivaa puuhastelua ja oman olon pönkitystä, mutta varsinainen apu on nolla. KÖyhälle tästä tulee lähinnä paha mieli, toisella milli rahaa ja 5 hehtaaria metsää ja sit se tuo nää puolukat osoittaakseen kuinka huono ja alhaisempi mä olen...

"tulkaa meidän metsästä hakemaan vähän puolukoita, kun ei me niitä itse syödä kun ovat niin happamia, mutta teille varmaan menee puuroksi..."

Sinänsä kaikki apu on hyvää ja kivaa, mutta onhan sitäkin monen tasoista...

Ei tässä ole kysymys oman egonsa pönkityksestä. En ole varakas, mutta olen aina lahjoittamassa vanhoja tavaroitani pois. Kaikki lastenvaatteet, ruokapöydät ym. olen lahjoittanut joko sukulaisille tai ystäville. Kaikki on aina otettu hyvillä mielin vastaan. Pitäisikö minun sinun logiikkasi mukaan heittää ne tavarat pois tai antaa johonkin pelastusarmeijaan etten vaan PAHOITTAISI jonkun mieltä tekemällä hyvää. Helvetti, monen tuhannen euron edestä olen tavaraa lahjoittanut, sehän on suoraan minun pussistani pois. Kuten myös se happamien puolukoiden hinta.

Vastaavasti olen itse saanut perintönä peililipaston. Rouva, jolta tämän lipaston perin, oli miljonääri jolla oli ainakin 8 asuntoa. Sainko niistä mitään? En. Mutta Rouva oli kuitenkin huomioinut minut ja halunnut lahjoittaa minulle peilikaapin, jota kovasti ihailin hänen elinaikanaan.

Ei tullut paha mieli, itku tuli koska ele oli niin kaunis.

Vierailija
42/53 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://aijaa.com/yriQgd

Kolmet sukat siis valmiina. Ja lankoja on nyt useisiin sukkiin. Lämmin kiitos niitä lähettäneille! :) Neulominen jatkuu.... Päivitän välillä taas tilannetta.

T.Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun osaisin itsekin neuloa kunnolla. Joskus aion viela opetella!

Vierailija
44/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkiksen lapsena neuvoisin,

että villasukkien kutomisen sijasta käytä aikasi mieluummin alkkkisten ohjaamiseen AA-kerhoon saamaan todelliseen ongelmaansa hoitoa.

Villasukat eivät poista ongelmaa. Viinaa voi juoda villasukilla tai ilman. Viinanhimoa ei villasukkien puute rajoita.

että kaikki asunnottomat eivät ole alkkiksia, vaikka monet tietysti ovatkin. Ja toisakseen, tiedät varmasti alkkiksen lapsena, että hoitoon ohjaaminen on turhaa silloin kun alkkis ei sitä itse halua. Paraneminen lähtee aina omasta halusta ja päätöksestä parantua ja minulla ei ole mahdollisuuksia lähteä ketään pakkohoidattamaan.

Minun tapani auttaa kodittomia on neuloa villasukkia niitä tarvitseville (juopoille tai raittiille) ja ihan jotkut muut saavat hoitaa sen hoitoon ohjaamisen sitä tarvitseville.

Lankoja otetaan edelleen vastaan! :)

T. Ap

Vierailija
45/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, ainakin Vailla Vakinaista Asuntoa (Sörnäisissä Helsinissä) ottaa vastaan vaatelahjoituksia (mukaanlukien villasukat!) ympäri vuoden.

Vierailija
46/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin vaikka hakea sulle huomenna pari lankakerää, mulla ei niitä kotona ole. Palaillaan huomenna, pidetään ketju ylhäällä!

Vierailija
47/53 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän saada ladattua kuvan, kokeillaanpas toimiiko linkki

http://aijaa.com/U3VMHf

Lankojen päättely oli aika hirvee homma, kun sukat on tehty niin monesta pikku jämäkerästä ja värejä en edes yrittänyt saada samanlaisiksi vaan tein reilusti erilaiset. Molemmista kuitenkin löytyy samoja värejä.

Nyt vaan odottelen saavani lisää lankoja, niin saan useammankin parin tehdyksi. :)

T.Ap

Vierailija
48/53 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle ap :)

paras ketju mitä olen täällä lukenut! asun Turun lähellä ja mieltäni on vaivannut kodittomat ihmiset joita olen nähnyt käydessäni kaupungilla. he ovat lähellä sydäntäni ja olen yrittänyt keksiä miten voisin heitä auttaa. kutoa en osaa.. kaikilla ihmisillä pitäisi olla katto pään päällä!

T.Ap joka on saanut ensimmäisen sukan melkein valmiiksi. Värit ei oikein stemmaa mut lämpöä pitäis riittää. :)

Vierailija
49/53 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten esim vastasyntyneet.

Vierailija
50/53 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Hassua miten joidenkin täytyy väkisin keksiä syitä, miksi villasukkien neulominen kodittomille olisi huono juttu. Aatella, erä ihan jämälangoilla joku kehtaa tehdä hyväntekeväisyyttä.....

Vierailija
51/53 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin vaikka hakea sulle huomenna pari lankakerää, mulla ei niitä kotona ole. Palaillaan huomenna, pidetään ketju ylhäällä!

Ja sellainen huomautus vielä tuohon "kaupasta ostettuja" -viestiin, että keräykseen voi viedä myös käytettyjä sukkia. Eli eiköhän käyttämättömästä KAUPASTA OSTETUSTA langasta neulotut käyttämättömät sukat kelpaa erittäin hyvin. :)

T.Ap

Vierailija
52/53 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovan työn on ap tehnyt.

hyvä sydäminen ihminen olet!

Vierailija
53/53 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset