Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otetaan vastaan jämälankoja kodittomien villasukkiin

Vierailija
23.08.2012 |

Huomasin lehdessä ilmoituksen, että kodittomille kerätään villasukkia, jotka jaetaan Kodittomien yössä 17.10. niitä tarvitseville.

Ajattelin, että voisin saada tehdyksi kolmet-viidet miesten sukat (niistä eniten pulaa) siihen mennessä. Ajattelin käyttää kaikki kerien loput, jotka ovat jääneet yli erivärisiä sukkia neuloessani. Ottaisin mielelläni lisää kerien loppuja, jos joltakulta löytyy, niin saan värit paremmin sointumaan toisiinsa. Luulen kyllä, että kelpaavat ja lämmittävät silti minkä värisinä tahansa. :)

Asun keski-uusimaalla ja sukat toimitan Keravan Katupappilan keräykseen. Lankoja voi tuoda tai lähettää minulle kotiin. Jos käy niin, että lankoja tulee enemmän kuin ehdin neuloa Kodittomien yöhön mennessä, toimitan loput joulupataan tai seurakunnan diakoniatyöhön tai kysyn ottavatko Katupappilaan myöhemmin.

Laita sähköpostia villasukissa (at) luukku.com.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa kiltti. :) Lähetän sinulle sähköpostia ja muutanman kerän lankaa.

Kiitos, että välität!

Vastasin sähköpostiisi.

T.Ap

Vierailija
22/53 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras ketju mitä olen täällä lukenut! asun Turun lähellä ja mieltäni on vaivannut kodittomat ihmiset joita olen nähnyt käydessäni kaupungilla. he ovat lähellä sydäntäni ja olen yrittänyt keksiä miten voisin heitä auttaa. kutoa en osaa.. kaikilla ihmisillä pitäisi olla katto pään päällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi lankoja vaikka kuinka, mutta oikeasti ei ole varaa postittaa(jään juuri täysin vailla tuloja kun sekä palkka että sairaspäiväraha loppuun käytetty, perheessä kolme lasta ja asuntolaina). Taidan lahjoittaa kotiseurakunnalle, vaikka asunnottomien parissa työskennelleenä mielummin laittaisin asunnottomille. Mutta hatunnosto sulle:-)

Vierailija
24/53 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi lankoja vaikka kuinka, mutta oikeasti ei ole varaa postittaa(jään juuri täysin vailla tuloja kun sekä palkka että sairaspäiväraha loppuun käytetty, perheessä kolme lasta ja asuntolaina). Taidan lahjoittaa kotiseurakunnalle, vaikka asunnottomien parissa työskennelleenä mielummin laittaisin asunnottomille. Mutta hatunnosto sulle:-)

Samalla tilannepäivitys: Toinen sukka on puikoilla, 10 cm neulottu. :)

T.Ap

Vierailija
25/53 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei ihan samanlaiset olekaan :) Hienoa työtä teet!

Vierailija
26/53 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivat!

Vaikkei ihan samanlaiset olekaan :) Hienoa työtä teet!

Toivotaan, että kelpaa kodittomillekin. Oman perheen sukissa taidan pysytellä kuitenkin vähän vähemmissä väreissä. :)

T.Ap

Vierailija
27/53 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sähköpostia :)

Vierailija
28/53 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Ap

Vierailija
29/53 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet tosi lämminsydäminen ihminen, ja sukat ovat kauniita, myös ne "eripariset"!

Olen pitkään halunnut opetella kutomaan, nyt kävin juuri kaupassa ostamassa välineet ja yritän alkaa opettelemaan youtuben avulla :)

Vierailija
30/53 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet tosi lämminsydäminen ihminen, ja sukat ovat kauniita, myös ne "eripariset"!

Olen pitkään halunnut opetella kutomaan, nyt kävin juuri kaupassa ostamassa välineet ja yritän alkaa opettelemaan youtuben avulla :)

Tilannepäivitys: Sain kuudet sukat tehtyä. Viimeiset vielä päättelemättä. Huomenna on asunnottomien yö. Käyn heittämässä sukat katupappilaan päivällä, niin ehkä illalla ne jo lämmittävät jonkun jalkoja! :)

Kiitos lankoja lähettäneille! Teitä oli lopulta vain kolme vaikka viestejä sain lähemmäs kymmenen mutta lankoja kertyi jo teiltä kolmelta niin reilusti, että saan vielä 3-4 sukat tehtyä. Vien ne tuleviin keräyksiin.

Laitan kuvan vielä valmiista sukista, kunhan ehdin ladata kuvan koneella aijaa.comiin.

T.Ap

Vierailija
31/53 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa kun joku jaksaa!

Vierailija
32/53 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://aijaa.com/oEjEW1

Kaikkien värit ei tosiaankaan ole parhaiten yhteensointuvat. Toivotaan, että lämpöä silti riittää. :)

T.Ap

Vierailija
33/53 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valitettavasti ehtinyt asunnottomien yön jälkeen kutoa yhtään sukkaparia hyväntekeväisyyteen, koska minulla on ollut kädet täynnä kaikkea muuta hommaa ja muita kudottavia. Lahjoituksena saadut langat odottavat kuitenkin omassa korissaan ja omista neulomuksistanikin on taas kertynyt jämiä jonkin verran. Aloitan uudet neulomukset taas kun ehdin muilta kiireiltäni ja toimitan sukkia tuleviin keräyksiin.

Olisin halunnut tehdä sukkia yksinäisille vanhuksille vanhainkoteihin joulupaketeiksi mutta valitettavasti myöhästyin siitä keräyksestä. Mutta villasukat ovat lähes ympäri vuoden ajankohtaiset Suomessa, joten kudon kun ehdin ja toimitan keräyksiin sitä mukaa kuin saan valmiiksi. :)

T.Ap

Vierailija
34/53 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillekin tiedoksi, että otan kyllä lankoja mielelläni edelleen vastaan, jos jämiä jonkun nurkissa pyörii. :) Mulla on kokoajan joku työ puikoilla ja heti kun "pakolliset" neulomukset (joulun alla näitä riittää...) olen saanut tehtyä, niin käyn lahjoituslankojen kimppuun. :)

T.Ap

Vierailija
35/53 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:55"]

Vieläkö tarvit lankoja?

[/quote]

Oho, olen yllättynyt, että tämä ketju on noussut unohduksista! Ja että satuin vielä huomaamaan tämän!

En tiedä onko tuo sähköpostiosoite vielä voimassa. Käyn kokeilemassa vieläkö pääsen kirjautumaan sisään (jos muistan salasanan) ja luon tarvittaessa uuden osoitteen, jos tuo ei enää toimi. Mutta neulon kyllä edelleen ja olen toimittanut sukkia keräyksiin. Mulla on noita aikaisempia jämiä edelleen pari pikkuruista kerää. Mielelläni otan lisää vastaan. :)

Terv. Ketjun alkuperäinen

Vierailija
36/53 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mukaan talkoisiin

Vierailija
37/53 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin 3 sukkiin, mutta lankojen postitus maksaa. Ihan hölmöä moinen.

Vierailija
38/53 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap laitoin sähköpostia

Vierailija
39/53 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse osaan vain lapasia tehtyä jonkunnäköisinä :p en tiedä miksi villasukat ovat niin vaikeita

Vierailija
40/53 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oo ikinä ymmärtänyt tän sortin hyväntekeväisyyttä:

Pyytää av:lta jotain jämälankoja ja kutoo parit villasukat, no joo, ihan kivaa puuhastelua, mutta...

vähän sama kun joku rikas sukulainen antaa köyhemmälle pari litraa omasta metsästä poimittuja puolukoita... jälleen ihan kivaa puuhastelua ja oman olon pönkitystä, mutta varsinainen apu on nolla. KÖyhälle tästä tulee lähinnä paha mieli, toisella milli rahaa ja 5 hehtaaria metsää ja sit se tuo nää puolukat osoittaakseen kuinka huono ja alhaisempi mä olen...

"tulkaa meidän metsästä hakemaan vähän puolukoita, kun ei me niitä itse syödä kun ovat niin happamia, mutta teille varmaan menee puuroksi..."

Sinänsä kaikki apu on hyvää ja kivaa, mutta onhan sitäkin monen tasoista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi