Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsi sairaana ja minä äitiyslomalla

Vierailija
23.08.2012 |

Pitääkö minun silloin olla lapsen kanssa kotona ja miehen mentävä töihin? Vai saako mies jäädä sairaslomalle lapsensa takia vaikka minä olen kotona. Lapsi meillä joka toinen vkonloppu.. Minulla sovittuja menoja huomiseksi ja olisi kiva tietää ennenkuin ilmoittaa mitään työnantajalle..

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tähän, että itse olen

Palkallisesti, jos toinen vanhempi on estynyt hoitamasta lasta. Sinä et ole vanhempi tälle lapselle, joten sinun ei tarvitse hoitaa vaan mies jää hoitamaan tai sitten lapsen äiti, jos miehesi sopii hänen kanssaan niin.

ollut miehen lasta hoitamassa lapsen ollessa sairas ja tää on ollut töissä ihan ok, koska lapsi asuu meillä.

ap ei asu, vaan on etävanhemman puoliso. siinä se ero.

Vierailija
22/34 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella olisi 39 astetta kuumetta ja flunssa, isä varmaan haluaisi silti hoitaa rakasta lastaan. Antaisi buranan ja vaikka kantaisi autoon ja veisi kotiinsa ja hoitaisi hyvin ja rakkaudella YHTEISEN lapsemme.

Toki moni äiti on takertuva ja käyttää lasta kostonvälineenä eron jälkeen ja näitä sairastumisia tulee yllättäen aina isäviikonloppuina. Ja isää ei pidetä kykenevänä hoitamaan omaa lastaan ,vaikka lapsi itkisi isänsä perään.

ja lapselle on isä tärkeä ja isää on ikävä. Kai lapsesi isä on hoitanut lastanne myös kipeänä liittonne aikana. Meillä ainakin isä pystyy hoitamaan myös kipeän lapsen. Mutta hän onkin meidän lapsi, eikä minun.

onko lapsi siis sun, eikä teidän?

Miksi lapsi edes tulee sairaana teille? En minä päästäisi omaa lastani mihinkään, edes isälle, jos hän olisi kipeä.

Jos minä olisin eronnut lapseni isästä ja lapsi olisi tapaamisviikonlopun aikana sairas, en päästäisi häntä isälleen. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että kokisin lapsen olevan vain "minun" eikä meidän. En itsekään lähtisi kipeänä yhtään mihinkään, miksi siis pistäisin lapsen menemään?

jos lapsesi olisi vaikka 39 asteen kuumeessa ja flunssat sun muut päälle, niin pistäisit hänet reissaamaan isälleen? Oletuksena siis, ettei isä nyt ihan naapuritalossa asu. Ja luepa tarkemmin, en minä ole eronnut lapseni isästä, mutta JOS olisin niin toimisin näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni lapsen kanssa olen, mutta kuinka laki sanoo, onko minun velvollisuus jäädä mihen lapsen kanssa kotiin jos itse olen kotona..

Vierailija
24/34 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tähän, että itse olen

Palkallisesti, jos toinen vanhempi on estynyt hoitamasta lasta. Sinä et ole vanhempi tälle lapselle, joten sinun ei tarvitse hoitaa vaan mies jää hoitamaan tai sitten lapsen äiti, jos miehesi sopii hänen kanssaan niin.

ollut miehen lasta hoitamassa lapsen ollessa sairas ja tää on ollut töissä ihan ok, koska lapsi asuu meillä.

ap ei asu, vaan on etävanhemman puoliso. siinä se ero.

Vierailija
25/34 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni lapsen kanssa olen, mutta kuinka laki sanoo, onko minun velvollisuus jäädä mihen lapsen kanssa kotiin jos itse olen kotona..

Onko sillä väliä, mitä laki sanoo, jos mielelläsi kuitenkin hoidat?

Yleensä niin, mutta huomiseksi sovittuja menoja..

Vierailija
26/34 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella olisi 39 astetta kuumetta ja flunssa, isä varmaan haluaisi silti hoitaa rakasta lastaan. Antaisi buranan ja vaikka kantaisi autoon ja veisi kotiinsa ja hoitaisi hyvin ja rakkaudella YHTEISEN lapsemme.

Toki moni äiti on takertuva ja käyttää lasta kostonvälineenä eron jälkeen ja näitä sairastumisia tulee yllättäen aina isäviikonloppuina. Ja isää ei pidetä kykenevänä hoitamaan omaa lastaan ,vaikka lapsi itkisi isänsä perään.

ja lapselle on isä tärkeä ja isää on ikävä. Kai lapsesi isä on hoitanut lastanne myös kipeänä liittonne aikana. Meillä ainakin isä pystyy hoitamaan myös kipeän lapsen. Mutta hän onkin meidän lapsi, eikä minun.

Miksi lapsi edes tulee sairaana teille? En minä päästäisi omaa lastani mihinkään, edes isälle, jos hän olisi kipeä.

Jos minä olisin eronnut lapseni isästä ja lapsi olisi tapaamisviikonlopun aikana sairas, en päästäisi häntä isälleen. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että kokisin lapsen olevan vain "minun" eikä meidän. En itsekään lähtisi kipeänä yhtään mihinkään, miksi siis pistäisin lapsen menemään?

jos lapsesi olisi vaikka 39 asteen kuumeessa ja flunssat sun muut päälle, niin pistäisit hänet reissaamaan isälleen? Oletuksena siis, ettei isä nyt ihan naapuritalossa asu. Ja luepa tarkemmin, en minä ole eronnut lapseni isästä, mutta JOS olisin niin toimisin näin.

jostain kostosta ja siitä miten lapsi on YHTEINEN. Totta hitossa se on yhteinen, ei tässä maailmassa kukaan yksin saa lasta aikaiseksi! Mun mielipide vaan on se, että sairaana ei hilluta ylimääräisiä. Varmaan tosi nautinto lapsellekin kuumeisena matkustaa autossa ja olla kuitenkin kotoa poissa (jos on tuo joka toinen vkl -systeemi). Ja miksi ihmeessä minä kokisin jotain tarvetta käyttää lasta kostonvälineenä, kun en edelleenkään ole eronnut?

Ap:n tilanteessa mättää myös se, että jos mulla - anteeksi meillä - olisi kotona pieni vauva, en minä haluaisi meille sairaita lapsia. Oli ne kuinka miehen lapsia tahansa. Jos on mahdollista jäädä sinne äidin luo potemaan, niin sinne sitten jäädään. Paraneekin nopeammin kun ei reissaa ympäriinsä. Tapaamisviikonlopun voi varmaan sitten siirtää vaikka seuraavaan viikonloppuun.

Vierailija
27/34 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos lapsi menisi isälleen, se olisi hillumista siellä sun täällä.

Ei ihme, että miehet ovat nousseet barrikaadeille isien oikeuksista.

Pitäkää miehet puolenne lastenne kanssa. Äidit osaavat olla todella itsekkäitä ja julmia.

Annatko miehesi hoitaa lastanne edes kotona sairaana?

Jos lapsella olisi 39 astetta kuumetta ja flunssa, isä varmaan haluaisi silti hoitaa rakasta lastaan. Antaisi buranan ja vaikka kantaisi autoon ja veisi kotiinsa ja hoitaisi hyvin ja rakkaudella YHTEISEN lapsemme. Toki moni äiti on takertuva ja käyttää lasta kostonvälineenä eron jälkeen ja näitä sairastumisia tulee yllättäen aina isäviikonloppuina. Ja isää ei pidetä kykenevänä hoitamaan omaa lastaan ,vaikka lapsi itkisi isänsä perään.

jostain kostosta ja siitä miten lapsi on YHTEINEN. Totta hitossa se on yhteinen, ei tässä maailmassa kukaan yksin saa lasta aikaiseksi! Mun mielipide vaan on se, että sairaana ei hilluta ylimääräisiä. Varmaan tosi nautinto lapsellekin kuumeisena matkustaa autossa ja olla kuitenkin kotoa poissa (jos on tuo joka toinen vkl -systeemi). Ja miksi ihmeessä minä kokisin jotain tarvetta käyttää lasta kostonvälineenä, kun en edelleenkään ole eronnut? Ap:n tilanteessa mättää myös se, että jos mulla - anteeksi meillä - olisi kotona pieni vauva, en minä haluaisi meille sairaita lapsia. Oli ne kuinka miehen lapsia tahansa. Jos on mahdollista jäädä sinne äidin luo potemaan, niin sinne sitten jäädään. Paraneekin nopeammin kun ei reissaa ympäriinsä. Tapaamisviikonlopun voi varmaan sitten siirtää vaikka seuraavaan viikonloppuun.

Vierailija
28/34 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä kuumeessa toiseen osoitteeseen. Meillä miehen poika asuu meillä, eikä todellakaan ole tarvinnut sairaana lähteä mihinkään omata sängystään ja äitinsä on ollut samaa mieltä.

Vierailija
29/34 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos lapsi menisi isälleen, se olisi hillumista siellä sun täällä.

Ei ihme, että miehet ovat nousseet barrikaadeille isien oikeuksista.

Pitäkää miehet puolenne lastenne kanssa. Äidit osaavat olla todella itsekkäitä ja julmia.

Annatko miehesi hoitaa lastanne edes kotona sairaana?

Jos lapsella olisi 39 astetta kuumetta ja flunssa, isä varmaan haluaisi silti hoitaa rakasta lastaan. Antaisi buranan ja vaikka kantaisi autoon ja veisi kotiinsa ja hoitaisi hyvin ja rakkaudella YHTEISEN lapsemme. Toki moni äiti on takertuva ja käyttää lasta kostonvälineenä eron jälkeen ja näitä sairastumisia tulee yllättäen aina isäviikonloppuina. Ja isää ei pidetä kykenevänä hoitamaan omaa lastaan ,vaikka lapsi itkisi isänsä perään.

jostain kostosta ja siitä miten lapsi on YHTEINEN. Totta hitossa se on yhteinen, ei tässä maailmassa kukaan yksin saa lasta aikaiseksi! Mun mielipide vaan on se, että sairaana ei hilluta ylimääräisiä. Varmaan tosi nautinto lapsellekin kuumeisena matkustaa autossa ja olla kuitenkin kotoa poissa (jos on tuo joka toinen vkl -systeemi). Ja miksi ihmeessä minä kokisin jotain tarvetta käyttää lasta kostonvälineenä, kun en edelleenkään ole eronnut? Ap:n tilanteessa mättää myös se, että jos mulla - anteeksi meillä - olisi kotona pieni vauva, en minä haluaisi meille sairaita lapsia. Oli ne kuinka miehen lapsia tahansa. Jos on mahdollista jäädä sinne äidin luo potemaan, niin sinne sitten jäädään. Paraneekin nopeammin kun ei reissaa ympäriinsä. Tapaamisviikonlopun voi varmaan sitten siirtää vaikka seuraavaan viikonloppuun.

Jos lapsi asuu kuukaudesta 4 päivää isällään, voiko sitä sanoa kodiksi? Onhan se tietysti tavallaan toinen koti, mutta eiköhän lapsellekin se "oikea" koti ole tuossa tilanteessa se lähivanhemman koti. Olisiko sinusta mukavaa mennä johonkin muualle sairastamaan kuin omaan sänkyyn? Jos sinne muualle olisi vaikka vielä joku sanotaan tunnin automatka? Varmaan tosi kivaa.

Vierailija
30/34 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaankaan ei sitten tule sieltä kotiin myöskään?

Vierailija
31/34 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmalta toiselle.

MUTTA, nämä vaikuttavat:

-Mikä sairaus lapsella on. Jos pikkunuha tmv. silloin voi viedä. Jos taas kova kuume/oksentaa koko ajan tmv. silloin ei.

-Kuinka pitkä välimatka on, eri asia jos "naapurissa" asutaan vert. pitää ajaa esim. tunnin matka.

-Mitä menoja sillä vanhemmalla on, moni ottaa esim. työvuoroja niille päiville kun lapsi toisella vanhemmalla, ja aina niitä ei voi perua/muuttaa (tai em. tekeminen on _todella_ hankalaa ja se ns. ihan viimeinen vaihtoehto).

Ja homma toimii MOLEMPIIN suuntiin, oli sitten lähi- tai etävanhempi kyseessä, lasta ei siirrellä kumpaankaan suuntaan sairaana jos ei aivan pakko ole...!

Vierailija
32/34 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan kommentoin, että miten hemmetissä ne siellä töissä tietää tarkalleen perhetilanteen (että onko lapsi exän vai nyxän ja onko viikko-viikko vai joku muu systeemi ja onko äiti tai äitipuoli juuri töissä/äitiyslomalla/sairaana/terveenä/matkalla/opiskelemassa huomenna 24.8.2012 perjantaina????

Ongelman tästä tietysti voi kehitellä, jos tahtoo. En ole kyllä tavannut vielä työnantajaa, joka tuollaisia selvityksiä olisi vaatinut. Minun kokemusmaailmassa on riittänyt kun vie sairaan lapsen lääkäriin ja lääkäri sitten tarpeen mukaan on kirjoittanut vanhemmalle 1-3vrk tätä sairaan lapsen hoitolomaa.

Jos miehen lapsen edun takia pitää jäädä kotiin, hän jää. Jollei hän millään voi jäädä (joku tulipalohätä töissä, jonka ainoastaan hän voi hoitaa) silloin sinä hoidat lapsen ja peruutat sovitut menot (jotka luultavasti ovat vähemmän tärkeitä kuin sairas pikkulapsi?)

Vierailija
33/34 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaankaan ei sitten tule sieltä kotiin myöskään?

Vierailija
34/34 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran tapasin isän sitten vasta kuukauden päästä. Äitini ei päästänyt minua lähtemään.

Opin tästä sen, että valehtelin äidille olevani kunnossa, vaikka olin kuinka kipeä. Muuten olisi saattanut mennä flunssa-aikana useampi kuukausi, ennen kuin olisin päässyt isää näkemään.

ja jos lapsi menisi isälleen, se olisi hillumista siellä sun täällä. Ei ihme, että miehet ovat nousseet barrikaadeille isien oikeuksista. Pitäkää miehet puolenne lastenne kanssa. Äidit osaavat olla todella itsekkäitä ja julmia. Annatko miehesi hoitaa lastanne edes kotona sairaana?

Jos lapsi asuu kuukaudesta 4 päivää isällään, voiko sitä sanoa kodiksi? Onhan se tietysti tavallaan toinen koti, mutta eiköhän lapsellekin se "oikea" koti ole tuossa tilanteessa se lähivanhemman koti. Olisiko sinusta mukavaa mennä johonkin muualle sairastamaan kuin omaan sänkyyn? Jos sinne muualle olisi vaikka vielä joku sanotaan tunnin automatka? Varmaan tosi kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan