Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä käytiin tällainen keskustelu tänään - OV

Vierailija
23.08.2012 |

Tavoitteena oli siis, että mies veisi autossa olleet tavarat äidilleni vietyään minut ensin työhön. Tavarat piti olla äidilläni viimeistään klo 11 mennessä ja mies oli samalla reissulla menossa rakennustarvike liikkeeseen.

Minä (autoon noustessa): Muista nyt ne tavarat mutsille ensin 11 mennessä!

Mies: Joojoo.

Minä (autossa): Älä sitten mee sinne liikkeeseen ennen vaan viet ne tavarat mutsille! Sun pitää olla siellä yheltätoista viimistään!

Mies: Joojoo, ei tartte nalkuttaa.

Minä (autosta poistuessa): Ne tavarat!

Mies: Joo mä vien heti.

Päivällä äiti soittaa mulle töihin että missä mies. Hän on yrittänyt soittaa sille, kun ei ole näkynyt ja nyt on jo iso kiire.

Soitan miehelle, ei vastaa.

Soitan vartin päästä toisen kerran ja mies vastaa. On rakennustarvikeliikkeen kassalla eikä ole muistanut vielä tavaroita äidille.

Mies: Eihän meillä mitään puhetta ollut että siellä pitää olla tiettyyn kellonaikaan mennessä.

ALKAVA DEMENTIA, KUSTA PÄÄSSÄ VAI IHAN VAAN TESTOSTERONIN VIKA!?? Mitä mieltä olette?

Mä kallistun typeryyteen ja välinpitämättömyyteen koska tää ei ole edes ainoa esimerkki.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät selvästikään itse elä samanlaisen miehen kanssa. Mun mies on ihan samanlainen, ei sillä oikeasti pysy mikään päässä. Hänellä taitaa muutenkin olla keskittymishäiriö, on harkinnut menevänsä testeihin jne, koska tuo oikeasti häiritsee elämää.

Ja hei - jos kyse olisi siitä että ap nalkuttaa, niin olisiko mies sitten tahallaan jättänyt kamat viemättä? Että en saatana vie kun tuo akka vaan valittaa? Ööh.

Vierailija
22/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun neuvoni on, että hankkiudu itse pois siitä välistä eli lakkaa kokonaan järjestämästä asioita miehesi puolesta. Meillä ne on just ne mun järkkäilyt jotka unohtuu. Jos mies on itse suoraan yhteydessä esim mun vanhempiin, kouluun, päiväkotiin, niin johan muistaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun avomies on juuri tuollainen ja esimerkkejä löytyy vaikka millä mitalla. Paras oli kun kerran ihan nätisti SILMIIN KATSOEN kerroin olevani menossa käymään vanhempieni luona viikonloppuna, niin eikö mies kysykin heti minuutin päästä että "Mitä meinaat tehdä viikonloppuna?". Ei ollut siis kuullut oikeasti sanaakaan.

Olenkin ottanut käyttöön taktiikan, että kysyn aina mieheltä "Mitä mä juuri sanoin?" varsinkin jos kyse on oikeasti jostain tärkeästä. Siinä sen huomaa heti jäikö sinne päähän yhtään mitään vai pitääkö kerrata.

Mies on muuten todella fiksu, mutta tavalliset arkipäivän asiat eivät mene päähän sitten millään. Hän ei vaan koe että niihin tarvitsee kiinnittää sen kummemmin huomiota. Äänenpainolla tai muutenkaan asian esittämistavalla ei tunnu olevan merkitystä, kaikki menee ohi. Ollaankin yhdessä vitsailtu että mies unohtaa joku päivä mutkin ja herää joku aamu ihmetellen kuka hitto tuo muija tuossa vieressä on :D

Vierailija
24/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kulje itse töihin ja miksei äitisi huolehdi itse tavaroistaan?

Vierailija
25/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus asiaa käsittelevältä sivulta:

"Passiivis-aggressiivinen käyttäytyminen on vihan ilmaisemista epäsuorasti. Näin käy, koska saimme lapsuudessamme viestin, että vihan ilmaiseminen ei ole OK. Koska viha on energiaa, jota ei voi kokonaan vaientaa, se ilmaisee itsensä epäsuorasti.

Passiivis-aggressiivinen käyttäytyminen voi saada esimerkiksi seuraavia muotoja: sarkasmi, viivyttely, jatkuva myöhästely.

Me ajattelemme, että muiden pitäisi pystyä lukemaan ajatuksemme ja tietää, että me emme halua tehdä mitä tahansa. Tavallisesti suhteessa yksi pyytää toista tekemään jotakin, ja se joka ei osaa sanoa "en halua tehdä sitä", suostuu, mutta ei kuitenkaan tee niin.

Tämä aiheuttaa nalkutusta ja piikittelyä, joka saa aikaan vain lisää vihaa ja passiivis-aggressiivista käyttäytymistä."

Onnea!

Olet saanut oikein lottopotin mieheksesi.

Elätte kasvavan molmminpuolisen vittuuntumisen ilmapiirissä, kunnes eroatte. Tai jos ette eroa, ette maadu edes haudassa, sen verran happamiksi olette muuttuneet.

Vierailija
26/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikoidessa on ihan turha jankata ja jankata samaa asiaa. Silloinhan ainoastaan viestin lähettäjä eli ap on varmuudella aktiivinen ja ymmärtää varmuudella viestin sisällön.

Sen sijaan kerran asiasta sanottuasi varmista, että viestin vastaanottaja on todella ottanut vastaan ja ymmärtänyt viestin. Mikset kysyisi suoraan, mikä hänen suunnitelmansa nyt siis on aamupäivän ajalle. Silloin saisit hänet omin sanoin kertomaan, miten hän on ymmärtänyt tai ollut ymmärtämättä viestiä. Jos mies vastaa, että "ajattelin ensin käydä rakennustarvikeliikkeessä ja viedä sitten tavarat äidillesi", ymmärrät, ettei hän ole ottanut viestiä vastaan ja voitte vielä keskustella aiheesta lisää.

Turha lähettää ja lähettää viestiä, jos ei kukaan kuuntele sitä. Koettakaa päästä lähemmäs keskustelua monologien sijaan.

Vierailija
27/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa kysyä siltä vielä viimeiseksi, että muistatko, mitä sun piti tehdä tänään. Näin miehesi pitää itse muotoilla asia sanoiksi, joten asia on helpompi muistaa. Meillä tehoaa tämä:)

Vierailija
28/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on jokin sairaus tai sitten se toimii noin tahallaan sinua kiusatakseen. Ei voi olla normaalia aikuisen käytöstä.

Ehkei jostain syystä halunnut auttaa äitisi tavaroiden takia, muttei uskaltanut sanoa ja tuo oli hänen tapansa kettuilla? Ei ole avioliittonne oikein tolallaan, jos näin on. Ikävähän se sairauden mahdollisuuskin tietysti on.

Vierailija
29/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmasti kypsä aikuinen käyttäydy noin, vaikka olisi mikä nalkuttava pihtarikummitus eukkona. Jos vaimo vituttaa, kannattaa erota. En näe aloituksen perusteella kyllä mitään vikaa ap:ssa.

Vierailija
30/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku aikuinen jankuttaa toiselle aikuiselle kuin pikkulapselle niin siinä voipi tulla vastareaktio..

Noh, en olisi jättänyt tavaroita viemättä vaan olisin ojentanut autonavaimet puolisolle ja ilmoittanut, että hoitakoot itse asian.

Ap, sitä saa mitä tilaa. Jos kohtelet miestäsi kuin pientä lasta niin ehkä hän alkaa käyttäytymään oletettulla tavalla...

(enkä ole mies vaan nainen)

Vierailija
31/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit toiminut samoin kuin mies ja rankaissut viatonta äitiä? Kannattaa sanoa, jos toisen käytös ärsyttää tai tosiaan pyytää hoitamaan asia itse. Tosi lapsellista kostaa ulkopuolisille.

jos joku aikuinen jankuttaa toiselle aikuiselle kuin pikkulapselle niin siinä voipi tulla vastareaktio..

Noh, en olisi jättänyt tavaroita viemättä vaan olisin ojentanut autonavaimet puolisolle ja ilmoittanut, että hoitakoot itse asian.

Ap, sitä saa mitä tilaa. Jos kohtelet miestäsi kuin pientä lasta niin ehkä hän alkaa käyttäytymään oletettulla tavalla...

Vierailija
32/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se ukko kuulkaa on aikuinen ihminen,ja aikuinen pitää lupauksensa!

Vierailija
33/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se äiti sitten kohdellut miestä kuin lasta? Miksi mies teki kiusaa hänelle eikä vaimolleen, jos kyse on vain lapsen kostosta?

Vierailija
34/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ihan samanlainen...olen sanonut sekä nätisti, että painokkaammin asioista ja nimenomaan nätisti PYYTÄNYT. En nalkuttanut. Olen alkanut muistuttamaan asioista VASTA, kun äijä on unohtanut asioita yksi toisensa jälkeen. Tajuaa tämän ongelman itsekin ja pahoittelee, että ei siinä mielessä ole kusipää, mutta kyllä se hermoja raastavaa välistä on.

Meillä toiminut se, että olen laittanut ihan konkreettisesti ottamaan itse vastuuta tietyistä asioista, mitkä olen hoitanut itse aikaisemmin puolivalmiiksi miehelle. Paranee se muisti kummasti, kun joutuu itse selvittelemään sotkuja, jos unohtelee ;). On kyllä aivan ihana, ymmärtää itsekin ettei ole reilua ja petraa kovasti.

Ensin tietysti loukkaantui, kun muistuttelin ja hermostuikin, että kyllä minä hitto soikoon ne hoidan. Luettelin sitten asioita, joita oli unohtanut hoitaa, kun kummasti ne unohdukset oli unohtunu "en minä oo mitään jättäny tekemättä", meni hiljaiseksi ja myönsi asian lopulta itsekin. On ollut stressaantunut omista työasioista yms. joten unohdukset johtuu siitä.

Vierailija
35/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se liittyy johonkin testosteronimäärään joka taas putkiaivoisuuteen tai mitä lie.

Mulla on samanlainen tyhjäpää mitään muistamaton mies. Ei myöskään osaa ollenkaan oragisoida alkeellisempiakaan arjen asioita.

Jos haluan,e ttä joku asia etenee tai valmistuu tai tapahtuu, joudun muistuttamaan ja soittelemaan perään.

Hyvä vinkki miehelle: laita kännykkään häläri. Tätkään mies ei osaa käyttää.

Vika ei ole siinä että ap on ohjeistanut tai nalkuuttaa tms. vaan siinä, että mies ei muista, tai ei halua muistaa. Vaimon puheet ovat jotain minkä voi sivuuttaa.

Ensi kerralla: ota ne tavarat takakontista tai takapenkiltä, siittä omalle paikallesi. Pyydä miestä katsomaan, taputa miestä ja tavarapinoa, sano yksinkertaisin lausein ja painota sanottavaa: katso nyt, tässä ne on. Vie nämä...

Ikään kuin puhuttaisi lapselle.

Miehet on pöljiä. Mulla tosiaan samanlainen.

Vierailija
36/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit toiminut samoin kuin mies ja rankaissut viatonta äitiä? Kannattaa sanoa, jos toisen käytös ärsyttää tai tosiaan pyytää hoitamaan asia itse. Tosi lapsellista kostaa ulkopuolisille.

ap:lla olisi ollut mahdollisuus viedä ne tavarat sinne äidille. Olisi ehkä myöhästynyt töistä, mutta olisi ehkä myös katsonut peiliin.

Vierailija
37/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen opetus on se, että miehet on aina reppanoita ja niille ei saa nalkuttaa. Niille pitää puhua nätisti kuin pienille lapsille ja varmistaa että ne tajuaa. Miehet kun ei ymmärrä tavallista normaalia puhetta.

Ja vaimon nalkuttamisen takia voi ihan hyvin jättää muut ihmiset pulaan, esim. sen anopin tavarat viemättä. Siinäpä saa anoppi miettiä miten saa tavaransa, mitäs tyttärensä nalkutti, siitäs saavat koko perhe kerralla koston. Nalkuttaa se anoppikin miehelleen, ihan varmasti nalkuttaa.

Pyydä nyt ap siltä mieheltä anteeksi, soita äidillesikin ja pyydä sitäkin pyytämään mieheltäsi anteeksi. Kyllä te niin väärin miesraukkaa kohtelitte.

Mä olen nainen jonka mies nalkuttaa ja tiedän kokemuksesta että se välillä vituttaa. Mutta ei tulis pieneen mieleenikään "kostaa" sitä ulkopuolisille esim. anopilleni jättämällä tekemättä tälle jotain sovittua. Ja ihmettelen näitä joiden mielestä se on ihan ok.

Vierailija
38/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on ihmeellinen taipumus juurikin tuollaiseen päällepäsmäröintiin ja käskyttämiseen. Ei mikään ihme että esim. naisvaltaisilla työpaikoilla on huono ilmapiiri, kun naiset päsmäröivät toinen toistensa päälle.

Taitaa viestin aloittaja käskyttää miestään tekemään joka helvetan asian, niin ihmekös tuo juoksupoikana oleminen alkaa takkuilla.

Vierailija
39/39 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun annat vain yhden pienen pätkän käytyä keskustelua joka on irrroitettu kokonaisuudesta. Miehenä minun on vaikea sulattaa monien naisten mielipidettä miesten saamattomuudesta. Miten tyhmien kanssa sitä pitää lisääntyä jos noin ketuttaa. Minä olen aina hoitanut kaupassa käynnin, lasten hoitoon/kouluun viemiset sillä minulla on auto ja kortti vaimolla ei.

Saa vaimo jäädä nukkumaan vauvan kanssa ihan rauhassa ja lapsille puurot ja pukemiset on minulta aina hoitunut.