Onkos tämä blogi jo ruodittu täällä (teiniäiti + kuollut vauva)
Kommentit (20)
Känni päälle, mä täytin vuosia!
Ja sit kun tarpeeksi promilleja niin ruodttiin meitin vauvelin kuolemaa.
Siis eihän tuo edes tajua mitä se menetti!!!!
kun riski on aina se 25 %.
Alkiodiagsnostiikka tietysti on mahdollista, mutta rankka tie sekin.
..noissa tilanteissa ole mahdollista käyttää esim. luovutusspermaa, vai onko ihmiset niin itsekkäitä että pakko saada se geneettisesti oma lapsi, vaikka geenit ei vaan sovi yhteen.
Alkiodiagsnostiikka tietysti on mahdollista, mutta rankka tie sekin...noissa tilanteissa ole mahdollista käyttää esim. luovutusspermaa, vai onko ihmiset niin itsekkäitä että pakko saada se geneettisesti oma lapsi, vaikka geenit ei vaan sovi yhteen.
Tässä tapauksessa ei ainakaan ole kyse mistään pakosta saada vauva vaikka geenit ei yhteen sovi
eihän vanhemmat edes tiennyt ennen lapsen syntymää että geenit eivät sovi yhteen? siitähän saa tietää vasta geenitutkimuksissa jonne nämäkin vanhemmat saavat ajan kun saatiin tietää lapsen sairaudesta
olen niin pahoillani omaisten puolesta :( tyttöparka! nuori isäparka! :( tuntuu niin pahalta heidän puolestaan :( sydämeen sattuu ja itkettää.
t. kolmen äiti
Huono tuuri vanhemmilla, kun molemmat tuon harvinaisen sairausgeenin kantajia. Ovat ehkä syntyjään samalta seudulta ja kaukaista sukua toisilleen.
siihen että meidän lapsi on lyhytkasvuinen. Esikoinen kuoli tähän sairauteen ja ennenaikaiseen syntymään.
Hänen sisko tutkittiin dna näytteellä istukasta. Tutkimus toki oli vapaaehtoinen ja halusimme sen että osaisimme varautua tulevaan jos hänkin olisi lyhytkasvuinen. Terve 1-vuotias meillä nyt on. Ja muistoissa tämä pieni esikoinen. Puolivuotta saimme hänen kanssaan elää sairaalassa.
Ja sit kun tarpeeksi promilleja niin ruodttiin meitin vauvelin kuolemaa.Siis eihän tuo edes tajua mitä se menetti!!!!
Kiitos kun olette alkaneet täällä jo puhua blogistani! Mä kyllä todellakin tajuan mitä menetin ! Ja jos haluan hetken yrittää olla surematta ja pitää hauskaa onko se väärin? mielestäni ei!
te jotka ette ole menettääneet lastanne ette voi koskaan ymmärtää! T. Saya
Asiasta appelsiiniin, ihan hirveän näköistä kun tuubitopin alle laitetaan rintsikat, ja vielä niin että ne olkaimet näkyy sieltä alta, vieläpä ihan eri väriä kun itse toppi. Tuubitopin ideahan on just se, että se on ns. tuubimainen, ilman mitään alta tulevia virityksiä. Kai nyt sen verran voi satsata olkaimettomiin liiveihin.
koskettava. Sinähän teit kaikkesi vauvan eteen, suloisesti jaksoit tallentaa muistotkin ja jaoit meille niistä valokuvia. Sinua ei voi kukaan syyttää siitä, että vauvalla oli se synnynnäinen syndrooma.
Voimia koko perheelle!
Ja sit kun tarpeeksi promilleja niin ruodttiin meitin vauvelin kuolemaa.Siis eihän tuo edes tajua mitä se menetti!!!!
Voimia blogin pitäjälle!
En osaa edes kuvitella miltä tuntuu menettää oma lapsi. Pala kurkussa katselin Tinjan kuvia, voi että oli pieni..! :(
Asiasta appelsiiniin, ihan hirveän näköistä kun tuubitopin alle laitetaan rintsikat, ja vielä niin että ne olkaimet näkyy sieltä alta, vieläpä ihan eri väriä kun itse toppi. Tuubitopin ideahan on just se, että se on ns. tuubimainen, ilman mitään alta tulevia virityksiä. Kai nyt sen verran voi satsata olkaimettomiin liiveihin.
onneks se on pieni murhe kaiken keskellä...
Huono tuuri vanhemmilla, kun molemmat tuon harvinaisen sairausgeenin kantajia. Ovat ehkä syntyjään samalta seudulta ja kaukaista sukua toisilleen.
Kaikkea voi päätellä mutta vastauksiahan saa vasta
geenitutkimuksissa voihan olla että gracile onkin periytynyt esim. toiselta vanhemmalta ja vaikka isovanhemmalta. sen takia pitää käydä geenitutkimuksissa.
Ehkä todellisuus iskee tajuntaan vasta myöhemmin. Toivon kaikkea hyvää blogin pitäjälle.
Alkiodiagsnostiikka tietysti on mahdollista, mutta rankka tie sekin...noissa tilanteissa ole mahdollista käyttää esim. luovutusspermaa, vai onko ihmiset niin itsekkäitä että pakko saada se geneettisesti oma lapsi, vaikka geenit ei vaan sovi yhteen.
Voimia Saya!
Itse menetin esikoiseni yllättäen tasan 2kk ennen laskettua aikaa; vauva kuoli kohtuun. Ensi kuussa hän täyttäisi 15 vuotta. Meillä oli syynä napanuorakomplikaatio.
Hirveä tilanne. Kastajaisten sijasta pidettiin hautajaiset.
Ehkä todellisuus iskee tajuntaan vasta myöhemmin. Toivon kaikkea hyvää blogin pitäjälle.
miks korkokenkiä ei vois laittaa hautajaisiin?
lenkkarit jalassako pitäs mennä?
mä oon nähny niin monella korkkarit hautajaisissa
että musta se ei ole mitenkään outoa?
Hirveää oli varmasti ja on varmaan yhä vieläkin. onneks joskus sen kanssa oppii elämään. Ihanaa kun on ihmisiä jotka ymmärtää miltä lapsen menettäminen tuntuu! Jotkut taas saavat hyvän olon
siitä että aiheuttavat surevalle pahan mielen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/GRACILE-oireyhtym%C3%A4