Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana lapsi

Vierailija
23.08.2012 |

Olen ihmetellyt, kun mun yks äitikaveri ei koskaan ihastele omaa lastaan, ainakaan ääneen.

Ja olen miettinyt, kuinka kauan tämä huuma kestää itsellä, ihastelen joka päivä miten ihanan ja upean lapsen olen saanut. Poikani on nyt reilu nelikuinen söpönaama. Ihastelenko mä sitä samalla tavalla, kun se on 16? Miten te muut äidit?

Joka päivä pojan nukkumaanmenon jälkeen puhumme mieheni kanssa, miten mahtava lapsi meillä on. En olisi raskausaikana arvannutkaan, miten suloinen, taitava ja ihana lapsi siitä tulee. Minusta hän on täydellinen. Nauravat kasvot, sopusuhtainen vartalo, mahtavaa ihastella kun hän oppii uutta ja harjoittelee elämäntaitojaan. Miten sen jokapäiväiset jutut on niin söpöjä, jopa röyhtäily ja puklaus. Sen tapa katsoa tarkkaan meidän syömistä, iloinen nassu kun haen sen aamulla sängystä. En voi uskoa, että meidän geeneistä tuli tuollainen, me tehtiin se ihan itse ja keltään kysymättä lupaa, mahassa vauvastani muotoutui juuri noin hieno!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kaltaiset, jotka ihastelevat omaa pilttiään ääneen muiden kuullen. Siellä kotona se on jees, mutta muuten se vähän yököttää.

ot - Miten tuo lapsesi taitavuus ilmenee?

Ja loppuun, ei se oman lapsen ihastelu lopu, vielä teiniäkin sä ihailet, etenkin jos on aihetta!

Vierailija
2/17 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis niin, että lakkaisit rakastamasta ja ihastelemasta lastasi. Päin vastoin, ne vaan kasvaa ajan mittaan. Mutta lakkaat puhumasta lapsestasi jatkuvasti muille. Tuoreet esikoisen äidit on usein suloisesti höyrähtäneitä ja ovat vakuuttuneita siitä oman lapsensa ihmeellisyydestä. Ainakin minun kaveripiirissäni se sallitaan niille, ja kuunnellaan kärsivällisesti ja myötäeläen sitä loppumatonta puhetulvaa, jossa jokainen lause alkaa vauvan nimellä. Mut pikkuhiljaa siitä kasvetaan sitten pois. Toisen lapsen kohdalla jokainen on sisäistänyt, että ne lapsen ihastelut kannattaa pääosin jättää lähipiirin omiksi jutuiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 2: Ei se nyt mitenkään ole taitava muihin verrattuna. Minusta on vaan hienoa nähdä, että vauva oppii leikkimään ja ymmärtämään joitain asioita.

Joskus mustakin tulee siis tavallinen ihminen, joka ei jatkuvasti ällistele tuota pilttiä. Kysyin mummoltani samaa asiaa, loppuuko tämä koskaan. Hän viisikymppisen miehen äitinä sanoi, että kyllä hän vaan vieläkin välillä miettii, että tulipas hieno lapsi ja on ylpeä pojastaan. Ei kai kuitenkaan enää samalla höyrähtäneellä tavalla kuin minä :D

ap

Vierailija
4/17 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi on alakoulussa. Koko ajan katselen sitä kuin maailman seitsemättä ihmettä. Se on vaan niin ihana! Valtavat nököhampaat pienessä päässä ja älyttömän suloinen. Tosin ei ole tapana muille toitottaa.

Vierailija
5/17 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oma lapsi on se kaikista ihanin ja kaunein. Varsinkin Tuollaisen pienen kanssa meinaa ihan sydän pakahtua. Yhtä ihania ne tulee olemaan aina äidin mielestä.

Itsellä 3 poikaa, 30, 26 ja 14. Edelleen katson heitä ylpeänä ja ajattelen, että kuinka onnellinen olenkaan, kun olen saanut 3 noin komeaa ja hienoa poikaa.

Älä välitä täällä olevista ikävistä kommenteista, vaan ole onnellinen juuri tässä hetkessä.

Onnellisia päiviä lapsesi kanssa ja kaikkea hyvää koko perheelle:)

Vierailija
6/17 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joka päivä mietin miten ihania lapsia meillä on. Ja kerron sen heille.. Rakastan lapsiani!

Vierailija
7/17 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tulee joka päivä monta kertaa ihailtua ja kerrottua tytöille, kuinka ihania ja rakkaita ovat.

Vierailija
8/17 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toki on poikkeuksellista tällä palstalla.

Vierailija
9/17 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan tuossa heti ekassa vastauksessa, että mun kaltaiset ovat todella ärsyttäviä.

Yritän rajata sitä lässytyksen määrää muille ihmisille, kehun vauvalleni ja miehelleni lasta pääasiassa. Tajuan kyllä itekin, että on rasittavaa kuunnella jonkun ylimaallisen lapsukaisen tekosista jatkuvasti.

Kiitos vastauksista, lastaan siis ihailee aina, mutta homma vähän rauhoittuu ajan myötä :)

Vierailija
10/17 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan tuossa heti ekassa vastauksessa, että mun kaltaiset ovat todella ärsyttäviä. Yritän rajata sitä lässytyksen määrää muille ihmisille, kehun vauvalleni ja miehelleni lasta pääasiassa. Tajuan kyllä itekin, että on rasittavaa kuunnella jonkun ylimaallisen lapsukaisen tekosista jatkuvasti. Kiitos vastauksista, lastaan siis ihailee aina, mutta homma vähän rauhoittuu ajan myötä :)

siksihän sitä ihalua itsekukin harrastaa pienessä piirissä eikä avoimesti pitkin kyliä!

Eikä se mitään laannu...

Vierailija
11/17 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä niitä ihastelen, mutta en ääneen.

Ooot sä aika höperö, että peräti 4kk vanha vauva sulla.

Vierailija
12/17 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäänsä erittäin onnellinen ja tyytyväinen äiti toivoo muillekkin jopa kolmetoista lasta.

Lapset tekevät noin ison vaikutuksen.😍

Vierailija
13/17 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin tämän ketjun nyt, kun mietin, onlohan normaalia kun ihastelen tuota mun 15-vuotiasta lastani. On niin ihana ja hyväluontoinen, fiksu ja kaunis. 

Vierailija
14/17 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten ihana ketju.

Vierailija
15/17 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kirjoita nuo hyvät asiat vauvakirjaan/päiväkirjaan.

Tarvitset niitä myöhemmin. 

Muistutat itseäsi kaikesta hyvästä vaikeina aikoina. 

Kun lapsella tulee teini-ikä, lapsen tarvitsee kuulla/nähdä hyviä asioita itsestään ja sun ylistävistä sanoista.

Lapsi on aina ihana, mutta joskus sitä on vaikea muistaa tai lapsen itsensä uskoa, jos on tullut töppäiltyä.

Vierailija
16/17 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se outo olet, ap. 

Vierailija
17/17 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt 13 vuotias, onko vielä ihana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme