Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilötietojen salaamisesta - apuja kaivataan

Vierailija
22.08.2012 |

MIten omien henkilötietojen salaaminen onnistuu? Onko se vain, että väestörekisterikeskukseen ilmoitus ja klikkaillaan että en anna lupaa antaa tietoja sinne sun tänne, joten näkyykö sen jälkeen osoitetietoni terveyskeskuksen ym. rekistereissä vai onko siinä vain "salainen". tms. ? Entäs, jos olen antanut päivittää tietoni ja ne on siellä järjestelmässä, ja sitten myöhemmin haluan eston, poistuuko osoite-ym. tiedot?

Voiko minun tietoni saada joku yksittäinen kansalainen esim. auton rekisterinumeron perusteella, jos soittaa 020202 tai textaa rekkarin jonnekin, ja sanoo auton rekkarin?

Meneekö kuitenkin minun henkilö- ja osoitetietoni esim. poliisin tietoon, rekkarin perusteella, sotun perusteella jos ajan tutkaan tms. ?

Entäs jos joku tekee sossuun lastens. ilmoituksen koulun kautta tai jotenkin muuten, lasten ja minun nimitiedot, onko heillä kaiken ohittava mahdollisuus henkilötitetoihin ja saavat osoitetiedot sitten vaikkapa lapsen nimen tai minun nimen perusteella?

Jos laitan kiellon omiin tietoihini, koskeeko se myös alaikäisiä lapsiani?

Saako kukaan yksittäinen ihminen minun osoitetietoja esim. etunimen -sukunimen perusteella?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joutuisin perustelemaan, että miksi osoitetietojani ei saa antaa näkyville ja sellaista perustetta minulla ei ole, koska ei ole mitään väkivallan uhkaa tms., enkä jaksa alkaa selittelemään mitään tarinoita, totuutta en osaa sanoa niin, että se uskottaisi eikä minua pidettäisi vinksahtaneena.

mutta trafi on eri asia, kuin että joku ottaa rekkarini ylös ja saa osoitetetidot?

Vierailija
2/2 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se väestörekisterin sivu, ihan ajatuksella.

Jos siis haluat turvakiellon, se voi myös vaikeuttaa elämääsi, esimerkiksi silloin kun asioit viranomaisten kanssa. Turvakieltoa ei kannata hommata ihan huvikseen. Jos olet tavis, johon ei kohdistu väkivallan uhkaa, sinulle voi riittää tuo osoitepalvelukielto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä