Ruokabudjetti
Arvoisat av-mammat,
Kertokaapa mikä olisi realistinen ruokabudjetti meidän perheelle.
Meidän perheeseen kuuluu 2 töissä käyvää aikuista sekä 3 lasta ikähaitarilla 5-7v.
Eli lounas syödään arkisin muualla mutta kaikki muut ateriat kotona.
Millä summalla saan kuukauden terveelliset ruuat?
Kommentit (8)
Onko perheenne:
a) sellainen jonka tärkein ja samalla ainut valintakriteeri kaupassa on hinta
b) ostaa haluamansa hinnasta välittämättä
c) on näiden kahden kahden välimuoto
Siinä missä a-tyypin perhe perhe selviää alle 400 eurolla niin b-tyyppi menee helposti 800 euroon ja ylikin. Vaikea sanoa kun ei tunne perhettänne.
Meillä vastaava kokoonpano perheessä ja ruokalasku 500-550 e/kk, sisältäen mun työpaikkaeväät , wc-paprut.
ja syö aamupalan hoidossa jos siihen aikaan menee, samaten välipalan.
Teen vuorotyötä joten hoitoajat vaihtelee ja usein ei ole päivähoidossa kuin 3-4 päivää/vko
800 €:lla saa jo vähän extraakin
neljä sataakin riittää kun vähän katsoo ettei joka päivä jotain herkkujäätelöitä kanna kaupasta kotiin.
Meillä 2 aikuista ja 2 lasta, lapset on jo isompia mutta luulen että 500-600 menee, aika leväperäisesti eletään eikä venytetä senttiä.
800 €:lla saa jo vähän extraakin
neljä sataakin riittää kun vähän katsoo ettei joka päivä jotain herkkujäätelöitä kanna kaupasta kotiin.Meillä 2 aikuista ja 2 lasta, lapset on jo isompia mutta luulen että 500-600 menee, aika leväperäisesti eletään eikä venytetä senttiä.
Ap kysyi realistista ruokabudjettia, ei kitubudjettia, eikä edes sellaista että tarvitsisi vähän katsella montako jäätelöpakettia kuukaudessa ostaa.
Täällä on ilmeisen paljon pienituloisia jotka pärjäävät vaikka sadalla eurolla kuukaudessa, mutta normaalituloisen perheen ei tarvitse noita ihmeitä tehdä.
Keskustelu ruokabudjetista on aina mielenkiintoista
ei ap