Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sydämen muljahtelu ja työ

Vierailija
21.08.2012 |

Te jotka kärsitte sydämen muljahteluista/lisälyönneistä miten pystytte käymään töissä??

minun olisi tarkoitus siirtyä takaisin työelämään puolen vuoden päästä, mutta ei taida onnistua... Olisi eri asia jos muljahteluita tulisi vain iltaisin, mutta minulla tulee koko päivän ajan, pahanee liikkuessa ja loppuvat täysin illalla ja nukkumaan mennessä.

Tutkittu on ja ei kuulemmma ole mitään pahalaatuista. Kertokaas kokemuksia, jos joku kärsii samasta vaivasta :)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä kammio että eteisperäisiä lisälyöntejä.

Imetyksen lopetin melkein kaksi vuotta sitten, joten tuskin johtuu siitä. enkä käytä hormonaalista ehkäisyä, koska verenpaineeni on ajoittain korkea.

Vierailija
22/25 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin kysyä lääkärissä jos saisin jotain kekustelu apua tämän ongelman kanssa. voisi varmaan auttaa jos en miettisi näitä asioita aina yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muljahdukset (satoja päivässä) jäivät pois kilpirauhaslääkkeellä. Ja nimenomaan mulla oli vajaatoiminta.

Kilpirauhasasioita eivät monet lääkärit osaa hoitaa. Se, että arvot ovat viitteissä ei monelle riitä, joten saatko selville arvosi ja voisitko vaatia uusintakoetta.

Vierailija
24/25 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä ja olen käynyt monella eri lääkärillä kaikkien mukaan kilppari lääkitys on kunnossa. saan arvot varmaan selville ihan soittamalla :)

Vierailija
25/25 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärsinyt sydämen lisälyönneistä reilu 10 vuotta ( olen nyt 28-vuotias). Ravasin lääkärissä useita kertoja, mutta tuntui ettei kukaan ottanut vaivaani tosissaan. Sain muutamaan otteeseen beetasalpaajia, mutta itselläni laskivat pieninäkin määrinä sykettä niin alas, että alkoi helposti pyörryttää. Lisäksi maksimisyke tippui sen verran, että kovempi urheilu oli tuskallista.

Sinnittelin vaivojeni kanssa usean vuoden ajan, kunnes nykyisessä työssäni työterveyslääkäri kuunteli sydäntäni ja totesi, ettei kaikki ole kunnossa. Kävin useissa tutkimuksissa mm. ekg:ssa, ultraäänessä ja magneettikuvauksessa, mutta sydämessä ei mitään rakenteellista vikaa. Lisälyönnit kohdallani johtuvat sydänlihaksesta lähtevistä liiallisista sähköimpulsseista. Eivät ole vaarallisia, mutta sitäkin kiusallisempia. Itsellä oli normaalien sydämen lyöntien välissä jopa kolmekin lisälyöntiä, jotka aiheuttivat pahoinvointia ja pyörrytystä.

Pääsin reilu 2 v sitten operaatioon eli minulle tehtiin katetriablaatio, jossa liiallisia hermopäätteitä poltettiin pois sydämestä. Vaati yhden yön sairaalassa ja kolme päivää sairauslomaa. Katetriablaation jälkeen oireet ovat vähentyneet selkeästi, eivätkä haittaa enää elämää. Lisälyöntejä edelleen toisinaan on, mutteivat haittaa entiseen tapaan.

Keskustele lääkärin kanssa, josko pääsisit lisätutkimuksiin ja mahdollisesti operoitavaksi, jotta oireesi helpottaisivat. Muistan kyllä itse hyvin, miten ahdistunut olin lisälyönneistä ja toivon kovasti, että saisit avun vaivaasi.

Kannattaa googlata katetriablaatio, niin toivottavasti löydät

lisätietoa! Tsemppiä!