Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoko lapsenne maitoa koulussa?

Vierailija
21.08.2012 |

Lapseni on monesti kertonut, että monet hänen luokkalaisistaan eivät juo maitoa koulussa ja ettei hänkään joisi, jos minä en sanoisi, että sitä pitää juoda. Toiselta luokalta lähtien on kuulema yhä useampi lopettanut maidon juomisen.

Onko tämä jokin uusi muoti-ilmiö kouluissa?

Mielestäni koululaisten olisi kuitenkin hyvä juoda maitoa, koska siitä saa kalsiumia ja D-vitamiinia jne. Energiaa, joka auttaa jaksamaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juoko rasvatonta maitoa vai vettä, ravinnollisesti. Tosin vesi saattaa kyllä olla parempi vaihtoehto.

Vierailija
22/30 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa juo, osa ei. Syynä se, että kevytmaito vaihtui rasvattomaan, automaatista saatavaan lämpimään litkuun. Eivät halua juoda, enkä pakota. Kotona juovat ihan tarpeeksi ja ylikin suositusten. En suosittele rasvatonta maitoa kenenkään lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni juo kotona rasvatonta maitoa mutta eivät juo koulussa maitoa ollenkaan kun on niin pahaa maitoa. Luulen että siellä on tarjolla vain jotain laktoositonta maitoa...luokkakaveritkaan ei kuulemma juo...varmaan ruokatoimittaja säästää kun tarjoavat jotain erikoisenmakuista maitoa jota harva juo?

Vierailija
24/30 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juo.

Vierailija
25/30 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on pahaksi. Paska alkaa vaan haista kun sitä juo.

Vierailija
26/30 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, että ottaisi ruoan kanssa maitoa. Meidän koulussamme on kevytmaitoa, joten hyvä, että laiha lapsi saa lisäkaloreita ruokajuomasta.

Vierailija
27/30 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juovat tarhassa. Tarhaan ei saa viedä omia (pähkinä/kaura)maitoja. Kouluun kun menevät, toivon, että juovat vain vettä. Maidossa ei ole mitään hyvää, minkä ihmiskeho, kykenisi hyödyntämään. Maidossa sen sijaan on vaikka mitä vaarallista.

Kotona mennään täysin maidottomalla linjalla.

Vierailija
28/30 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon maitoa

Vierailija
29/30 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät juo. Kuulemma oudon makuista on koulun maito. Sen sijaan kotona juovat maitoa ruualla.

Itse olin yläasteella kaksi päivää koulun keittiöllä (pakollinen kaikille tuolloin) 90-luvulla. Silloin työnkuvaan kuului mm. maitotölkkien kerääminen pöydistä ja vajaiden tölkkien yhdistäminen. Ohjeena oli, että kaadetaan siihen tölkkiin, jossa oli pisin päiväys..

Vierailija
30/30 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin juustoa(samat aineet) ei olisi olemassakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi