Juoko lapsenne maitoa koulussa?
Lapseni on monesti kertonut, että monet hänen luokkalaisistaan eivät juo maitoa koulussa ja ettei hänkään joisi, jos minä en sanoisi, että sitä pitää juoda. Toiselta luokalta lähtien on kuulema yhä useampi lopettanut maidon juomisen.
Onko tämä jokin uusi muoti-ilmiö kouluissa?
Mielestäni koululaisten olisi kuitenkin hyvä juoda maitoa, koska siitä saa kalsiumia ja D-vitamiinia jne. Energiaa, joka auttaa jaksamaan.
Kommentit (30)
Osa juo, osa ei. Syynä se, että kevytmaito vaihtui rasvattomaan, automaatista saatavaan lämpimään litkuun. Eivät halua juoda, enkä pakota. Kotona juovat ihan tarpeeksi ja ylikin suositusten. En suosittele rasvatonta maitoa kenenkään lapsille.
Lapseni juo kotona rasvatonta maitoa mutta eivät juo koulussa maitoa ollenkaan kun on niin pahaa maitoa. Luulen että siellä on tarjolla vain jotain laktoositonta maitoa...luokkakaveritkaan ei kuulemma juo...varmaan ruokatoimittaja säästää kun tarjoavat jotain erikoisenmakuista maitoa jota harva juo?
Maito on pahaksi. Paska alkaa vaan haista kun sitä juo.
Olen sanonut, että ottaisi ruoan kanssa maitoa. Meidän koulussamme on kevytmaitoa, joten hyvä, että laiha lapsi saa lisäkaloreita ruokajuomasta.
Juovat tarhassa. Tarhaan ei saa viedä omia (pähkinä/kaura)maitoja. Kouluun kun menevät, toivon, että juovat vain vettä. Maidossa ei ole mitään hyvää, minkä ihmiskeho, kykenisi hyödyntämään. Maidossa sen sijaan on vaikka mitä vaarallista.
Kotona mennään täysin maidottomalla linjalla.
Eivät juo. Kuulemma oudon makuista on koulun maito. Sen sijaan kotona juovat maitoa ruualla.
Itse olin yläasteella kaksi päivää koulun keittiöllä (pakollinen kaikille tuolloin) 90-luvulla. Silloin työnkuvaan kuului mm. maitotölkkien kerääminen pöydistä ja vajaiden tölkkien yhdistäminen. Ohjeena oli, että kaadetaan siihen tölkkiin, jossa oli pisin päiväys..
Aivan kuin juustoa(samat aineet) ei olisi olemassakaan.
Ihan sama juoko rasvatonta maitoa vai vettä, ravinnollisesti. Tosin vesi saattaa kyllä olla parempi vaihtoehto.