Jaksaako teidän kaikkien 5.luokkalaiset uida 200 m putkeen?
Mun lapsi ei ole vielä suorittanut tätä ja jos ei saa suoritettua, katsotaan uimataidottomaksi eikä pääse enää koulun kanssa uimahalliin. Kuukausi aikaa suorittaa.
Kommentit (31)
Me on laitettu lapset uimakouluihin ajoissa.
Ap on näitä käsittämättömiä ruikuttajia joita koko koululaitos saa hävetä.
lapsi saa toki leikkiä uimahallissa, mutta ihan siinä samalla voi aina uida vähäsen. Vaikka siirryttäessä altaasta toiseen, uidaan eri portaille. Heität rengasta tms. ja lapsi saa uiden hakea.
Ei meillä ole tollaista 200m juttua koskaan ollut, mutta jos teillä on niin ok. Yläasteella voi motivaatiotakin olla kyllä enemmän uida toi matka, että pääsee muiden mukaan.
ja siitä lähtien lapseni on osannut uida. On nyt kakkosluokalla ja ui kilometrin aamuin illoin vastavirta-altaassamme. Minä olen aina jaksanut lastani kannustaa ja uittaa, toisin kuin keskivertomammat.
Ala-asteella olin täysin uimataidoton ja isoon altaaseen uskaltauduin vasta yläasteella.
kymmenen vuotias tyttö ui nyt kesällä 400 metriä putkeen ilman pysähdyksiä uimahallissa. 12 vuotias poika harrastaa kilpauintia, ne ui harjoituksissa parhaimmillaan 10 kilometriä eli ei tollanen 200 metriä ole matka eikä mikään jos pikkasen jaksaa harjoitella.
koulussa tokalla en uinut yhtään ja yläasteella ehkä sen 200m onnettomalla räpiköinnillä salaa huilaten. Tästä syystä lapsia ahkerasti uimakouluihin oikeata tyyliä oppimaan. 5v ui 50m ja 8v 500m pyshtymättä. Viekää niitä lapsia uimakouluun pyydän! Nolointa ikinä mun elämässä oli koulun uinnit! Uimakouluja on laidasta laitaan tason mukaan, täysin uimataidottomille koululaisille ja vaikka aikuisillekin, ei tartte hävetä kun valitsee oman tasoisen ryhmän.
kuinka niin voi kieltää uimahallikäynnit. Sitävartenhan ne uimahallikäynnit on että opetetaan uimaan.
Meillä 11 v poika hädin tuskin jaksaa 100 m ja syy on se että hänen uintitekniikkansa on väärä. Olen yrittänyt opettaa rintauintia joka on taloudellisin tapa uida mutta hän ei halua laittaa päätä vdeen alle silloin kun työnnetään jaloilla. Toivottavasti liikunnanopetaja ottaa ja opettaa niille jotka eivät osaa uida kunnolla oikean tekniikan.
Jos ei laita kasvoja veteen, ei opi ikinä uimaan läheskään oikealla tekniikalla.
Sitä paitsi rintauinti on raskaampaa kuin vapari.
Meillä 11 v poika hädin tuskin jaksaa 100 m ja syy on se että hänen uintitekniikkansa on väärä. Olen yrittänyt opettaa rintauintia joka on taloudellisin tapa uida mutta hän ei halua laittaa päätä vdeen alle silloin kun työnnetään jaloilla. Toivottavasti liikunnanopetaja ottaa ja opettaa niille jotka eivät osaa uida kunnolla oikean tekniikan.
se että poika kuuntelee mielummin äitiään kuin minua, ja äiti on maailman epäliikunnallisin ihminen, on oppinut uimaan vain pää veden yläpuolella jne.
Ei osannut uida, joten vein tokaluokkalaisena uimakouluun. Oppi alta aikayksikön... Hyppää kolmesta metristä ja sukeltaa yhä pohjaan mieluummin ja muuten pelleillee kun vie hallille. Osaa nyt uida koiraa ihan hyvin ja selkää hitaasti loputtomiin.