Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asiakkaita vaivaa, kun räyhätään pienimmästäkin virheestä?

Vierailija
20.08.2012 |

Miten ihmiset kehtaavat pienestäkin korjattavissa olevasta inhimillisestä virheestä alkaa huutamaan ja kiroilemaan täyttä kurkkua? Ja en muuten ole edes missään kaupan kassalla, vaaan alalla, jossa asiakassuhteet kestävät usein vuosia.

Olen tuskastunut tähän tilanteeseen, kun joidenkin maailma vaikuttaa kaatuvan pikkuasioiden takia.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä kuinka (useimmiten ns. hienostorouvat) saattavat pienenkin ja korjattavissa olevan erheen kohdalla päivitellä sitä "Kuinka on mahdollista että tällaista voi tapahtua!" Ja vaikka kuinka pahoittelen sitä, että on esim. tapahtunut vaikkapa lajittelussa inhimillinen virhe (=mennyt joku artikkeli väärään pinoon) jaksavat he paheksua "Tällaista EI SAA tapahtua!".

Huh huh, joskus epäilen etteivät jotkut noista valittajista ole itse olleet koskaan työelämässä. Sillä "Errare humanun est" eikä mikään valtakunnan tekniikka tai koulutus poista pieniä inhimillisiä virheitä.

Vierailija
22/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus nuorempana kesätöissä pikkupaikkakunnalla pankissa enkä tietty tuntenut asiakkaita kuten vanhemmat toimihenkilöt. Kysyin sitten kerran vanhalta mieheltä paperit. Haukkui ja huusi mut ihan pystyyn, idiootiksi jne. Piti mennä takahuoneeseen itkemään sen jälkeen.

Toisen kerran vanhempi rouva alkoi kiljua, että luulen häntä varkaaksi ja ikinä ei ole loukattu näin.

Oli ihanaa kun jotain helsinkiläisiä turisteja tuli käymään kun kaikki vanhuksetkin kaivoivat kiltisti valmiiksi henkkarit esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin kuukausiliitteessä ollut juttu aivokirurgista. Yksi asiakas oli tehnyt virallisen valituksen elvytyksessä revenneestä takista. Ajattele: toiset ovat juuri pelastaneet henkesi ja tyyppi rupeaa urputtamaan takista.

Vierailija
24/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus nuorempana kesätöissä pikkupaikkakunnalla pankissa enkä tietty tuntenut asiakkaita kuten vanhemmat toimihenkilöt. Kysyin sitten kerran vanhalta mieheltä paperit. Haukkui ja huusi mut ihan pystyyn, idiootiksi jne. Piti mennä takahuoneeseen itkemään sen jälkeen.

Toisen kerran vanhempi rouva alkoi kiljua, että luulen häntä varkaaksi ja ikinä ei ole loukattu näin.

Oli ihanaa kun jotain helsinkiläisiä turisteja tuli käymään kun kaikki vanhuksetkin kaivoivat kiltisti valmiiksi henkkarit esiin.

Argh, tuo henkkareiden näyttö. Siitä osataan tehdä kyllä niiiiiin helvetillistä draamaa. Useimmille ihan ok, mutta sitten löytyy nämä vatipäät, jotka ovat asia erikseen.

Kaupassa siis töissä ja kerran sitten kyselin mieheltä henkilöllisyystodistusta yli 50e ostostensa vuoksi ja siitähän se riemu repesi. Pappa rupesi paasaamaan että miten minulla ei IKINÄ MISSÄÄN tilanteessa ole MITÄÄN oikeutta katsoa asiakkaan henkilöllisyystodistusta. Ystävällisen hymyn kera sitten vain käskin kotosalla tarkistamaan asian pankkikorttisopimusehdoistaan, että kylläpä muuten on. Tarpeeksi pitkän vänkäämisen jälkeen sitten näytti paperinsa - metrin päästä ja ylösalaisin "tän enempää en näytä!!1". Vittumaisella päällä ollessani olisin voinut jättää myymättä, mutta näin kuitenkin loppuosan niin annoin olla.

Ikää kaverilla tosiaan päälle 70 :DD

Vierailija
25/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asiakkaat olettavat kaiken mahdollisen tapahtuvan muutamassa sekunnissa nappia painamalla. Ja voi sitä huutoa, jos sähkölaskunsa muistutuskirjeistä huolimatta maksamatta jättäneeltä on sähköt katkaistu ja hän ei sekunnilleen laskun maksaessaan saakaan sähköjä takaisin...

Siinä sitten ollaan ylimielisiä "Katos nyt tyttö koneeltas!" (olen 46v. ;) ) ja uhkaillaan, kuinka "Tämä tulee teille todella kalliiksi, jos kodinkoneemme vaurioituvat!" ja haukutaan, kun käy ilmi että sähköt palautuvat vasta rahasuorituksen näkyessä tilillä ja asentajan käytyä paikan päällä.

Kauhea rähinä siitä, kun asiakas on itse mennyt rikkomaan sähkösopimuksen ehtoja ;)

Vierailija
26/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, mua naurattaa tuo ylösalaisin heiluttelu..

Mulla siis tää sama vanhus tuli seuraavan kerran pankkiin jonkun 40-luvulta peräisin olevan ajat sitten vanhentuneen sotilaspassin kanssa ja tuli sitten vihaisesti heristelemään sitä kasvojeni eteen, että varmasti uskon kuka on..

Vierailija
27/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisessa hypermarketissa kun veloittivat kympin liikaa ja huomasin seuraavana päivänä, kävin sisääntuloaulassa norkoilleilta vartijoilta kysymässä että miten liikkeessä on tapana toimia jos on jotain mahdollista rikosepäilyä. Kertoivat että poikkeuksetta kutsutaan poliisit paikalle vaikka kyse olisi vain kympistä, eikä ole neuvotteluratkaisuun mahdollisuutta.

Jostain syystä kaupassa eivät varsinaisesti ilahtuneet kun halusin toimia kyseisen liikkeen vakiintuneen tavan mukaan, kyseessä lievä petos. Ja vähän jäi myös sellainen tunne että kympin arvoinen näpistys olisi tutkittu huomattavasti tehokkaammin kuin tuo petosepäily. Epäilen että ketään ei edes sakotettu.

Varastaminen kaupasta on tahallinen ja suunniteltu teko. Jos kassalaite "piippaa" tavaran kahteen kertaan, se on vahinko, mistä kassaneiti/poika ei kostu kuin huudot ja rangaistukset ( joten miksi tekisi sen tahallaan ). Opetelkaa lukemaan kuitit maksutapahtuman jälkeen, niin ei tarvitse paukuissa ja pakkasissa kävellä koko matkaa takaisin. Täytyy olla aika helkkarin rikas, jos ei 10-20 euron heittoa huomaa maksaessa.

Mistä näitä urpoja sikiää??

terv. minäkään en enää koskaan asiakaspalveluun töihin, kun sieltä lopulta pois pääsin

Vierailija
28/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä yritysmyynnissä ja mä olen yrittänyt ajatella, että noilla räyhääjillä on kyllä jotain muuta hankalaa elämässään kuin se varsinainen pikkuvirhe.

Se on selvää, että kaikissa töissä käy virheitä ja unohduksia, mutta useimmat kuitenkin pyrkivät ratkaisemaan niitä eikä räyhäämään.

Vierailija
29/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin kusipään leiman. en tajua miten jotkut ihmiset eivät osaa ollenkaan hoitaa asioitaan fiksusti. Asioita pystyy korjaamaan ja ne pitää korjata jos virhe tullut mutta kun sen homman voi hoitaa sivistyneellääkin tavalla.

Minusta lisääntyvä itsekkyys ja kyvyttömyys asettua toisen asemaan lisää myös tällaisten öykkäreiden määrää. Kuvitellaan etä ollaan itse täydellisiä ja sitten odotetaan sitä muiltakin. Tällainen ajatusmaailma yhdistettynä tapojen puutteeseen saa sitten aikaan tällaista naurettavaa räyhäämistä.

Maiju

Vierailija
30/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin kusipään leiman. en tajua miten jotkut ihmiset eivät osaa ollenkaan hoitaa asioitaan fiksusti. Asioita pystyy korjaamaan ja ne pitää korjata jos virhe tullut mutta kun sen homman voi hoitaa sivistyneellääkin tavalla.

Minusta lisääntyvä itsekkyys ja kyvyttömyys asettua toisen asemaan lisää myös tällaisten öykkäreiden määrää. Kuvitellaan etä ollaan itse täydellisiä ja sitten odotetaan sitä muiltakin. Tällainen ajatusmaailma yhdistettynä tapojen puutteeseen saa sitten aikaan tällaista naurettavaa räyhäämistä.

Maiju

Vierailija
31/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pikkuvirhe, tai vaikka isompikin, on päässyt käymään tuotteen myyjältä tai valmistajalta, niin yllätys, ystävällismielinen reklamaatio on TUOTTAVAA!

Ihan selvästi rähisijöitä on todella paljon, sillä jos esittää asiansa ystävällisesti ja rauhallisesti, niin voi saada palautuksen lisäksi aikas hienoja lisätuotteita.

Olen tehnyt aika montakin asiakasreklamaatiota, ja saanut aina, yhtä poikkeus lukuunotamatta, todella hyvää palvelua.

Tuo yksi ainoa kerta oli sille liikkeelle niin epämiellyttävä asia, että jouduin ottamaan ihan meidän kaikkien takia terveysviranomaisiin yhteyttä ja ylläri: Firma palkitsi minut (halusivat varmaan, etten nosta lehtiin meteliä, sillä vaikka ongelma poistettiin, olisi reklamaatio firmalle käynyt kalliiksi)

Mutta metsä vastaa niinkuin huudetaan.

Vierailija
32/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pikkuvirhe, tai vaikka isompikin, on päässyt käymään tuotteen myyjältä tai valmistajalta, niin yllätys, ystävällismielinen reklamaatio on TUOTTAVAA!

Ihan selvästi rähisijöitä on todella paljon, sillä jos esittää asiansa ystävällisesti ja rauhallisesti, niin voi saada palautuksen lisäksi aikas hienoja lisätuotteita.

Olen tehnyt aika montakin asiakasreklamaatiota, ja saanut aina, yhtä poikkeus lukuunotamatta, todella hyvää palvelua.

Tuo yksi ainoa kerta oli sille liikkeelle niin epämiellyttävä asia, että jouduin ottamaan ihan meidän kaikkien takia terveysviranomaisiin yhteyttä ja ylläri: Firma palkitsi minut (halusivat varmaan, etten nosta lehtiin meteliä, sillä vaikka ongelma poistettiin, olisi reklamaatio firmalle käynyt kalliiksi)

Mutta metsä vastaa niinkuin huudetaan.

Käsittelen töissäni reklamaatioita, ja meillä on tiettyjen peruskorvausten jälkeen jonkin verran liikkumavaraa.

Jos asiakas on raivoava kusipää, hän saa juuri sen minimin. Jos asiakas on ystävällinen, palkitsen hänet jollain extralla. Ihan vaan siitä syystä, että mukavien ihmisten kanssa on mukava asioida :)

Vierailija
33/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vakioasiakas ja usein on virheitä, niin siitä pimahtaa monikin. Ehkä kyseessä on kahdeksas virhe lyhyen ajan sisällä. Sellainen alkaa nyppiä pitkäpinnaisintakin, jos niitä virheitä on usein.

Mä en hikeenny, mutta kyllä mä olen lakannut asioimasta tietyissä paikoissa jatkuvien virheiden vuoksi. Mun mielestäni ne on jo tahallisia - tai sitten on täysin osaamatonta henkilökuntaa.

Vierailija
34/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se oma tunteidensäätelytaito on rapautunut - jos sitä on edes ollutkaan. JOillakin kärsivällisyyskyky on heikentynyt, eivätkä he siedä siksi mutkia matkassa. Joillakin on voinut kumuloitua kaikenlaista pientä virhettä ja hankaluutta niin että pato rypsähtää lopulta jostain pikkuvirheestä. Jotkut taas ovat niin kontrollifriikkejä, että pienikin poikkeama oikeasta kaataa maailman. Joillakin taas on narsistisen egon kanssa ongelmia niin että virheitä pidetään tahallisina heitä vastaan asemoituina vahingontekoina, jotka uhkaavat heidän omanarvontuntoaan.

ehkä jotkut ovat vaan väsyneitä, ja siksi hermot pinnassa? Kait ihmisillä on erilaisia syitä käyttäytyä huonosti ja epäasianmukaisesti. Ja eikä ne asiakaspalvelijatkaan aina ole kovin taitavia korjaamaan virheitään, mikä entisestään provosoi.

Vierailija
35/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sitten vaan napsahtaa. Esim. ensin käyt kaupassa, kassa veloittaa tuotteesta väärin. Eipä mitään, kuitin korjaus jne. eikä edes anteeksipyyntöä. Kelassa viipyy hakemus viidettä viikkoa; kun soitat sinne, kukaan ei osaa sanoa mitään tai sitten selitetään että kyseessä oli "inhimillinen virhe". Tulet kotiin ja pankki on lähettänyt sinulle uuden maksukortin- vanhalla sukunimelläsi. Soitat maksulliseen aspaan ja selvität asiaa. Tympeä aspa toteaa, että uusi kortti maksaa kympin ja saat seikkaperäisesti selittää hänelle, miksi et todellakaan aio maksaa pankin omasta virheestä euroakaan.

Lähdet hakemaan lasta päiväkodista. Päiväkodissa naureskellaan että saattaa olla lapsella kuuma, hänelle kun -hupsista vaan- puettiin aivan liikaa päälle ja ulkona paistaa aurinko. Lapsi on hiestä märkä ja hänellä on päällään sisävaate, joka on kurassa.

Kun tätä jatkuu päivästä toiseen, jossain vaiheessa napsahtaa. Virheitä saa tehdä, mutta niistä pitäisi pyytää anteeksi reilusti ja hyvittää ne jotenkin, jos mahdollista.

Vierailija
36/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä yritysmyynnissä ja mä olen yrittänyt ajatella, että noilla räyhääjillä on kyllä jotain muuta hankalaa elämässään kuin se varsinainen pikkuvirhe. Se on selvää, että kaikissa töissä käy virheitä ja unohduksia, mutta useimmat kuitenkin pyrkivät ratkaisemaan niitä eikä räyhäämään.

En kehtaisi haukkua vieraita ihmisiä pataluhiksi jonkin virheen takia, vaikka virheestä menisinkin sanomaan. Minusta siinä menettää omat kasvonsa, ellei osaa asiallisesti esittää asiaansa. Työelämässä tuollaiset räyhääjät saavat sellaisen maineen, ettei heidän kanssaan voi tehdä yhteistyötä.

Vierailija
37/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ajattelen, että ihmisillä on itsellään ongelmia, jos räyhää toisille. Aikuisen sentään pitäisi osata käyttäytyä ja hillitä itseään ongelmatilanteissakin. Monilla on väsymystä, masennusta, sosiaalisia ongelmia (ei tule toimeen ns kenenkään kanssa) ja ylläpitävät vain liian hektistä elämänrytmiä. Ei osata levätä riittävästi, vaalia omaa henkistä hyvinvointia ja levittää hyvää ympärilleen pahan mielen sijasta.

Minä ajattelen itseni tuollaisissa tilanteissa voittajana, jos joku räyhää ylimitoitetusti minulle, mutta minulla pokka pitää ihan täysin.

Vierailija
38/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä asiakaspalvelun perusteisiin, anteeksi hyvän asiakaspalvelun perusteisiin kuuluu se että asiakasta palvellaan niin hyvin ettei aihetta rähjäämisen ole. Kuule urpoinkin turpo ymmärtää missä on raja ..uilun ja asiallisen kohtelun välillä. Jos asenteesi on välinpitämätön ja asikasta provosoiva, niin pitkälle et pötki..saat luultavasti ihmetellä huonosti käyttäytyviä asiakkaitasi vielä kauan.

Miten ihmiset kehtaavat pienestäkin korjattavissa olevasta inhimillisestä virheestä alkaa huutamaan ja kiroilemaan täyttä kurkkua? Ja en muuten ole edes missään kaupan kassalla, vaaan alalla, jossa asiakassuhteet kestävät usein vuosia.

Olen tuskastunut tähän tilanteeseen, kun joidenkin maailma vaikuttaa kaatuvan pikkuasioiden takia.

Vierailija
39/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäisi tehdä työnsä hyvin! Se joka muuta väittää on paskanjauhaja!

Suurimmat paskanjauhajat eivät osaa ottaa asioita oikeassa mittakaavassa vaan räyhäävät suu vaahdossa asiasta jonka voi korjata.

Vierailija
40/67 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niitä virheitä saa olla korjailemassa ihan kaikkialla!

Joskus sitten vaan napsahtaa. Esim. ensin käyt kaupassa, kassa veloittaa tuotteesta väärin. Eipä mitään, kuitin korjaus jne. eikä edes anteeksipyyntöä. Kelassa viipyy hakemus viidettä viikkoa; kun soitat sinne, kukaan ei osaa sanoa mitään tai sitten selitetään että kyseessä oli "inhimillinen virhe". Tulet kotiin ja pankki on lähettänyt sinulle uuden maksukortin- vanhalla sukunimelläsi. Soitat maksulliseen aspaan ja selvität asiaa. Tympeä aspa toteaa, että uusi kortti maksaa kympin ja saat seikkaperäisesti selittää hänelle, miksi et todellakaan aio maksaa pankin omasta virheestä euroakaan. Lähdet hakemaan lasta päiväkodista. Päiväkodissa naureskellaan että saattaa olla lapsella kuuma, hänelle kun -hupsista vaan- puettiin aivan liikaa päälle ja ulkona paistaa aurinko. Lapsi on hiestä märkä ja hänellä on päällään sisävaate, joka on kurassa. Kun tätä jatkuu päivästä toiseen, jossain vaiheessa napsahtaa. Virheitä saa tehdä, mutta niistä pitäisi pyytää anteeksi reilusti ja hyvittää ne jotenkin, jos mahdollista.

Minusta tarhan henkilökunta ei ole mielestäni mitään asiakaspalvelijoita - he ovat kunnan virkamiehiin rinnastettavia. Jos maksaa lasten kokopäivähoidosta pienen osan, se ei oikeuta mihinkään asiakas-palveluntuottaja -vaatimussuhteeseen. Paitsi tietysti jos käytät yksityistä tarhaa ja maksat siitä sitten

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi