Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin reissaavat, kysyttävää!

Vierailija
20.08.2012 |

Olen suunnitellut kaupunkilomaa yksinäni johonkin eurooppalaiseen kaupunkiin. Te jotka olette vastaavia reissuja tehneet, mitä yleensä teette näillä lomilla, onko helppo keksiä tekemistä paikan päällä? Kannattaako yksin matkustaessa ottaa huomioon jotain erityistä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse päässyt kolmena kesänä peräkkäin yksin Lontooseen (messumatkan jatkona).

Tekemistä on ollut helppo keksiä; käyn sellaisissa paikoissa joista muu perhe ei ole kiinnostunut. Budjetin suhteen olen tiukka, pääasiassa käyn ilmaisissa museoissa - en halua käyttää perheen yhteisestä matkabudjetista rahaa. Paljon ihan kiertelen ja katselen ja ihmettelen, ja esim. Lontoota näkee hyvin punaisen bussin yläkerrasta.

Taustatyötä kannattaa tehdä, miettiä jo etukäteen minne aikoo mennä.

Vierailija
2/8 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi Eurooppaan yksin. Yksin liikkuvaa naista ei katsella kovin hyvällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työreissuilla tutustua kaupunkeihin yksinäni, jolloin älypuhelin + tripadvisor + google maps on aika ehdoton ydistelmä ennestään tuntemattomassa paikassa.

Viimeksi tuli tutustuttua Krakovan kirkkoihin, ja niiden kryptiin, Oskar Schindlerin museoon ja "keskustoriin", eli rakennukset, historia, museot yms. ovat sydäntä lähellä, joten jos kyseessä on jokin historiallinen paikka, niin tekemistä löytyy kyllä helpostikin.

Yksin matkustamisessa kannattaa pitää tavaroistaan/rahoistaan huolta, taskuvarkaita on kaikkialla, eikä ihan iltamyöhään kannata minnekään syrjäkujille lähteä notkumaan, ettei tule raiskatuksi.

Vierailija
4/8 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilomia tai kylpyläviikonloppuja. Olen yksinhuoltaja ja onneksi lasten molemmat isovanhemmat ovat enemmän kuin innoissaan ottamaan lapsia viikonloppukylään.

Kaupungissa käyn yleensä taidenäyttelyissä ja muissa kulttuuritapahtumissa, konserteissa, teatterissa. Päivisin kierrän kaupunkia, syön ihanan pitkän lounaan, shoppailen. Tekemistä olisi aina enemmän kuin mitä ehtii.

Iltaisin käyn syömässä hyvässä ravintolassa tai jos olen päivällä syönyt tukevasti, ostan hotellihuoneeseen iltapalaa, lueskelen ja katselen telkkua. Joskus käyn baarissa, en kovin usein. Nukun hyvin ja pitkään ja nautin elämästä.

Vierailija
5/8 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Euroopassa katsella yksin liikkuvia naisia yhtään pitkään. Missä ihmeessä sä olet liikkunut jos tuollaista väität?

Vierailija
6/8 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisihminen voi Euroopassa reissata. Kokeile sen sijaan esim. arabimaita.

Vierailija
7/8 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehätien ulkopuolella saatat tuntea olosi turvattomaksi, toisaalta ei siellä mitään katsottavaakaan ole. Majoitusta kun katselet, niin pysyt vain kehän sisäpuolella, niin hyvin uskallat yksinkin kulkea.

Lontoossa kannattaa mennä musikaaleja katsomaan. Leicester Squarella on lipputoimisto TKTS, josta saa musikaalilippuja puoleen hintaan samalle päivälle. Avataan aamuisin klo 10. Kun menet jonottamaan puolta tuntia ennen, niin olet jonossa ensimmäisenä.

Vierailija
8/8 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Euroopassa katsella yksin liikkuvia naisia yhtään pitkään. Missä ihmeessä sä olet liikkunut jos tuollaista väität?

http://www.guardian.co.uk/world/2012/aug/03/belgium-film-street-harassm…

Voiko tuon Euroopammaksi päästä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän