Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää katsoko pahalla. Tarjoan luomuruokaa myös teidän lapsille.

Vierailija
20.08.2012 |

En yritä olla teitä hienompi. Meidän perheessä ei vain katsota ruoan hinnan perään. Laatu ja maku ratkaisevat ruokaostoksilla.

Olettekos huomanneet, että meitä ei kiinnosta hienot autot tai viihde-elektroniikka? Teillä on uudemmat vehkeet. Haittaaks sekään kun meillä ei ole?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen katsomaan! Varsinkin ne sokkotestit oli hupaisia :D

Uskon, että varmasti tehoporkkanoiden joukosta voidaan löytää hyvänmakuinen porkkana ja luomuporkkanoiden joukosta ei niin hyvänmakuinen ja siten makusokkotestit voivat "todistaa", ettei makueroa ole.

Mutta vuosia kumpiakin syöneen, _varmemmin_ luomuna saa hyvänmakuista porkkanaa ja hyvin harvoin sellalista, joka ei ole hyvää. Tehoporkkana taas on hyvin _usein_ mautonta, hailakan väristä ja raastettuna kuin sahanpurua söisi. Tätä saa usein töissä, joten tiedän mistä puhun kun vertaa niihin porkkanoihin mitä kotona syön..

Vierailija
22/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oranssimmat ja vasta pellosta vedetyt. Lähiruokaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapselleni tarjotaan jossain kyläpaikassa laadukasta ruokaa, niin se ei haittaa minua yhtään -päinvastoin.

Vierailija
24/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli se yksi ja sama banaani (tavis) joka oli laitettu kahtia, ja toista väitettiin luomuksi. Sitä sitten fanaatikot kilvan ylistivät :D

Uskon, että varmasti tehoporkkanoiden joukosta voidaan löytää hyvänmakuinen porkkana ja luomuporkkanoiden joukosta ei niin hyvänmakuinen ja siten makusokkotestit voivat "todistaa", ettei makueroa ole.

Vierailija
25/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli se yksi ja sama banaani (tavis) joka oli laitettu kahtia, ja toista väitettiin luomuksi. Sitä sitten fanaatikot kilvan ylistivät :D

Sama ilmiö varmaan kun syöt samaa ruokaa jossain tupakansavuisessa räkäkuppilassa tai sitten että olisit jossain tosi hienossa ympäristössä. Ihan inhimillistä kokea näin eikä todista mitään luomun huonommuudesta. Minä ainakin syön paremmalla mielellä ja ruokahalulla myrkytöntä ruokaa, vaikkei ero maussa maistuisikaan.

Vierailija
26/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei ero maussa maistuisikaan.

Vierailija
27/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, äskenhän se luomu oli vielä NIIIIIN paljon paremman makuista :)

vaikkei ero maussa maistuisikaan.

Osassa maistuu, osassa ei. En ole väittänytkään, että makuero olisi aina valtava ja kaikkien luomutuotteiden kohdalla. Minulle ykköskriteeri on myrkyttömyys ja sitten maku ja muut tekijät. Myös eläinten paremmat olot ja vesistöjen suojelu ovat minulle tärkeitä asioita.

Vierailija
28/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ykköskriteeri on myrkyttömyys ja sitten maku ja muut tekijät. Myös eläinten paremmat olot ja vesistöjen suojelu ovat minulle tärkeitä asioita.

Vierailija
29/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä olla teitä hienompi. Meidän perheessä ei vain katsota ruoan hinnan perään. Laatu ja maku ratkaisevat ruokaostoksilla.

Olettekos huomanneet, että meitä ei kiinnosta hienot autot tai viihde-elektroniikka? Teillä on uudemmat vehkeet. Haittaaks sekään kun meillä ei ole?

http://www.mtv3.fi/makuja/uutiset.shtml/tutkimus-luomuruoan-syojat-muit…

"Social Psychological and Personality Science -lehdessä julkaistun tuoreen tutkimuksen mukaan orgaanisesti viljellyn ruoan syöjät suhtautuvat helposti ylimielisesti ja epäempaattisesti kanssaihmisiinsä."

Ei jumalauta ap mikä tyyppi oot :O

PS. Ostan itsekin luomua, esim. maidon aina. Ei siinä todellakaan mitkään v*tun apilat maistu!!! Ai miksikö ostan? Oon rasvan perään ja siinä kivasti killuu rasvat pinnalla, nam.

Joo ja tajusin, että pätee toi tutkimus muhunkin, tosin vaan ilkeiden osalta. Toi ylimielisyys "en yritä olla parempi"= tajuathan, että OLEN. Uskomatonta itsensäkorostamista. Ei luomun ostamisessa ole mitään hienoa tai erikoista, joten voit olla vaan ihan hissuksiin siitä ap.

Vierailija
30/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Luomua myydään usein mielikuvilla, jotka eivät vastaa todellisuutta. Luomu ei ole tae terveellisyydestä, ja puhtauden suhteenkin vaihtelu on suurta, aivan kuten tavanomaissakin tuotteissa”, sanoo ympäristöterveyden emeritusprofessori Jouko Tuomisto Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta.

Hän johti vuonna 2003 silloisen Kansanterveyslaitoksen laajaa tutkimusta, jossa käytiin läpi maailmalta kaikki mahdolliset tieteellisesti pitävät tutkimukset luomun terveysvaikutuksista.

Tulos oli se, että mitään tieteellistä näyttöä luomun terveellisyydestä - tai toisaalta haitallisuudesta - ei löytynyt.

Luomun ja tavanomaisten tuotteiden koostumus poikkesi toisistaan tilastollisesti merkittävästi vain muutaman ainesosan osalta - c-vitamiinin, nitraatin ja seleenin - ja seleenin osalta tavanomainen tuote itse asiassa päihitti luomun.

”Viljelytapaa huomattavasti suurempi vaikutus oli sillä, minkälaisessa maaperässä kasvi kasvoi, oliko kesä ollut kuiva vai kostea ja oliko vihannekset poimittu raakoina vai kypsinä”, Tuomisto sanoo.

Erot olivat lisäksi pienet. C-vitamiinin osalta sama vaikutus saadaan syömällä vihanneksia hiukan enemmän.

”Jos taas syö nitraattipitoista makkaraa luomun ohella, nitraatin saannin kannalta on ihan sama, syökö luomua vai ei.”

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/onko-luomuruoka-todella-meille-…

Vierailija
31/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan myös aina luomua, jos on saatavilla. Mutta meitä myös kiinnostavat autot ja viihde-elektroniikka, joten mitäpä sitten? Ja totta puhuen ei mua ainakaan kiinnosta paskan vertaakaan mitä joku meistä ajattelee.

Meitä on niin monenlaisia ihmisiä, onneksi!

Vierailija
32/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan suoraan lapsuudenystäväni pitämältä tilalta. Että näin minua kusetetaan! Ei vaan, hyviä ovat.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi