fyysinen harrastus 12v pojalle
Olen hoitanut tosi huonosti mitään fyysistä harratusta vanhimmalle pojalleni. Ei osaa itse sanoa mikä kiinnostaisi. On ollut aikoinaan uimakurseilla, mutta ei tykännyt. Harrasti joitakin vuosia capoeiraa, mutta nyt ei nappaa enään lainkaan. Pyöräilee ja soittaa pianoa ja lukee paljon. On kömpelö ja hitusen tanakka (kuten isänsäkin saman ikäisenä, nuorempi veli ruikula...). Ei osannut sanoa haluaisiko joukkue lajia vai mitä. Välillä käy juoksulenkillä minun ja/tai isänsä kanssa.
Onko jollain kokemusta tällaisesta tilanteesta ja/tai harrastus ehdotuksia?
Kommentit (5)
mäkin haluun harrastaa jalkapalloa jee!
Judo. Pieni tanakkuus muuttuu lihakseksi vajaassa vuodessa jos jaksaa käydä kolmasti viikossa. Päälle hyvä kropanhallinta, ketteryys ja lihaskestävyys.
No löytyks kuudes vuodes harrastusta?
Miten olisi yleisurheilussa erityisesti heittolajit, paini tai ratsastus? Ovat sellaisia lajeja, joissa tanakka ei ole poikkeus, eikä haittaa menoa.
Tietysti mikä tahansa laji mistä poika tykkäisi olisi hyvä. Monet harrastukset tuon ikäisillä ovat vain aika kilpapohjaisia ja meno sen mukaista. Tosin sitten voi löytyä enemmän myös kerhomuotoisia harrastuksia, joissa tavoite ei sitten valmentajillakaan ole niin kova.
Tuon ikäisillä myös itsetunto olisi hyvä saada pidettyä kasassa ja ehkä jossei ole hirveästi mitään harrastanut, niin aloittaisin yksilölajista. Joukkuelajeissa ei ole meinaa kiva olla se heikoin lenkki (yleensä kun vasta aloittelee, niin on kirimistä muihin) varsinkaan tuon ikäisten poikien joukossa. Tai sitten joukkuelajeista voisi miettiä sellaisia lajeja joissa oppiminen on nopeampaa kuten vaikka salibandy tai laji jossa ei yleensä ole liikaa harrastajia esim. lentopallo riippuen paikkakunnasta.