Mikä ruoka tai ruoka-aine pierettää sinua eniten?
Itselleni tuli ikävänä yllätyksenä, että mämmi tuntuu muuntuvan käytännössä suoraan kiinteästä aineesta kaasuksi. Söin eilen mämmiä ekaa kertaa sitten lapsuuden. Muutuin käveleväksi kaasupalloksi. Vanhempainilta meni tuskaisissa merkeissä :(
Kommentit (38)
Makeutusaineet ja gluteenipitoiset viljat.
Ruisleipä, pierettää ja vatsa menee sekaisin/kuralle. Surku kun se on niin hyvää.
E621 ja E622. Vaikea sanoa, kun vaistomaisesti on kai oppinut välttämään tiettyjä asioita!
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:49"]
Itselleni tuli ikävänä yllätyksenä, että mämmi tuntuu muuntuvan käytännössä suoraan kiinteästä aineesta kaasuksi. Söin eilen mämmiä ekaa kertaa sitten lapsuuden. Muutuin käveleväksi kaasupalloksi. Vanhempainilta meni tuskaisissa merkeissä :(
[/quote]
Raaka sipuli
Rusinat
muutkin kuivatut hedelmät
Siemenet
Linssikeiton syömisen jälkeen saa kyllä loppupäivän paukutella tulikuumia tussahduksia.
Kyllä se mämmi tosiaan pierettää! Lisäksi maa-artisokka ja ohrapuuro. Mutta oon huomannut, että mahan saa myös tottumaan semmosiin yleisesti pierettäviin ruoka-aineisiin. Esim. palkokasvit ei pieretä mua oikeastaan lainkaan, koska syön niitä paljon. Samoin syksyllä oikein totutan mahani lanttuun, ensin ihan pieni määrä johonkin ja sitten voi joulunakin syödä lanttulooraa ihan mielin määrin.
Mä just kielsin mieheltä mämmin, kun koko talo haisi. Kuulostaa kauhealta tiukkismilta, mutta ihan oikeasti se haittas mun elämää sen verran paljon, että oli pakko ottaa kovat otteet peliin. Miehellä on myös taipumus syödä jotain yhtä ruoka-ainetta paljo, joka sitten kostautuu pieremisenä, joten mä kyllä kyttään sen syömisiä jonkin verran.
Kumi.
Kun kumista dildoa on rassanut tarpeeksi kauan suolessa, niin ilmaa tulee ulos aika paljon.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:57"]Ruisleipä, pierettää ja vatsa menee sekaisin/kuralle. Surku kun se on niin hyvää.
[/quote
Myös minulla sama ongelma. Jälkiuuniruisleipä (esim Vaasan jälkiuuniruispalat ) aiheittaa bähiten kaasuhaittoja
Ruisleipä. Saan paitsi ilmavaivoja, myös ripulin. Voin syödä sitä ihan pieniä määriä harvakseltaan. Kokojyväleipä muuten ei aiheuta oireita, olen varmaan vain tuolle rukiille herkkä.
Pulla. Aviomieheni vihollinen numero yksi - ei pysty nukkumaan samassa huoneessa kanssani leivontapäivien jälkeen.
Myös ruisleipää olen alkanut epäilemään kun koin ruispala-valaistumisen ja yhtäkkiä perseessäni on moottori. Olen aina syönyt ruisleipää paljon, mutta onko Vaasan ruispaloissa jotain erityistä mikä pistää peräpään rupattamaan?
Ai joo, tuo maa-artisokka on kans aivan järkyttävä pierun aiheuttaja! Se on vielä niin hyvää ettei sitä voi vaan maistella, vaan varsinkin paahdettuna sitä on kauhottava kaksin käsin. Se taitaakin olla ainoa kasvis jonka kaasupitoisuus on selkeästi havaittavissa meidän taloudessa.
-13
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 13:04"]Kyllä se mämmi tosiaan pierettää! Lisäksi maa-artisokka ja ohrapuuro. Mutta oon huomannut, että mahan saa myös tottumaan semmosiin yleisesti pierettäviin ruoka-aineisiin. Esim. palkokasvit ei pieretä mua oikeastaan lainkaan, koska syön niitä paljon. Samoin syksyllä oikein totutan mahani lanttuun, ensin ihan pieni määrä johonkin ja sitten voi joulunakin syödä lanttulooraa ihan mielin määrin.
Mä just kielsin mieheltä mämmin, kun koko talo haisi. Kuulostaa kauhealta tiukkismilta, mutta ihan oikeasti se haittas mun elämää sen verran paljon, että oli pakko ottaa kovat otteet peliin. Miehellä on myös taipumus syödä jotain yhtä ruoka-ainetta paljo, joka sitten kostautuu pieremisenä, joten mä kyllä kyttään sen syömisiä jonkin verran.
[/quote]
Olen huomannut totuttamisesta saman, koskee etenkin ns kasvisruokavaliota. Ensimmäinen kerta linssikeitoa tauon jälkeen pierettää kunnolla!
se jälkiuuni ruisleipä tms, missä on pelkkää ruisjauhoa, se kova... ai että se on hyvää.. mutta ei pysty syyä, menee maha niin kuralle ja takareikä on niin kipeä, niinku puukkoa pyöriteltäis persereijässä :( en meinannut ensin uskoa, että johtuu leivästä, vaan pitkän tauon jälkeen taas ahnehdin tätä herkkua, empiirinen tutkimukseni johti jälleen kymmenkuntaan vessareissuun ja verisiin vessapaperipaloihin ;( (yyyääääkkk)
Vierailija kirjoitti:
Pulla. Aviomieheni vihollinen numero yksi - ei pysty nukkumaan samassa huoneessa kanssani leivontapäivien jälkeen.
Myös ruisleipää olen alkanut epäilemään kun koin ruispala-valaistumisen ja yhtäkkiä perseessäni on moottori. Olen aina syönyt ruisleipää paljon, mutta onko Vaasan ruispaloissa jotain erityistä mikä pistää peräpään rupattamaan?
Miksi sitten leivot pullaa?
ruisleipä :( se on hyvää mut en halua syödä kun mahaan alkaa koskea ja pierettää