Espoonkruunusta kokemuksia?
Onko paltailijoilla mitä kokemuksia Espoonkruunusta? Millaista porukkaa asuu? Saitteko helposti asunnon?
Kommentit (11)
Leppävaara, kilo ja Karakallio taitaa olla niitä ns. Huonomaineisia alueita. Kaitaata, suomenojaa ja eestinlaaksoa voin suositella.
Espoonkruunu mielestäni sijoittaa tietynlaisia ihmisiä tietyille alueille. Esim. Mamut taitaa olla pääsääntöisesti Espoon Keskustan ja Sunan alueella
T.2
no ne on sellaista hiljaista ja rauhallista aluetta, paljon lapsiperheitä, mutta siellä on myös todella huonot palvelut. Olen itse asunut karakalliossa 15v, omassa asunnossa kylläkin, mutta alue on hyvin tuttu. Karakallion EI TODELLAKAAN ole tänä päivänä mitenkään rauhaton tai huono paikka asua. Toisin oli joo joskus 80-luvulla mutta se oli silloin! Täällä taitaa taas kommentoida vain ne jotka ei itse ole asunut edes ko paikassa, koska muuten vastaus olisi aivan toinen! Karakalliosta on myös hyvät yhteydet lepuskiin ja helsinkiin siitä. Järvenperä myös kivaa ja rauhallista aluetta, mutta peruspalveluiden lisäksi ei siellä ole oikein mitään, samoin yhteydet tökkii
Onko paltailijoilla mitä kokemuksia Espoonkruunusta? Millaista porukkaa asuu? Saitteko helposti asunnon?
Monta vuotta kyseisen lafkan asunnossa Karakallion kupeessa. Suivaantui sitten yks kerta, kun vuokraa taas nostettiin, ja ryhtyi asuntovelalliseksi. Mikä sinänsä kannatti, koska kämppänsä on maksettu vuoden päästä tähän aikaan.
Mutta muuten oli käsittääkseni varsin tyytyväinen kämppäänsä, mutta tosiaan se vuokra oli kyllä aika suolanen, ja veikkaan että noista vuosista on noussut taas tosi paljon.
Espoonkruunu vastaa Espoon kaupungin asunnoista, joten alueelliset erot ovat suuria. Koko sosiaalikirjo on näissä asunnoissa läsnä. On työttömiä, mamuja, perheitä, romaneita, juoppoja ja päihdeongelmaisia, entisiä vankeja, sosiaalisesti haastavia tyyppejä, vanhuksia, virkamiehiä, opiskelijoita, työssä käyviä ja kotiäitejä. Alueita löytyy pientaloista slummeihin.
Olemme ennen asuneet parissa asunnossa Leppävaarassa ja etäämmällä. Nykyään emme enää.
Aloittajalla mikä alue mielessä?
T. 2
Leppävaarassa ainakin noissa näkyy asuvan epämääräistäkin porukkaa :(
Monta vuotta kyseisen lafkan asunnossa Karakallion kupeessa. Suivaantui sitten yks kerta, kun vuokraa taas nostettiin, ja ryhtyi asuntovelalliseksi. Mikä sinänsä kannatti, koska kämppänsä on maksettu vuoden päästä tähän aikaan.
Mutta muuten oli käsittääkseni varsin tyytyväinen kämppäänsä, mutta tosiaan se vuokra oli kyllä aika suolanen, ja veikkaan että noista vuosista on noussut taas tosi paljon.
Espoossa osataan rahastaa kaikesta keskivertoa enemmän, oli sitten asuminen tai lasten harrasteet. Tuskin vuokra sentään vapaitten markkinoitten vastaavia ylittää ja yksityiseltä ei ole mielenkiintoa enää vuokrata.
10 vuotta ollaan asuttu Espoonkruunun asunnossa.
Vuokrat on ihan liian kalliita asuntojen kuntoon nähden.
Remonttia jos tarvii,niin se kestää ja kestää.
Alue on onneksi rauhallinen.
asuttu 12 vuotta Espoonkruunun asunnossa. Tällä alueella on ihan ok naapurit, suurin osa työssäkäyviä ja yhtä naapuria lukuunottamatta kaikki ihan suomen kansalaisia.
Olemme olleet itse suht tyytyväisiä, tosin vuokrat nousee joka vuosi ja tuntuu että sillä rahalla ei oikein mitään saa. Talot on rakennettu 1989 ja ainoa mitä on korjattu/remontoitu kruunun toimesta on kylpyhuone. Siitäkin on jo aikaa ainakin 10 vuotta...
Vuosia sitten oli taloudellisia vaikeuksia ja vuokra maksettiin myöhässä mutta kun vaan sovittiin asia Kruunun kanssa niin ei siinäkään ongelmia ollut.
Kaikenkaikkiaan ollaan oltu ihan tyytyväisiä. Aikoinaan saatiin asunto aika hitaasti, en tiedä mikä tilanne on tänä päivänä.
Olen asunut kohta kymmenen vuotta Leppävaarassa ja vuokra on kohtuullinen asunnon kokoon ja sijaintiin nähden. Totta on tuo, ettei kruunun puolesta juurikaan tehdä kuin aivan välttämättömiä ja pakollisia korjauksia, mutta tämä mammapa otti itse vasaran käteen ja remppasi kämpän märkätiloja lukuunottamatta itse. Täytyy sanoa, että kannatti! :)