Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulle lääkäri sanonut " sulla on hyvän synnyttäjän lantio" ??

26.11.2005 |

Oon käynyt lääkärissä usein koska on vaarana, että vauva syntyy ennenaikasesti. Nyt viimeksi rv 26+ lääkäri sanoi " vauva saisi rauhassa kasvaa isoksi sillä sulla on hyvän synnyttäjän lantio" .

En ole stressannut synnytystä vaan olen iloinen jokaisesta uudesta raskausviikosta, mutta tuli nyt mieleen, että onko kellään tullut synnytyksessä ongelmia vaikka onkin ollut " hyvän synnyttäjän lantio" ?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kuitenkin kuulua synnyttäjien sukuun :). Äiti on ponnistanut mua 8 min ja pikkuveljeä 5 min (painot 3600 & 4200). Minä ensisynnyttäjänä ponnistin 3850 g painaneen tyttösen ulos 10 min. Tosi pieni eppari tehtiin eikä muita repeämiä tullut. Siispä varmaan isompikin mahtuisi tulemaan suht helposti.

Vierailija
2/21 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lantiosta sanottiin mahtuvan vaikka kuinka ison vauvan. Kävi kuitenkin niin, että 15 tunnin jälkeen koitettiin muutaman kerran imukupilla ja lopulta päädyttiin kiireelliseen sektioon. Vauva (3,5 kg) oli virheasennossa. Jos alatiesynnytys olisi onnistunut, niin välilihaa olisi tarvinnut leikata tosi paljon, kudokset mullakin kuulemma tiukat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä mun sektioihin lantion takia jouduttukaan, vaan kohdun.

Molemmilla kerroilla lääkäri sanoi ettei elimellistä vikaa alatiesynnytykseen oo mut neljän sentin kohalla tuli molemmilla kerroilla stoppi: siinä kun seittämän tuntia odoteltiin ni kätilö totes että ei se aukee ja sektioon mentiin. Kätilö teki sisätutkimusta supistuksen aikana ja sano ettei kohtu vaan supista tarpeeks eikä paina lapsen päätä kunnolla alaspäin ja siks ei aukee.

ite oisin kyllä luomuna yrittäny, varsinki tällä " synnyttäjän lantiolla" ! :)

Vierailija
4/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tuli sektiolla.

Vierailija
5/21 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin lääkäri sanoi, että yli 5kiloinen mahtuu hyvin tulemaan. No neiti oli 3820g syntyessään. Toka(poika) olikin sit 4740g ja silloin kätilö sanoi, että ei tehny tiukkaakaan, ponnistus oli niin nopeasti ohi, et kätilö ei ehtiny kattoo kelloa, mut synnytyksen kokonaisaikakin oli 2h ja 15min.

Nyt jännätään kolmannen kohdalla, minkä kokoista pukkaa...

Heidi rv 35

Vierailija
6/21 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri rauhoitteli että ylensä luonto on järjestänyt niin, että millainen äiti niin sen kokoinen vauva, siis tarkoitti että mahtuu tulemaan. Hyvin mahtui alakautta tulemaan ja oli vielä kuulemma keskimääräistä nopeampi ensisynnytys. Jälkeenpäin kätilö paljasti että olivat varautuneet leikkaukseen kun niin iso vauva eikä ollut laskeutunut ollenkaan niin eivät uskoneet että mahtuu tulemaan.Mutta hyvä lantio niin mahtui!

Vierailija
7/21 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja poika 4,3 kg syntyikin 2 minuutin ponnistuksen jälkeen. Olisi tullut jo ensimmäisellä ponnistuksella, mutta olin vasta matkalla synnytyssaliin... Just saivat siirrettyä synnytyssängylle kun poika syntyi.

Vierailija
8/21 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri totesi tutkimuksen tehtyään, että " oikein on neidillä hyvät ja väljät paikat synnyttää" . Silloin (olin 17v.; nyt 10 v. vanhempi) se tuntui lähinnä koomiselta leimaamiselta, mutta nyt rv 33+1 tostisesti toivon, että täti oli oikeassa.

SolAngel

Vierailija
9/21 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin tuo lause heti synnytyksen jälkeen.. Oli kuulemma kaikki mennyt juuri niinkuin pitääkin ja vauva pääsi muitta mutkitta ulos (synnytys kesti 5 tuntia)..

Vierailija
10/21 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisuudessa käsikopelolla " hyväksi" todettu lantio ei takaa mitään alatiesynnytyksen onnistumisesta

Vierailija
11/21 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri sanoi käydessäni ultrassa samoin kuin sulle.Oikein hyvin neitimme mahtui tulemaan mutta eipä tyttö kyllä kovin jättiläinen ollut (3220g/50cm,pipo 35 cm.)

Ole onnellinen lantiostasi :)

Vierailija
12/21 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi, että mittojen mukaan tulee mikä vaan ulos:) Piti nimittäin synnyttää perätila lapsi, siksi ottivat lantion mittakuvat. No neiti päätyi poikittain ja me sektioon, kun ei nyt niin leveä tuo lantio sitten ollutkaan. Olisin muut tarjonnat saanut alakautta siis synnyttää.

Vierailija
13/21 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mulla oli hyvä lantio ja muutenkin olin ihannesynnyttäjän mallinen, siis lääkärin puheiden mukaan:) Pitkät jalat ja tilava lantio on kuulemma hyvä yhdistelmä, mutta mistä näitä tietää..

Hyvin mahtui tyttö kuitenkin syntymään ja painoa neidillä oli 4080g ja pituutta 51cm.

Vierailija
14/21 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi 10,5v sitten ja lääkäri kävi synnytyksen kuluessa pari kertaa vilkaisemassa. Iso vanha mies, laittoi kätensä nyrkkiin ja työnsi, ei nyt sisälle mut suulle...ja totesi että kyllä täältä mahtuu. Mahtuikin, tosin neiti oli alle kolmikiloinen eikä seuraavatkaan ole suuria olleet. Kookkain on painanut 3585g eikä ongelmia mahtumisen puolesta ollut kertaakaan.

Vierailija
15/21 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisessä lääkärineuvolassa lääkäri koitti lantion sisämittoja ja totesi, että " täältä kyllä mahtuu isompikin vauva" , minulle siis ennustettiin isoa vauvaa. Vauva oli 4635g ja 53,5cm ja syntyi helpolla, ponnistin 13 minuuttia. Kätilö sanoi heti vauvan syntymän jälkeen, että turhaa stressata seuraavaakaan synnytystä, täältä mahtuu vielä reilusti isompikin...

Vierailija
16/21 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja helposti molemmat liki nelikiloset pojat ovat ulos tulleet 5 min ponnistusvaiheilla.

Vierailija
17/21 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi, että on tilava lantio ja yksi vanhempi terveydenhoitaja totesi, että pienet luuni joustavat (?) hyvin..

Synnytyksessä kuitenkin lapsi kääntyi otsatarjontaan ja synnytys pysähtyi. Lääkärin mukaan tämä johtui siitä, että lapsella oli tilaa käännellä päätään..

Sektioon mentiin ja myöhemmin ihmettelin, miksi siinä viivyteltiin. En haluaisi synnyttää virhetarjontaista, vaikkakin minulla on arvioitu (ei ole otettu kuvia) olevan tilava lantio. Tai vähintäänkin haluan selvät perustelut milloin virhetarjontaisen synnyttäminen on mahdollista ja selkeät rajat siihen milloin ja missä tapauksissa käännytään kuitenkin sektioon

Av:n gallupissa oli paljon näitä virhetarjontaisia listalla ja muutama normaali ja nopea synnyttäjä..

Vierailija
18/21 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän se yksi negatiivinenkin vastaus sulle väsätä:)

Eli lääkäri antoi samat kehut kuin sinullekin synnytystapa-arviossa ja leikkaukseen päädyttiin, vieläpä kaksi kertaa:( Eli lapsella oli tilaa liikaakin yritellä ulos otsatarjonnassa, ja sittenpä ei tila riittänytkään loppuun asti. Eli ponnistusvaiheen (1 tunti 20 minuuttia) jälkeen mentiin leikkaukseen, sama toistui seuraavassa synnytyksessä (ponnistin " vain" 30 min). Lääkäri toisen jälkeen " kehui" että syntyy niitä lapsia otsatarjonnassakin, eli antoi ymmärtää, että tämä äiti vain luovutti liian helpolla, olis pitänyt vaan saada lapsi luomulla ulos vaikka mikä olisi... Persetisti riso kyllä tuon kommentin jälkeen, sen voin sinulle kertoa:) Muutenkin veti mieltä matalaksi, että taasko piti kahdet tuskat kärsiä, luomusynnytys ja päälle leikkaus.

Kysyin muuten lääkäriltä kakkosta odottaessani, onko mahista että ekasynnytyksen vitsaus toistuu ja lääkäri kiisti asian ennenkuin olin ehtinyt kysymystä loppuun esittää... Vaan kun menin sitten synnärille kun lapsivettä oli vähän tullu, niin kokenut kätilö totesi heti, kun oli kokeillut lapsen tarjontaa ja huomasi, ettei ollut kiinnittynyt vielä, että nyt saattaa olla sitten sama homma edessä ku ekan kans. Että ku synnytyksessä laskeutuu niin meneekin otsatarjontaan, ja sitte ei taas sovi... Kysyi vielä haluanko sittenki yrittää luomua vaikka tiedän riskin? No halusin vielä, mutta en enää kolmannella kerralla:)

Vierailija
19/21 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lupaili kokenut lääkäri hyvin pikaisen vilkaisun jälkeen, että täältähän mahtuu vaikka kuinka iso vauva. Neuvolantäti vielä myöhemmin kommentoi, että ko. lääkäri jos lupaa, että mahtuu, niin mahtuu myös. Harvoin on kuulema erehtynyt.

No tohtori oli oikeassa ja lantiosta mahtui kyllä, vaan sitten tuli stoppi. Kudokset ei vaan joustaneet tarpeeks, väliliha leikattiin, vauva vedettiin imukupilla ja tuli vielä kunnon repeämät siihen päälle.

Vierailija
20/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä vaikka luustoni kestäisi isonkin vauvan, en ole kovinkaan varma kudoksista. Aika sitkeää ja ohutta lihaa olen, joten en tiedä joustaako se juuri ensimmäisenä tai toisena.. No pitänee kysellä lääkäriltä tarkemmin jos taas on ajankohtaista..