Käsityönopettaja erityisluokan opettajaksi. Ei kiesus.
Siis mitään rajaa. Ja kyseessä pienluokka, jossa on jos jonkumoista säätäjää oppilaina.
Käytöhäiriöisiä eri diagnoosein.
Tässä on jo muutaman vanhemman kanssa ollut puhetta tilanteesta.
Tää ei jää kyllä tähän. Ei vaan handlaa tilannetta.
Lapseni siis on tuossa luokassa ja tämä tilanne ei palvele niin omaa lasta, kuin muitakaan.
Kommentit (32)
kaikissa luokissa alkaa olla 3-5 lasta, joilla on jotain probleemaa.
Ja sitten ne 15-20 muutakin vielä pitäisi ehtiä opettaa.
Varmaan parasta ottaa rehtoriin yhteyttä ja vaatia asian tiimoilta iltaa, jossa tilanne selvitetään teille juurta jaksain.
Arvatkaa kenen julkkiksen siviiliammatti on erityisope
Kaikkihan sen tietää..
Tosi hyvä jos löytyy edes jonkin opettajakoulutuksen saanut ihminen. On hänellä ainakin jokin käsitys oppilaista ja opetuksesta. Tiedän monia tapauksia, joissa pienryhmän erityisopettajaksi on kuka tahansa siihen on suostunut. Esim. toimistotyöntekijä, työttömäksi jäänyt vaiheompelija jne.
Olkaa tyytyväisiä että opettajalla on sentään opettajakoulutus vaikkakin käsityön puolelta.
P.S. Itse olen tekstiilityönopettaja, joka sitten erikoistui erityisopettajaksi.
En nyt erittele mikä kunta/kaupunki.
Useampi ollut yhteydessä niin rehtoriin, kuin jokunen korkeammalle taholla.
Tiedämme, että erityisopettajista on pulaa, mutta tämäkään ope ei ole kyllä paikallaan.
Ei palvele oppilaita, eikä itseään.
tämä käsityönopettaja on kuitenkin opiskellut jonkin verran erityispedagogiikkaa? Tiedätkö siitä kenties?
Ron Jeremy tosiaan
onnittelut arvanneille ja muille myös.
varmaan ole löytäneet parempaa tapausta opeksi. Erityisopettajista on pulaa.
Olisko sinun mielestäsi sitten parempi, jos olisivat ottaneet siihen rehtorin pojan, joka kirjoitti viime keväänä ylioppilaaksi ja tarvitsee lisäpisteitä päästäkseen opettajakoulutukseen?
Se pätevä käsityönopettaja voi olla hyvinkin parempi erityisopettajana kuin rehtorinpoika tai johtokunnan puheenjohtajan tytär.
opeksi, olen FM. En ole luokanope mutta opiskellut erityspedaa, kasvatustieteitä ja psykologiaa?
hänen koulutuksensa kerrottu teille ihan virallisesti vai onko tieto tullut kiertotietä? Jos opettaja on joskus toiminut tekstiilityön/teknisen työn aineenopettajana, niin se ei tarkoitta etteikö hänellä voisi olla esimerkiksi luokanopettajan pätevyyttä tai erityispedagogiikan opintoja ja mahdollisesti jopa pätevyys erityiopettajaksi tai erityisluokanopettajaksi.
Pätevät erityisopettajat ovat todellakin kiven alla! Rehroreilla on vaikea tehtävä täyttää noita paikkoja.
Ja ope kun ope. Saattaa olla paree kuin joku muu oppinut!
opeksi, olen FM. En ole luokanope mutta opiskellut erityspedaa, kasvatustieteitä ja psykologiaa?
Onko sinulla opettajan pedagogiset? Jos on, niin todennäköisesti pääsisit sijaiseksi.
Onko sinulla opettajan pedagogiset? Jos on, niin todennäköisesti pääsisit sijaiseksi.
Kannattaa tarjoutua sijaiseksi.
koska ei ole vapaaehtoisia. Järjestätte vuoden verran itse opetuksen.
Mutta jos haluat vakituisen homman niin ne pedagogiset opinnot on oltava.
että Vantaalla erityisopettajana toimii jopa sairaanhoitajat( tiedän kaksi) eli käsityöopettjalla sentään pedagogisia opintoja...Mutta samaa mieltä, että ei ole ihan sama kuka opettaa erityistä tukea tarvitsevia lapsia.
varmaan ole löytäneet parempaa tapausta opeksi. Erityisopettajista on pulaa.