Pumpulissa kasvatettu ekaluokkalainen, mitä teen?
Myönnettävä on, olen kasvattanut ekaluokkalaiseni ihan pumpulissa. Nyt kun poika aloitti ekaluokan eroaa hän totaalisesti muista luokkatovereista olemalla ihan nössö.
En tiedä mitä olen tehnyt väärin. Asumme omakotitaloalueella, jossa ikäväksemme ei ole ollut samanikäisiä poikia lähettyvillä, joten kaverit ovat olleet ns. minun eli äidin kavereiden samanikäisiä ja henkisiä lapsia joiden luona ollaan käyty ja poitsua kuskailtu. Eskarissa on käynyt ja sieltä yhden kaverin saanut. Päiväkodissa oli vuoden ennen eskaria.
Meillä on Wii, jossa ne perusurheilupelit ja Indiana peli, peruskännykkä (ei pysty esim.Angrybirdsiä pelaamaan), mutta pelaa Angryjä kuitenkin tietsikalla johon pelit on ostettu.
Katsoo Beybladeja, joita meillä myös jokunen on leluina. Legoja, laukaisuautoja yms. löytyy.
Peliajat meillä on 0.5h Wiitä, tietsikkaa tai kännykkää, mutta ei kaikkea putkeen jne. Telkkaria ei katso liikaa, lastenohjelmat yleensä, muttei omasta halustaan tuijottele nauhoituksia tms.
Futista pelannu vuoden ja käy uimakoulussa.
Nyt kun koulu alkoi, niin tuntuu että meidän lapsi puhuu ihan eri kieltä kun muut. Toiset ovat ulkoisesti siis pukeutunut ihan eri näköisesti, sellaisia jätkiä (meillä lähinnä H&M, Lindex vaatteita) ja puhuvat ihan eri peleistä ja ovat paljon vanhemman oloisia kuin meidän poika.
Mitä mun pitäis tehdä ja miten voisin huomaamatta auttaa poikaani vähän enemmän kuulumaan joukkoon. Eli mistä teidän ekaluokkalaiset pitävät, mistä ostatte vaatteet, mitä pelejä pelaavat, mitä leluja teil on vai onko leluja enää ollenkaan?
Auttakaa pliis, on ihan selkee tapaus kiusattavax toi meidän tapaus ja mun vika taitaa olla kun en oo osannu antaa sen elää ja kehittyä pieneksi miehen aluksi vaan pitänyt äidin pikku poikana.
Kommentit (26)
mieti. Meillä poika aloitti juuri eskarin. On kavereita, vaikka ei pelaa mitään tietokonepelejä. On myös empaattinen muita kohtaan ja olenkin aina muistuttanut, että ottakaa kaikki leikkeihin mukaan. Älkää jätttäkö ketään yksin, vaikka joku haluaakin leikkiä enemmän poikani kanssa.
Myönnettävä on, olen kasvattanut ekaluokkalaiseni ihan pumpulissa. Nyt kun poika aloitti ekaluokan eroaa hän totaalisesti muista luokkatovereista olemalla ihan nössö.
En tiedä mitä olen tehnyt väärin. Asumme omakotitaloalueella, jossa ikäväksemme ei ole ollut samanikäisiä poikia lähettyvillä, joten kaverit ovat olleet ns. minun eli äidin kavereiden samanikäisiä ja henkisiä lapsia joiden luona ollaan käyty ja poitsua kuskailtu. Eskarissa on käynyt ja sieltä yhden kaverin saanut. Päiväkodissa oli vuoden ennen eskaria.Meillä on Wii, jossa ne perusurheilupelit ja Indiana peli, peruskännykkä (ei pysty esim.Angrybirdsiä pelaamaan), mutta pelaa Angryjä kuitenkin tietsikalla johon pelit on ostettu.
Katsoo Beybladeja, joita meillä myös jokunen on leluina. Legoja, laukaisuautoja yms. löytyy.Peliajat meillä on 0.5h Wiitä, tietsikkaa tai kännykkää, mutta ei kaikkea putkeen jne. Telkkaria ei katso liikaa, lastenohjelmat yleensä, muttei omasta halustaan tuijottele nauhoituksia tms.
Futista pelannu vuoden ja käy uimakoulussa.
Nyt kun koulu alkoi, niin tuntuu että meidän lapsi puhuu ihan eri kieltä kun muut. Toiset ovat ulkoisesti siis pukeutunut ihan eri näköisesti, sellaisia jätkiä (meillä lähinnä H&M, Lindex vaatteita) ja puhuvat ihan eri peleistä ja ovat paljon vanhemman oloisia kuin meidän poika.
Mitä mun pitäis tehdä ja miten voisin huomaamatta auttaa poikaani vähän enemmän kuulumaan joukkoon. Eli mistä teidän ekaluokkalaiset pitävät, mistä ostatte vaatteet, mitä pelejä pelaavat, mitä leluja teil on vai onko leluja enää ollenkaan?
Auttakaa pliis, on ihan selkee tapaus kiusattavax toi meidän tapaus ja mun vika taitaa olla kun en oo osannu antaa sen elää ja kehittyä pieneksi miehen aluksi vaan pitänyt äidin pikku poikana.
Kouluiässä alkuvuodesta ja loppuvuodesta syntyneet lapset saattavat olla kuin eri maailmasta. Korjaantunee ajan myötä, mutta ammattijääkiekkoilijaa tuskin loppuvuoden lapsesta tulee.
"nössöjä". Keskenään leikkivät paljon ja jopa pehmoleluilla.
Minusta poikasi on ihan ok.
Kaikki lapset eivät ole pikkuteinejä jo ekalla luokalla. Usko pois.
Älä enää osta lapselle leluja, joista ei pidä. Minusta on outoa, että ostat kotiin "kulissileluja".
Lapsi vaan oppii, etttei ole hyväksytty edes kotona sellaisena kuin on.
, jossa pienten lasten annetaan pelata K 18 pelejä. Minusta on hienoa, että lapsi leikkii!
Pidä lippu korkealla, tee mitä sydän sanoo.
Kyllä poika paikkansa löytää.
mutta se on ihan luonnekysymys. Kun muut kavereinsa keräilivät Bagukaneja ja Pokemoneja niin meillä ei oltu ollenkaan kiinnostuneita. Muodon vuoksi ostin niitä aina meillekkin jotta kun tuli kavereita kylään niin sitten yhdessä leikki niillä mutta ei koskaan yksin eikä niistä oikein pitänyt.
Nyt on tullut Bay Bladit, sellaisia kiekkoja joissa laukaisu. Ostin meillekkin 2, ei kiinnosta. Kaikilla kavereilla niitä on ja joskus leikkii mutta kun ei tykkää niin ei tykkää.
Vaatteistä meillä on myös henkkamaukkaa, kappahlia ja lindexiä. angry birds vaatteet, penaalit, reput.. kaikki missä on niitä lintuja on in!
Laita lapsesi johonkin poikamaiseen harrastukseen esim. jalkapalloon. Siellä saa kavereita ja sellaista poikamaista touhuamista.
Kaikki meidän pojan kaverit ovat aina leikkineet miekoilla ja pyssyilla, ei meidän. Meidän juoksee haavin kanssa perhosten perässä... lapset on erilaisia ja näin kuuluu ollakkin. Kiusaamisen estämiseksi juuri laittaisin johonkin harrastukseen että kuuluu johonkin poikamaiseen ryhmään ja joukkoon, meillä ainakin toimii ja rakastaa jalkapalloa!