Mies haluua meille Presa Canarion (kuva). Meillä on 2 alle 5v lasta, huolestuttaa.
Kommentit (35)
" Eikö tuota ole käytetty yleisesti taistelukoirana, hui kauheaa!" Voi h**vetin idiootit, puudelistakin saisi taistelukoiran tarvittaessa! Jospa kaikki jotka eivät tiedä koirista muuta kuin että ne on nelijalkaisia ja haukkuvat lähtisivät tältä palstalta hemmettiin..
Jos ei aiempaa kokemusta vartioivista tai haastavista koirista, älkää ottako tuollaista. En ala pelottemaan lapsen raatelulla tms. hyvin epätodennäköisellä, mutta ihan oikeasti elämä on mukavampaa helpomman koiran kanssa.
Jos haluaa isoa kokoa, esim. noutajat lapsiperheessä hyviä. Tai jos kovempaa luonnetta, vaikka pienehkö terrieri. Itse valitsisin kyllä perhekoiraksi (ja ekaksi koiraksi) aika pehmeän luonteen.
Olla huolissaan. Itse en tuollaista ottaisi saman katon alle lasteni kanssa, vaikka miehellä oliskin koirista kokemusta.
Jos taas miehesi haluaa koiran taajama-asuntoonne/taloonne, koska on nähnyt sellaisen leffojen pahiksilla ja kuvittelee, että hänkin osaisi kouluttaa siitä itselleen kunnioitusta herättävän ja helvetin coolin vierellään kulkevan vartijan, jota toiset miehet ja toiset koirat pelkää, niin ei. Tämä muuten on syy 99 % tapauksissa, kun pentuja kyselee joku ensikertalainen. Siinä hajoaa ensin koiran pää kuvainnollisesti ja kohta jonkun toisen pää oikeasti.
Rodussa ei ole mitään vikaa, mutta se vain ei sovi teidän elämäntilanteeseenne juuri nyt. Tiedän, että kun rodun suomenkielisissä kuvauksissa sanotaan, että se suojelee perhettään, monikaan ei tajua, että "suojella" = eristää muista, hyökätä kylään tulijoita päin. Rotu ei ole hullu tai mitään, se vain kerta kaikkiaan tarvitsee pitkän koulutuksen, tilaa ja perheen, jolla on aikaa ja auktoriteettia.
Tää rotu ei sovi munanjatkeeksi vaan edellyttää kyllä munaa jo etukäteen.
Ensimmäiseksi koiraksi ei missään nimessä.
Pikkulapsiperheeseen ei missään nimessä (eri asia on jos koulutettu koira on jo valmiina kun lapset syntyvät).
Kerrostaloon en suosittele.
Munan jatkeeksi ei missään nimessä.
" Eikö tuota ole käytetty yleisesti taistelukoirana, hui kauheaa!" Voi h**vetin idiootit, puudelistakin saisi taistelukoiran tarvittaessa! Jospa kaikki jotka eivät tiedä koirista muuta kuin että ne on nelijalkaisia ja haukkuvat lähtisivät tältä palstalta hemmettiin..
että itselläsi taitaa koiratietous olla aika heikoissa kantimissa. Ota asioista selvää ja melttoa vasta sitten.
kyseisenlaisen koiran yleensä hankkivat, lue viestit 19 ja 20.
kuka nainen toteaa tuollaiseen hulluuteen, että "huolestuttaa".
Vai onko sulla jotenkin laimeat fiilikset kaikesta`?
Tuttavani kasvattaa tanskandogeja ja kertoi, ettei koskaan jätä lapsia yksin koirien kanssa. Koirat ovat hyvinkasvatettuja, mutta koiria kuitenkin, tyyppi kertoi.
Vastuullinen ihminen ei edes harkitse tuon tyyppisen koiran hankintaa lasten kanssa samaan talouteen.
Pahoittelen, mutta miehesi ei kuulosta kovin järkevältä ihmiseltä. Piittaako lasten hyvinvoinnista ja turvallisuudesta yleensäkään ollenkaan?
Noi ei ole mitään kivoja koiria vaan juuri karjan suojeluun kasvatettuja. Ei tuollaisen kanssa ole onnellinen itse koira eikä perhe.
Jos taas miehesi haluaa koiran taajama-asuntoonne/taloonne, koska on nähnyt sellaisen leffojen pahiksilla ja kuvittelee, että hänkin osaisi kouluttaa siitä itselleen kunnioitusta herättävän ja helvetin coolin vierellään kulkevan vartijan, jota toiset miehet ja toiset koirat pelkää, niin ei. Tämä muuten on syy 99 % tapauksissa, kun pentuja kyselee joku ensikertalainen. Siinä hajoaa ensin koiran pää kuvainnollisesti ja kohta jonkun toisen pää oikeasti.
Rodussa ei ole mitään vikaa, mutta se vain ei sovi teidän elämäntilanteeseenne juuri nyt. Tiedän, että kun rodun suomenkielisissä kuvauksissa sanotaan, että se suojelee perhettään, monikaan ei tajua, että "suojella" = eristää muista, hyökätä kylään tulijoita päin. Rotu ei ole hullu tai mitään, se vain kerta kaikkiaan tarvitsee pitkän koulutuksen, tilaa ja perheen, jolla on aikaa ja auktoriteettia.
Tää rotu ei sovi munanjatkeeksi vaan edellyttää kyllä munaa jo etukäteen.
Itse en ihan vaan varmuuden vuoksi päästäisi lastani kyläilemään kaverille, joilla tuollainen olisi.
Westiekin saa aikuisenkin reiteenn ihan kunnon jäljet (kokemusta löytyy), shar pei vetäisi juuri kaverin 7-vuotiaan muksun sääreen elämän kestävät, todella syvät jäljet vaikka tulehdus saatiinkin kuriin.
En edes uskalla ajatella, mitä tuon kokoinen koira saisi aikaan kun sillä napsahtaa syystä tai toisesta...
että joitakin koiria on satakertainen määrä toisiin verrattuna ja purematilastot ovat tuhatkertaisia kuolemantapauksiin verrattuna.
En lähtisi heti suoraan tuomitsemaan rotuvalintaa, jos koira koulutetaan oikeilla menetelmillä (eli ei mitään lyömistä tms.).
Siskollani on kanarian koiran ja rottweilerin sekoitus (tutuille terveisiä:)). Koira on mitä lutuisin ja ihanin tapaus, vaikka kooltaan on iso. Lapsia kohtaan koira on ystävällinen, eikä vieraitakaan ihmisiä kohtaan koira ole osoittanut kertaakaan mitään agressiivisuutta. Koiralle on kuitenkin kouluttamalla tehty selväksi kuka on perheen pomo. Laumajärjestys pitää olla selvä! Itse kouluttaisin koiran kuin koiran ammattilaisten vetämissä koulutuksissa, rodusta riippumatta.
Vaikka minä ja perheeni emme ole siskoni koiran "perhettä", niin silti koira ymmärtää, että olemme häntä ylempänä ja johtajia. Itselläni on suuristakin roduista kokemusta ja olen opettanut myös lapsilleni tietyt pelisäännöt, joita noudatetaan kaikkien koirien kanssa. Eläin ei koskaan saa olla lasten mielivaltaisen leikin välineenä.
Miksi mies haluaa koiran? MIksi mies haluaa tuon rodun?
Asutteko tosiaan maalla jotain puhveleita kasvattamassa vai miksi? Mikä olisi koiran tehtävä? Tuollainen koira tarvitsee paljon rodulleen ominaista työtä, onko miehes valmis tarjoamaan sitä joka päivä???
Oikeesti vaikuttaa aivan pimeältä edes ajatus tuollaisesta lapsiperheen isällä. Ei taida ymmärtää koiranpidosta yhtään mitään?? Mitäs jos jäisi sun harteille kun mies kyllästyy?
ei se rotu vaan kasvatus! rumuus on katsojan silmässä.pelko ohjaa näitä puheita mitä täällä pääsääntöisesti puhutaan.
Pitäs ottaa yhteyttä kasvattajaan ja keskustella aiheesta rauhassa.
Miksi tällainen koira lasten kanssa? Kun koiria on vaikka mitä! Olen suuri koirien ystävä, mut omaa kokemusta vain labradorinnoutajista ja länsiylämaanterrieristä. Niitä meillä/mulla on ollut. Labbikset ihanteellisia lasten kaa, mut terrieri, vaikka vihainen ei ollutkaan, pelkäsi lapsia ja muris ja haukkui niitä. Mä välttelin sen kanssa aina tilanteita, mis on muksuja. Koirani oli kyllä ylikiltti, eikä 12 ikävuotensa aikana purrut ketään ihmistä tai eläintä. Mut silti olin varovainen hänen kanssaan.
Aikomanne koiran kanssa mulla itellä ois koko ajan se pelko, et jotain sattuu. Vaikka ei omalle perheelle, niin jollekin muulle. Mulle ainakin oman terrierini kanssa ne hetket lasten seurassa oli tosi stressaavaa, en vois kuvitella elämää sellaisen lemmikin kaa, joka aiheuttaa sen tunteen koko ajan, jopa omassa kodissa varmaan olis pien pelko. :/
Puhuisitko vielä miehesi kanssa? Mut jos päädytte tähän koiraan, niin toivon, että miehes tietää, mitä tekee ja on aiempaa kokemusta koulutuksesta.
Tuttavaperhe otti ison vartioivan koiran ekaks koirakseen (kaks alle kouluikäistä lasta). Kummallakaan vanhemmista ei hajuakaan, miten koiran kanssa ollaan. Kaks vuotta, niin koira annettiin pois sukulaismiehelle maalle, koska uhkaava käytös aiheutti vaaraa perheen lapsille. Muutama kuukaus tästä koira makas karkumatkansa päätteeksi hengettömänä luoti otsassa naapurin pihalla, sen jälkeen kun se oli ensin purrut hengiltä naapurin koiran. Kukaan ei välittänyt, surrut tai ikävöinyt tätä koiraa. Mä näen, että oikeissa käsissä se ois voinu elää hyvän elämän.
en ollut aikaisemmin kuullutkaan moisesta. Tosi vaativalta koiralta vaikuttaa. Itse en ottaisi, en todellakaan osaisi tuollaista kouluttaa. Luulen, että tuon rodun kasvattajat eivät edes anna noita koiria ihan kenelle tahansa.
Pelasta itsesi ja lapsesi mieheltä, joka haluaa terrorisoida naapurustoa vaarallisella koiralla. Koira tuskin on tuollaisen miehen ainoa tapa osoittaa aggressiotaan.
alatte mollaamaan miestä? Saatanan sukupuolisyrjiät