Millaisella on oma auto jo lukiossa/yliopistossa?
Kommentit (44)
Ja amikset ei saa vastata tähän? :D
Hgissä erinomaiset julkiset liikenneyhteydet. Silti poika autokoulussa(vielä 17 vee) ei ole omilla rahoilla autokoulussa vaan minun, ainoa lapseni.
oli iso uudehko Volvo jo lukiossa...
Kysymys oli että "millaisella" eikä "minkä merkkinen auto".
Taitaa Volvo-kuskit olla luetun ymmärtämisessä heikohkoa huonompaa sakkia - vai?
nyt sen tarkempaa kuvausta viitsi antaa.
Kuulostaa siltä että itse kuljit bussilla -katkeran joukkoliikenteen käyttäjän ininän tunnistaa kyllä. Siihen totuin jo parikymmentä vuotta sitten. :)
Et viitsi tarkempaa kuvausta antaa, mutta Volvolla piti päästä pätemään.
Mulla muuten oli Lexus jo eskariin mennessä - ja siihen palkattuna oma kuljettaja.
Taitaa Volvo-kuskit olla luetun ymmärtämisessä heikohkoa huonompaa sakkia - vai?
nyt sen tarkempaa kuvausta viitsi antaa.
Kuulostaa siltä että itse kuljit bussilla -katkeran joukkoliikenteen käyttäjän ininän tunnistaa kyllä. Siihen totuin jo parikymmentä vuotta sitten. :)Et viitsi tarkempaa kuvausta antaa, mutta Volvolla piti päästä pätemään.
Mulla muuten oli Lexus jo eskariin mennessä - ja siihen palkattuna oma kuljettaja.
sentään miten kalvavaa kateus voi olla!
Jollain ihan tuntemattomalla oli jo lukioiässä 20v sitten silloista rahaa sadan tonnin auto ja sinua se noin harmittaa...
Ajatteles, miten paljon Volvoni silloin aikoinaan aiheutti kaltaisillesi pahaa mieltä! Ihan muutamalle toki vaan, juuri kaltaisellesi. :)
kyllä tua lexus sentään auto on, ei ruppasesta volovosta kannattaasi näillä sivuilla eres mainita.
kyllä tua lexus sentään auto on, ei ruppasesta volovosta kannattaasi näillä sivuilla eres mainita.
että moinen automerkki kuin Lexus oli vasta Toyotalla suunnitteluvaiheessa kun minä olin lukiossa.
Tämä toki on liian vaikeaa teille jotka ostatte sen Lexuksen käytettynä toisin kun eräät.
Ainoastaan kaupunkilaisella kortittomalla anarkistisella luomuvihreällä ei taida autoa olla.
Näin maalla ajatellaan.
Aika harva ajokortti-ikäinen enää suostuu mopolla kulkemaan, auto se on oltava.
jonka isä on innostunut autoista "Pitäähän tytöllä nyt auto olla.". Sain auton vanhemmiltani heti kortin saamisen jälkeen. Auto oli vanha, halpa, ruma Ford. Heti valmistumisen jälkeen vaihdoin autoa ja tuo vanha meni romuttamolle.
Ihan tavallisesta duunariperheestä tulen.
Mulla on ollut auto jo 17 vuotiaasta lähtien. Iskä osti. Ollaan tai oltiin ihan tavallinen keskiluokkainen perhe. Mun vanhemmat halusi, että pääsen kulkemaan itekseni.
Matkaa kaupunkiin kouluun 40 km ja huonot julkiset yhteydet.
Koulumatka yhteen suuntaan 42 km. Bussipysäkille matkaa 8 km. Kesätöissä 15-vuotiaasta asti (metsän istutusta, mansikan poimintaa, lasten kaitsemista). Omilla rahoilla ostin VW Polon, hinta 2600 euroa. Hyvin pelitti koko lukioajan.
heti kun sain kortin ja viimeisen lukiovuoden kuljin sillä kun koulumatkaa oli 25 km. kesätyöpalkoilla itse hankin, taisi maksaa muutaman tonnin markoissa, Datsun 100A .
Mulla oli matkaa kotoa 50 km yliopistolle. Viikot asuin kaupungissa, viikonloppuna kävin kotona. Iskä kylläkin järjesti sen auton, sillä se oli ollut vanhempien vanha. Sain sen, Corolla vm. -72, kun se oli noin 15v vanha.
Pitkämatkalaisella, joka muuten ihan tavallinen ihminen. :)
Siihen aikaan ei saanut halpoja koululaislippuja lukiossa, joten oli halvempaa ostaa perheeseen kakkosauto ja kulkea sillä, isä maksoi kaikki kulut. Omilla lapsilla paljon harrastuksia ja laiskat vanhemmat, en jaksa kuskata, joten lapsilla omat autot.
Lasten kavereista melkein kaikilla niillä on autot, joilla on kotoa matkaa kaupunkiin yli 10 km.
Lapseni on ns. maalaislukiossa, täällä jokaisella on auto, jos koulumatkaa yli 5 km. Busseja kulkee milloin sattuu, ja jos ei halua jäädä luuhaamaan koululle, oma auto on kätevä.
ja olin päivät töissä. Asuin jo pois kotoa, mutta hankin heti auton, kun sain kortin. Aloitin lukion yhden välivuoden jälkeen, eli melkein koko lukioajan oli kortti ja auto.
Siihen aikaan 1990-luvulla monet ihmiset ja nuoret varsinkin tyytyivät vanhempaankin autoon. Omani maksoi jotain 1000 markkaa jos sitäkään. Ei maaseudulla oikein pysty elämään ilman autoa.
Melkein jokaisella amerikkalaisella 16 vuotiaalla joka ei asu suurkaupungin keskustassa. Ei mikaan ihmettelyn tai voivottelun aihe.