Annatteko lastenne nukkua alasti, jos he haluavat?
Meillä kamala taistelu ton 4v neidin kanssa, haluaisi kaikenaikaa olla alasti..
Olen sanonut, että öisin täytyisi olla edes pikkuhousut jalassa. Heittää tosin nekin lattialle jossainvaiheessa ja nukkuu sitten pimppi ja pylly paljaana!
Huoh ;(
Kommentit (31)
ei voisi nukkua alasti? Ajattelitko että ne pikkarit jotenkin estää tutkimasta itseään?
Nukun itsekin alasti, miksei lapsenikin?
Meillä ei nakuilla muuten kuin saunassa (+aikuiset keskenään). Vähintään pikkarit jalassa pitää olla.
Meillä ei nakuilla muuten kuin saunassa (+aikuiset keskenään). Vähintään pikkarit jalassa pitää olla.
Nukun minäkin välillä ilman vaatteita.
suosin pikkareitta nukkumista. Nukun itse ilman, ja olen vaan tyytyväinen että toinen tytöistäkin tykkää nukkua ilman. Toinen vielä niin pieni, että nukkuu vaipalla. Ja yksi on poika, joka nukkuu housut jalassa, eikä tykkää olla koskaan ilman paitaa. Mutta tyttö on enemmän sellainen nakuilija, paita tosin on useimmiten yöllä päällä mutta housuja ei.
Meillä nukkuu itse asiassa koko perhe alasti ainakin lämpimillä keleillä.
Hirveää alapään hautomista jos yölläkin pitää olla pikkarit jalassa.
No, provohan tämä varmaan onkin.
Osaatko perustella miksi?
Haluamme opettaa lapsillemme että nykyään ei ole soveliasta olla nakuna juuri missään. Esikoiselle oli kamala homma opettaa koulun alettua että nakuna ei todellakaan ole ok kulkea ympäriinsä. Siis esim. liikuntatuntien jälkeen. Sehän on jopa laitonta.
Kuopuksen kanssa otettiin siksi tiukempi tyyli jo pikkulapsena ja hän sen helposti oppikin.
Nukutaan koko perhe kesäisin ihan nakuina. Talvella minulla ja tytöllä on yöpaitulit, mutta ei housuja.
Osaatko perustella miksi?
Haluamme opettaa lapsillemme että nykyään ei ole soveliasta olla nakuna juuri missään. Esikoiselle oli kamala homma opettaa koulun alettua että nakuna ei todellakaan ole ok kulkea ympäriinsä. Siis esim. liikuntatuntien jälkeen. Sehän on jopa laitonta.Kuopuksen kanssa otettiin siksi tiukempi tyyli jo pikkulapsena ja hän sen helposti oppikin.
No ei varmaan ole laitonta koululaisen nakuilla vähän pukuhuoneessa. Epäilemättä oppii nopeasti itsensä peittelyn.
Siis pikkarit eivät ole pakolliset. Voi toki nukkua vaikka pelkällä paitulilla.
Alkaa muakin hiertää, jos pikkuhousuissa yritän nukkua. Yleensä tykkään käyttää yöpaitaa, kuumimpaan kesäaikaan nakuilen. Ja muistan, että mullakin oli joskus lapsena vaihe, että halusin nukkua alasti enkä edes kiirehtinyt heti pukemaan kun sängystä nousin. Se johtui kai ihan mukavuudenhalusta, ja siitä, ettei häveliäisyyden tunne ja häpeä omasta ruumiista olleet vielä kehittyneet. Suomessa kulkee monessa suvussa perinne, että lasten nakuilua (jopa julkisellakin paikalla, kuten uimarannalla) katsotaan läpi sormien. Ne jotka on saaneet vähemmän sallivan vaatetuskasvatuksen on kai sitten estyneempiä siinä suhteessa.
saa nukkua vaikka pilkkihaalarissa jos tahtoo.
On usein päivisinkin kotona ilman vaatteita, mitä väliä?
No ei varmaan ole laitonta koululaisen nakuilla vähän pukuhuoneessa. Epäilemättä oppii nopeasti itsensä peittelyn.
Piti oikein opettelemalla opettaa.
Eikä siellä pukkarissa (tyttöjen ja poikien yhteinen) kukaan muu ollut koskaan tietääkseni nakuna kuin meidän jäbä joka heitti aina kaikki vaatteet pois kun vaihtoi vaikkapa shortsit jalkaan. Kaverit kuittailivat asiasta vielä vuosia myöhemminkin.
yhteistä pukkaria tytöille ja pojille. Pistelet omiasi.
sitäpaitsi on ihan tervettä nukkua ilman alushousuja, jotta alapää ei jatkuvasti "haudu" housuissa-->näin ihan terv.hoitaja sanonut.
Päivällä vaatteet pidetään päällä.
Mutta ekaluokkalaiset vaihtoivat vaatteet jumppasalin "eteisessä", eivät menneet varsinaisiin pukkereihin.
MISSÄÄN koulussa ei varmasti ole
Mutta en minäkään usko että nykyisin on... Voisiko jossain maalla olla?
Mitä siitä jos kaverit kuittailee? Miksi tuollainen asia on niin vakava?
Jos pidätte tuota kiusaamisena, niin sitten sitä kiusaamista tulee riittämään, vaikka kuinka pitäisi vaatteet päällä.
Relaa vähän.
Alasti nukkuminen on kai ihan terveellistäkin juuri siitä syystä ettei paikat haudu. Ihan hyvin voi antaa lasten nukkua alasti, voihan niille silti opettaa ettei alastomana tulla olohuoneen sohvalle istumaan, mutta kyllä tuo alasti nukkuminen pitäisi sallia. Itse pidän yleensä alushousuja jalassa yöllä, vaikka olisi iha hyvä nukkua ilman niitä.