Kenen syy sinun köyhyytesi on?
Kommentit (35)
Omaa tyhmyyttä. En ole kouluttautunut ja velkaannuin nuorena ja nyt vielä vuoden makselen ulosottoja pois.
Sitten kouluttaudun ja teen rahaa kun luoja on suonut toimivat aivot. Köyhyys on perseestä.
jos olisin jatkanut pummin puolison kanssa.
Jätin hyväpalkkaisen työn ja lähdin kaikista varoituksista huolimatta, takki auki, intoa puhkuen yrittäjäksi pilalle kilpaillulle alalle.
Nyt makselen konkurssin jälkeisiä oppirahoja seuraavat 10-vuotta.
Mutta olen varmaan syyllinen siskoni köyhyyteen -ainakin hänen käytöksensä perusteella -hän kun on niin kateellinen kaikesta mahdollisesta. Itse jätti vakityön miehenvaihdon takia ja nyt työttömänä. Meikä tehnyt koko ikänsä töitä.Ja mullehan sopii vittuilla kun itsellään ei ole kuulemma varaa edes puuteriin kun kaikki rahat menee lapseen joka asuu osan ajasta isänsä luona...
Köyhyyden syy: sairaanhoito. Mun kohdalle on tullut muutama merkittävä hoitovirhe. Jos ensimmäinen sairaus olisi diagnosoitu ja hoidettu oikein ajoissa, todennäköisesti lisää sairauksia ei olisi tullut.
Köyhyyden poistaisi: tuskin mikään. Kun on mennyt terveys, ei kukaan palkkaa mihinkään työhön, eikä edes ammattia pysty hankkimaan, kun työkyky ei riitä opiskeluun.
syy. Pahat kapitalistit riistävät työnaista ja sossu ei jeesaa.
Lottovoitto auttaisi.
Opiskelin itselleni ihan typerän ammatin, jolla ei tee mitään. Palkkani on 2100 e kuussa. No, okei, voisi se huonompikin olla, mutta ei tuolla rahalla oikein voi tehdä mitään. Ruokaa, asunto ja siinä se sitten onkin. Ei Thaimaan matkoja, ei kakkosautoa, ainaista pennin venytystä vaan...
En ole köyhä, mutta velkaa saisi olla vähemmän... Oma vika, sillä omakotitalomme budjetti ylittyi huimasti, suunnitelmista huolimatta.
Asia korjaantuu, kun myymme kämpän, mutta antaa nyt lapsen asua varhaisikänsä tässä.
Opiskelin itselleni ihan typerän ammatin, jolla ei tee mitään. Palkkani on 2100 e kuussa. No, okei, voisi se huonompikin olla, mutta ei tuolla rahalla oikein voi tehdä mitään. Ruokaa, asunto ja siinä se sitten onkin. Ei Thaimaan matkoja, ei kakkosautoa, ainaista pennin venytystä vaan...
Oon hakenut noin 50 työpaikkaan sen jälkeen kun sain opintoni päätökseen kesän alussa,tuloksetta.
Köyhyyden poistaisi työpaikka.
Enkä tarkoita, että mun työ ois typerää, mutta ihan oikeasti mun ois pitäny opiskelupaikkaa miettiessä ajatella vähän tarkemmin sitä työllistymistä ja palkkaa. Meidän alalla palkat on tota 2000 euron luokkaa. Parikymppisenä sekin toki tuntui paljolta, mutta nyt alan olen jo 30+ niin harmittaa vietävästi, etten valinnut alaa, josta voisi saada ihan rahaakin.
Isäni on mm. ottanut paljon pikavippejä nimiini ja jättänyt ne maksamatta, olen menettänyt luottotietoni jo alle kaksikymppisenä. Hyvä alku elämälle. Vanhemmillani tietysti omat luottotiedot jo aikaa sitten menneet, ja kun täytin 18 niin minunhan nimellä sai taas lainaa sitten. Luulisi että haluaisi lapsilleen paremman elämän, kun jo koko lapsuus eletty köyhyydessä isän typeryyden takia, vaan ei.
Muitakin lainoja olen vanhempieni takia joutunut ottamaan. Vaikka tekee töitä kuinka niin ulosottomies nappaa palkasta aina osansa, ettei vaan pääse ainakaan rikastumaan.
Jätin hyväpalkkaisen työn ja lähdin kaikista varoituksista huolimatta, takki auki, intoa puhkuen yrittäjäksi pilalle kilpaillulle alalle.
Nyt makselen konkurssin jälkeisiä oppirahoja seuraavat 10-vuotta.
Perusti kahvilan, i mitään kunnon koulutusta. Vähän ajan päästä palkkas vielä työntekijän.
Mä sanoin n 200 krt ja nyt saan kuulla konkurssijuttuja jatkuvasti.
Myös Lipposen hallitukset nousukaudella tekivät huonoa, koska silloin köyhät köyhtyivät lisää.
Köyhyyteni poistaisi kunnon työpaikka, josta saisi säännöllisesti tietyn määrän rahaa, siis ei mitään provikkaa, työllisyystukea tms. vaan ihan oikea tessien mukainen kuukausipalkka.