Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi osamaksulla ei saa ostaa?

Vierailija
17.08.2012 |

Jos pyykkikone hajoaa, pitää säästää kolme kuutta, saadakseen rahat uuteen. Kolme kuukautta pesen suurperheen pyykkiä käsin.

Osamaksulla olisin saanut koneen heti ja maksanut samassa ajassa.

Osamaksu on kirous ja sitä käyttävät ovat kirottuja.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa maksaa jos haluaa, mutta tuollainen "pyykkikone hajosi, ei ollut varaa uuteen" kertoo ainakin jotain siitä, miten perheessä on varauduttu pahan päivän varalle.

Vierailija
2/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kiva koti. Maksan myös laskut ja olen köyhä.

Tosin en kerro mmuille, että maksan kaiken osamaksulla.

Nyt maksussa iso tv, pleikkari ja läppäri.

Näin olen tehnyt jo 15v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kiva koti. Maksan myös laskut ja olen köyhä.

Tosin en kerro mmuille, että maksan kaiken osamaksulla.

Nyt maksussa iso tv, pleikkari ja läppäri.

Näin olen tehnyt jo 15v.

Köyhän ja wt:n tunnusmerkit lueteltu.

Vierailija
4/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy maksamaan laskunsa.

Joillakin on osamaksuista mennyt luottotiedot ja se on vakavampi juttu.

Vierailija
5/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siihen VOI jäädä koukkuun, ja kohta onkin osamaksulla kaikkea "ei-niin-tarpeellista"kin maksettavana. Pienistä puroista syntyy jne.

Ainahan olisi kiva ostaa sitä sun tätä, tarve kasvaa, kun kynnys osamaksujen käyttämiseen pienenee yms. ja kohta ollaan suossa.

Ei tietenkään kaikki, mutta monet.

Jos jotain oikeasti haluaa, niin voi säästää sen osamaksun verran kuussa rahaa ja kohta ostaa sen ihan itse.

Vierailija
6/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta mitään osamaksulla, edes autoa en ostaisi velkarahalla. Velkaa otan vain sellaiseen, jonka myymällä voi sitten tarvittaessa kuitata velat pois, kuten esim asunto.

Mihin ihminen tarvitsee pleikkaa niin paljon että sekin on ostettava osamaksulla. Hädän tullen jääkaappi ja pyykinpesukone vielä menisi mun raameissa.

Mutta koskaan ei ole siis tullut sitä päivää, että laskut olisi tapissa, ruokakaappi tyhjä ja pankkitili samoin. Eikä kuitenkaan olla kuin hyvä jos keskituloisia.

Mutta jos minun tekee mieli etelän reissulle katson onko tilillä rahaa ja sitten lähdetään. Kun ei ole maksussa korkeita korkoja, niin rahat riittää paljon pidempään.

Vierailija
7/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta mitään osamaksulla, edes autoa en ostaisi velkarahalla. Velkaa otan vain sellaiseen, jonka myymällä voi sitten tarvittaessa kuitata velat pois, kuten esim asunto. Mihin ihminen tarvitsee pleikkaa niin paljon että sekin on ostettava osamaksulla. Hädän tullen jääkaappi ja pyykinpesukone vielä menisi mun raameissa. Mutta koskaan ei ole siis tullut sitä päivää, että laskut olisi tapissa, ruokakaappi tyhjä ja pankkitili samoin. Eikä kuitenkaan olla kuin hyvä jos keskituloisia. Mutta jos minun tekee mieli etelän reissulle katson onko tilillä rahaa ja sitten lähdetään. Kun ei ole maksussa korkeita korkoja, niin rahat riittää paljon pidempään.

meillä ei jää juuri mitään säästöön ja ne säästöt menevät sitten aina esim. isompiin äkillisiin menoihin ja taas aloitetaan säästö alusta. Mahdoton säästää auton verran =)

Vierailija
8/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luottotiedot kunnossa niin kyllä Hobby Hall on hyvä paikka ostaa osarilla kodinkoneita. sielä olen montakin ostanut :) eikä korkokaan siellä ole päätä huimaava.

Vierailija
9/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos sulla ei ole yhtään säästössä ja pesukone hajoaa, niin silloin se pitää ja kannattaa ostaa osamaksulla.

Mutta. Osamaksuja ja luottoja kannattaa välttää siksi, että niiden takia voi joutua pahaan liemeen. Tässä hyvin yksinkertaistettu esimerkki:

tulot: 1000e/kk

pakolliset laskut (vuokra, ruoka, sähkö jne) 600e

osamaksulaskut 300e

muuhun kulutukseen jää 100 e

Tästä seuraa helposti uusia luottohankintoja, koska talouden liikkumavara on vain tuo 100 kuukaudessa. Jos vaikka hankit sitten uuden pesukoneen, jota lyhennät 100e/kk, niin seuraavina kuukausina sulla ei ole sitten enää yhtään ylimääräistä rahaa.

Vaihtoehto

tulot: 1000e

pakolliset laskut 600e

muuhun käyttöön jää 400e

Tästä voisi vaikka jo laittaakin sitten säästöön jotain.

Vierailija
10/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan ostettu vain!

Vierailija
11/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille osamaksu on pariin kertaan ollut todellinen pelastus! Pyykkikone ja lämminvesivaraaja olivat meidän mittapuulla sen verran tarpeellisia juttuja että haluttiin heti ne kotiin... Molempia maksetaan edelleen pois, minimisummalla kuukaudessa.

Eihän se kivaa ole ettei rahaa paljoa, jos yhtään, säästöön jää. Vaikea oli minunkin ennen käsittää että jotkut ostavat kaiken osamaksulla ja säästöjä ei paljoa ole. Pudotus maanpinnalle tuli sitten miehen sairauden muodossa. Mies on nyt sairaseläkkellä, ihan täysin väliinputoajana kun apua arkeen tarvitsisi että minä voisin käydä töissä. Apua ei kuitenkaan saada... Eikä meidän lapsista ole vielä auttamaan paljoa (2x5v, 7v ja 11v) paljoa. Toki parhaansa tekevät. Teen sitten pätkätöitä sen mitä pystyn ja olen kotona silloin kun lohen kivut ovat niin pahat ettei pysty itse mitään tekemään. Onneksi asunto oli maksettu ennen sairastumista, viimeiset säästöt käytetty jo ajat sitten. Auto vielä rahasyöppönä on, mutta mies ei pääsisi koskaan kotoa mihinkään ilman sitä.

Vierailija
12/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta mitään osamaksulla, edes autoa en ostaisi velkarahalla. Velkaa otan vain sellaiseen, jonka myymällä voi sitten tarvittaessa kuitata velat pois, kuten esim asunto. Mihin ihminen tarvitsee pleikkaa niin paljon että sekin on ostettava osamaksulla. Hädän tullen jääkaappi ja pyykinpesukone vielä menisi mun raameissa. Mutta koskaan ei ole siis tullut sitä päivää, että laskut olisi tapissa, ruokakaappi tyhjä ja pankkitili samoin. Eikä kuitenkaan olla kuin hyvä jos keskituloisia. Mutta jos minun tekee mieli etelän reissulle katson onko tilillä rahaa ja sitten lähdetään. Kun ei ole maksussa korkeita korkoja, niin rahat riittää paljon pidempään.

meillä ei jää juuri mitään säästöön ja ne säästöt menevät sitten aina esim. isompiin äkillisiin menoihin ja taas aloitetaan säästö alusta. Mahdoton säästää auton verran =)

Vierailija
13/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo asenne on tullut omilta vanhemmiltasi, on varmaan vaikea päätellä, kummasta on kyse.

Miksi suotta tehdä oma elämä hankalaksi turhien periaatteiden vuoksi?

Vierailija
15/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä säästää, kun ei ole mistä säästää? Miten tuo on niin vaikea käsittää? Jotkut on vaan saanut kasvatuksen kotoa että kaikki maksetaan käteisellä nyt ja heti.

Vierailija
16/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina vain yksi isompi asia, jota maksetaan osamaksulla. Lisää ei osteta ennen kuin vanha maksettu alta pois.

on luottotiedot kunnossa niin kyllä Hobby Hall on hyvä paikka ostaa osarilla kodinkoneita. sielä olen montakin ostanut :) eikä korkokaan siellä ole päätä huimaava.

Vierailija
17/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettu tavara ei ole sinun, ennen kuin viimeinenkin osa on suoritettu. Jos et jostain syystä pystykään maksamaan jossain kuussa osamaksua, myyjällä on oikeus tulla hakemaan sinulta tuote pois palauttamatta sinulle pennin hyrrää, vaikka olisit maksanut tavarasta jo 99 %.

Vierailija
18/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyykkikone hajoaa, pitää säästää kolme kuutta, saadakseen rahat uuteen. Kolme kuukautta pesen suurperheen pyykkiä käsin.

Osamaksulla olisin saanut koneen heti ja maksanut samassa ajassa.

Osamaksu on kirous ja sitä käyttävät ovat kirottuja.

E ole. Ei tarvitse ostaa kalliilla osamaksulla kunsäästää etukäteen. Itse en ainakaan halua pienestä palkastani tuhlata turhaan yhtään ylimääräistä rahaa, joten säästän mieluummin etukäteen. Sama summa mikä pystyy osamaksua maksamaan kuukausittain pystyy myös säästämään.

Vierailija
19/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä säästää, kun ei ole mistä säästää? Miten tuo on niin vaikea käsittää? Jotkut on vaan saanut kasvatuksen kotoa että kaikki maksetaan käteisellä nyt ja heti.

Vai mistä se raha niihin yhtäkkiä löytyy kun ei samaa rahaa löydy säästämiseen? Se vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Vierailija
20/21 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mistä se raha niihin yhtäkkiä löytyy kun ei samaa rahaa löydy säästämiseen? Se vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Kokemuksesta tiedän että ei ole helppoa säästää, kun ikäänkuin ei ole pakko.. pienellä palkalla. Mutta tämähän mitä minä teen ei kenenkään napaa kaiva, joten ota rauhallisesti.