Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenelläkään hiivasyndroomaa?

Vierailija
16.08.2012 |

Minulla ollut jo pidemmän aikaa vatsan turvottelua ja ilmavaivoja, tuntuu että oikein mikään ruoka ei sovi, aina on vatsa kuin ilmapallo. Olen tullut siihen tulokseen, että minulla on ns. hiivasyndrooma (suolisto erittää hiivaa liikaa). Olen ostanut maitohappobakteereja ja ne on hiukan helpottanut oireita.

Onko kellään kokemuksia samoista oireista? Kuinka kauan kesti ennen kuin oireet hävisivät? Löysin netistä ruokavaliovinkkejä ja itse olen päätynyt samankaltaiseen ruokavalioon kuin ohjeissa oli, se myös hiukan hillitsee oireita. Onko joku saanut ruokavaliolla oireet kuriin ja sitten palannut entiseen ruokavalioon? Tuliko oireet takaisin? Entä sitten ne luontaislääkkeet, joista myös kerrottiin (greipinsiemenuute, sianpuolukka ym.), onko niistä kokemuksia?

tietoa löysin näiltä sivuilta:

http://www.hiivasyndrooma.com/

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikirja Duodecim

15.3.2012

ihotautien erikoislääkäri Matti Hannuksela

Lääketiede ei tunne "hiivasyndroomaa" tautina tai oireena. Siitä huolimatta siitä on julkaistu maailmalla kymmeniä kansantajuisia kirjoja, Suomessakin muutama. Internetistä löytyy sadoittain asiaa käsitteleviä artikkeleita ja ohjeita syndrooman hoitamiseksi. Monissa artikkeleissa krooninen väsymysoireyhtymä esitetään "hiivasyndrooman" synonyymiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla