Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tällaista oli meillä sairastelu lapsuudessa.

Vierailija
16.08.2012 |

Kun sairastuimme milloin mihinkin, esim. vesirokko, sikotautitai ihan tavallinen kuumetauti, niin äitini suhtautui niin, että ihan kiusallamme sairastuttiin. Kaveriperheissä sairastuneet lapset saivat kipeinä kaikkea hyvää ja lohdutusta. Kun kerran kysyin miksi meilläei,niin äitini vastasi, ettei sitä pidä herkuilla palkita kun tahallaan itsensä sairastuttaa ja toiselle huolta aiheuttaa. Lääkäriin kyllä helposti vietiin,mutta lääkkeiden ottoa ei sitten pahemmnin valvottu. Muutenkin lääkkeiden anto ihan hakusessa, ei osannut järkevästi lääkkeiden ottoaikoja järjestää, vaan esim yölläherätti lääkkeen ottoon 1x3 annostuksella. Yhteensopimattomuuksia lääkkeille ei osannut selvittää, vaan sanoi, että oma asiasi otatko vai kärsitkö.

Tuli vaan tässä mieleenkun itse äitinä nämäasiat olen aina hanskannut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei ole kommentoinut mitään.

Vierailija
2/7 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon luona vietin paljon aikaa kun äiti oli vähän niin ja näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrännyt mitään lääkettä rokkoihin tai flunssaan. Siskon korvatulehdukseen yhden ainoan kerran tuli antibioottia. Me siis sairastimme omassa huoneessa ja se siitä.

Vierailija
4/7 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoi äitini vähän herkuilla helliä, mitenkään paljoa mutta kuitenkin. Luki kirjaa ja antoi katsoa telkkaria tavallista enemmän.

Mutta kipulääkkeisiin äitini on aina suhtautunut jotenkin epäinhimillisen kielteisesti. Mulle kipu on vielä aikuisenakin jotenkin tosi taannuttava asia, koska sitä ei minulla lapsena hoidettu usein lainkaan.

Vierailija
5/7 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellyyttä ja huomiota kyllä sai kun oli kipeä, mutta ei meillä lääkärissä käyty. Mun äidin lapsuuden kaveri oli talidom-lapsi ja meillä ei koskaan periaatteesta syöty lääkkeitä.

Ekasta luokasta + parikymppiseksi näin lääkärin ehkä alle viisi kertaa jos hammaslääkäriä ei lasketa. Yleensä oli kyseessä joku koululääkärin joukkorokotus.

Vierailija
6/7 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 19-vuotiaana, kun munasarjaleikkauksen jälkeen sain sisäsynnytintulehduksen, ei kolmeen päivään viety lääkäriin. Kolmantena päivänä olin sitten taksia tilaamassa, olin kamalan kipeä ja kun kyytiä en muuten saanut, niin sitten isä lopulta vei lääkäriin.

Vierailija
7/7 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 19-vuotiaana, kun munasarjaleikkauksen jälkeen sain sisäsynnytintulehduksen, ei kolmeen päivään viety lääkäriin. Kolmantena päivänä olin sitten taksia tilaamassa, olin kamalan kipeä ja kun kyytiä en muuten saanut, niin sitten isä lopulta vei lääkäriin.