Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TRADENOMIKSI SAIMAAN AMK:STA

Vierailija
16.08.2012 |

Hei,

Saimaa amk:sa tradenomiksi opiskelevat/opiskelleet kertoisitteko opiskelusta minkälaista se on? Onko viikot täysiä,päivät minkä pituisia? Saako helposti suoritetttua kursseja? Millainen läsnäolo pakko? Kokemukset nuorisopuolelta lähinnä kiinnostaa. Harkitsen hakemista nuoriso puolelle kuitenkin vaikka olenkin jo lähes 30 koska iltaopiskelu ei kiinnosta. Onko nuorisopuolella minkä verran yli 25v opiskelijoita vai kaikki just 19/parikymppisiä?

Olen lukion käynyt ja minulla on ihan toiselta alalta ammatillinen tutkinto ja alanvaihto täysin kiinnostaa. Matikassa olen huono. Pärjääkö opinnoissa huonolla matikkapäällä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisten määrä on kasvanut räjähdysmäisesti, muutto yliopiston kanssa samoihin tiloihin oli virhe ja samalla kursseja karsitaan urakalla kielistä ja esim. matematiikasta ja perehdyttävistä opinnoista. Pari-kolme vuotta sitten tilanne oli toisenlainen.

Tosin voithan sinä viihtyäkin, minua nämä kaikki muutokset sapettavat koska rakastin opiskelua silloin aloittaessani. Varsinkin tuo kurssien karsiminen sapettaa. Nyt suunnittelen keskeyttäväni, mutta katsotaan nyt tämä syyskausi..

Lukujärjestykset ovat ensimmäisenä vuonna aika täynnä, mutta toisena ja kolmantena vuonna pitää olla skarppina, että saa täydennettyä kurssimäärää jos on tarvetta eikä tule päällekkäisiä kursseja.

Vierailija
2/5 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin siellä iltapuolella ja ihan hyvin viihdyin. Tosin valmistuin ennen muuttoa yliopiston kanssa saman katon alle.

Ne muutamat kurssit, jotka opiskelin päiväpuolen opiskelijoiden kanssa, olivat ihan ok. Se on tietenkin fakta, että päiväpuolella opiskelijat ovat nuorempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kertoa sitten kyseisiä asioita tradenomi opinnoista vaikka ois muuallakin opiskellu

Vierailija
4/5 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuressa amk:ssa kylläkin. Aloitin 35 vuotiaana nuorisolinjalla tietoliikennetradenomilinjalla, sain toki paljon hyväksilukuja, joten ekana vuonna ei paljoa tarvinnut koulua käydä.

Kaikki muut olivat siinä parinkympin kieppeillä. Kaikki oli tosi mukavia ja sieltä sai monta mukavaa kaveria.. mutta osalla oli vielä bilevaihe menossa, joka näkyi valmistumisen viivästymisenä. Itse valmistuin ensimmäisenä ja ainoana määräajassa, vaikka mulla oli perhe (olin käytännössä yksinhuoltaja, mies viikot töissä toisella paikkakunnalla) ja kävin samaan aikaan töissä. :)

Matikkapäätä kyllä tarvitaan, mutta huonollakin pärjää (mä olen todella surkea matikassa), mutta sitä pitää sitten lukea tosissaan.. :p

Tsemppiä, kyllä se siitä.

Vierailija
5/5 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene saimiaan. Aivan järkyttävän huonot opettajat, kaikkea supistettu, sekä puolet oppilaista ulkomaalaisia. Ei ikinä enää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi