Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että on ärsyttävää kun ei naapurit voi tulla

Vierailija
16.08.2012 |

suoraan sanomaan jos jokin vaivaa!!

Asutaan siis rivitalossa, suoraan takapihalta lähtee metsä. Ollaan tänne metsään joskus iltaisin ja aamuisin päästetty koiraa pissalle, siis ilman että ollaan lähdetty varsinaisesti remmi kaulassa lenkille sen pidemmälle.

Ei ole tullut mieleenkään että tämä voisi jotain ärsyttää.. No ilmeisesti sitten on kun tänään tuli postilaatikosta viesti isännöitsijältä että teistä on valitettu. Että pidetään koiraa vapaana vaikka se on järjestyssäännöissä kielletty (ok, tottahan tuo mutta luulisi järjenkäytönkin olevan sallittua). Ja jos ei lopu niin tulee "jatkotoimenpiteitä".

Mitähän nämä jatkotoimenpiteet muuten mahtaa olla?

Olisi kiva kun joku valittaja olisi ihan ystävällisesti tullut vaan sanomaan, että ei ole kiva kun pissatatte koiraanne metsässä. Oltaisiin sitten voitu alkaa kiinnittää tähän huomiota ja vaikka sitten naapurin iloksi tehdä tämä sama remmin päästä. Metsään pissattamista sinänsä ei varmaan mikään laki voi kieltää kun ei kerran kenenkään pihalla olla.

Nyt vaan tällaisesta virallisesta jatkotoimenpiteillä uhkailusta tulee mulle ainakin ahdistus ja paha mieli ja sitten tietty mietityttää että ketä näistä parista vaihdoehdosta se valittaja voisi olla..

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa pitää vapaana! Luulisi Suomen lainsäädäntö kiinnostavan edes jonkin verran.....

Vierailija
22/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiranomistajalta tuota MINÄ MINÄ asennetta!

Ei sitten tullut mieleen, että ehkä muutkin naapurit voivat tykätä lähteä kävelemään siitä metsään, noukkia marjoja tms.

Ja sinä laitat rakkisi paskomaan suoraan siihen talojen edustalle. Ompa tosi kivaa! En yhtään ihmettele, että olet saanut valituksen, itsekin sinusta valittaisin! Puhumattakaan siitä, että pidät koiraasi vapaana!

Mitäs jos silloin sattuukin joku lapsi olemaan paikalla ja koira hyökkääkin sen kimppuun? Ai niin, mutta eihän teidän kiltti pikku mussukka koskaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sitten toistuvan irrallaanjuoksuttamisen jälkeen voi ottaa koiran haltuunsa ja tarvittaessa tappaa sen. Koira ei nyt saa olla kytkemättä metsässä ja jos ihan tarkkoja ollaan, tarvitset metsästysoikeuden omistajan luvan siihen, että koirasi on metsässä irrallaan.

Vierailija
24/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne koirat tajua pysyä erossa maassa pomppivista linnun- ja rusakonpoikasista yms. Ei se irtipitokielto sattumalta ole laitettu juuri kevääksi ja kesäksi.

Ja ei 19.8. jälkeenkään saa sinne metsään päästää irrallaan jos ei ole maanomistajan lupaa.

Vierailija
25/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla tämä on jotain outoa kissanomistajillekin, jos ei yleistettäisi?

Vierailija
26/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko hirveän vaikea olla päästämättä sitä koiraa yksinään metsään?

Kyllä minäkin valittaisin. Koskaan et voi tietää, jos koira säikähtää tai saa nippikohtauksen ja lähtee vaeltelemaan minne sattuu.

Vierailija
27/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tunteen. Minäkin sain isännöitsijältä tosi tylyn kirjeen lintulaudasta.

Taloyhtiön säännöissä ei kielletty lintulautaa ja olin kysynyt lähimmiltä naapureiltani siihen luvan. Satuin olemaan sinä talvena pitkään sairaslomalla ja tuijottelin päivät pitkät ikkunasta ulos jalka paketissa, joten tiesin tasan tarkkaan, kuinka monta talitinttiä ja keltasirkkua laudalla kävi päivän mittaan. Vähintään kerran viikossa putsasin maan. Puolessavälissä talvea tuli tämä kirje. Soitin isännöitsijälle, ja hän sanoi, että on tullut vihainen valitus siitä, että houkuttelen rottia ja linnut paskovat taloyhtiön pihan pilalle (onneksi autot sentään olivat turvassa autotalleissa). Olin aivan ällistynyt. Kirjoitin ystävälliseen sävyyn kaikkien postilaatikkoon kirjeen, että mieluummin katson eläviä lintuja puussani kuin nälkään kuolleita lintuja puuni alla enkä aio kesken talven lopettaa ruokintaa. Kevään tullessa siivosin pihan kunnolla, putsasin aidasta pari paskaläikkää ja maalasin aidan talkoopäivänä kuten aiempinakin vuosina (ja myös yhteisen raja-aidan, koska taloyhtiön väellä ei ollut kovin innokasta talkoohenkeä). Huhtikuussa yhtiökokouksessa otin kirjeen puheeksi, ja sain yhtäkkiä täyslaidallisen huutoa. Muillakin oli lintulautoja, mutta kuulemma juuri minun lintulautani houkutteli rottia, koska asuin reunimmaisessa asunnossa.

Taloyhtiössä oli muutenkin täysin kahtia jakautunut porukka, täydellisen kusipäinen pj. hoveineen ja sitten se toinen puoli. Olin yrittänyt olla kuulumatta kumpaankaan porukkaan, tervehtinyt aina kaikkia ja rupatellut muutaman sanan kohdatessani. Näköjään kumpikin puoli oletti, että koska seurustelin myös toisen puolen kanssa, olin kummankin puolen vihollinen. Puheenjohtaja esimerkiksi valehteli eräälle asukkaalle, että olin valittanut edellisen vuoden yhtiökokouksessa ko. asukkaan remontista, se kuulemma aiheutti minulle kohtuutonta äänihäiriötä ja kulkuvaikeuksia. Kyseinen asukas asui pj:n talossa ja joutui tekemään homekylppäriin remonttia, ja siitä syystä pj:n asuntoon tuli meteliä. Minä asuin vastakkaisessa päässä enkä ollut edes kuullut remontista. Se asukas tuli minulta kiukkuisesti tivaamaan, miksi hän ei saisi laittaa homeista kylppäriään kuntoon, ja olin aivan huuli pyöreänä, että niin mitä??? Luojan kiitos pääsin siitä yhtiöstä pois.

Ap, ehkä joku yhtiön asukas pelkää koiria ja on huomannut sinun lenkittävän koiraasi vapaana. Kysy isännöitsijältä, kuka valituksen on tehnyt. Sinulla on oikeus tietää se. Käy sitten puhumassa kyseisen henkilön kanssa, jos olet hänen kanssaan edes hyvän päivän tuttu (etkä ole muuttamassa pois), ja kysy ystävällisesti, onko koirasi tehnyt jotain tälle ihmiselle, tullut esim. huomaamattasi tämän ihmisen pihaan tai jotain, ja sano pitäväsi koirasi tästä lähin kiinni ja toivovasi sen ihmisen tulevan sanomaan seuraavalla kerralla sinulle suoraan, jos joku asia harmittaa. Minäkin juoksutan koiraani vapaana metsässä, onneksi on oma metsä. Koiran pää sekoaa, jos se ei pääse välillä kunnolla juoksemaan.

Vierailija
28/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huoh*

Vierailija
29/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistajansa mukaan "aina omistajan valvonnassa" oleva koira söi myrkyn ja kuoli. Naapurustossa pudistimme päätämme ja ihmettelimme koiranomistajalle, että "miten sille niin kävi, sinä kun aina sanoit, että koira on valvonnassasi".

Vierailija
30/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja han joutuu sitten pesemaan koiranpaskaa lastensa vaatteista ja kenganpohjista jos ovat olleet metsassa leikkimassa? Sitahan kertyy aika mukavasti jos koira jatkuvasti kay yhden rivarin kohdalla metsassa tarpeillaan.

Vierailija
31/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin kannattaisi ottaa yhteyttä suoraa poliisiin joka sitten toistuvan irrallaanjuoksuttamisen jälkeen voi ottaa koiran haltuunsa ja tarvittaessa tappaa sen. Koira ei nyt saa olla kytkemättä metsässä ja jos ihan tarkkoja ollaan, tarvitset metsästysoikeuden omistajan luvan siihen, että koirasi on metsässä irrallaan.

kukaan urpo ala vaivaamaan tällaisilla asioilla. Järkyttävä resurssipula heillä, tärkeämmätkin asiat tahtoo jäädä tekemättä ja joku ääliö haluaa poliisin paikalle jahtaamaan jonkun koiraa!! Hälytyskeskuksenko meinaatte tukkia soitoilla?

Vierailija
32/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ratkaistiin asia viemällä metsään rotanmyrkkyä Omistajansa mukaan "aina omistajan valvonnassa" oleva koira söi myrkyn ja kuoli. Naapurustossa pudistimme päätämme ja ihmettelimme koiranomistajalle, että "miten sille niin kävi, sinä kun aina sanoit, että koira on valvonnassasi".

Vierailija
33/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaipa tästäkin taas pääsen yli. Pakko silti soittaa huomenna isännöitsijälle ja kysyä mitä ne jatkotoimenpiteet sitten mahdollisesti ovat.

t. ap

Jos tuo on teidän omistusasunto niin ei ne käytännössä tuollaisella syyllä mitään teille voi. Voihan ne virallisen varoituksen laittaa niin että joudut hakeen sen käräjäoikeudesta ja kirjaamaan sen vastaanotetuksi, mutta ei tuollaisella perusteella ketäään omistusasujaa kämpästään ulos saa vaikka tulisi 100 varoitusta.

Jos sen sijaan olette vuokralla, niin tosiaan teidät voi virallisen varoituksen tai parin jälkeen lempata koko asunnosta ulos.

Kyllä sille omistusasunnon osakkeellekin voi jotain tehdä. Nimittäin talonyhtiö voi yhtiökokouspäätöksellä ottaa huoneistosi hallintaan. Perusteena järjestysääntöjen toistuva rikkominen. Ja jos olet vuokralainen voit saada häädön toistuvasta järjestyssääntöjen rikkomisesta.

Vierailija
34/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tunteen. Minäkin sain isännöitsijältä tosi tylyn kirjeen lintulaudasta.

Taloyhtiön säännöissä ei kielletty lintulautaa ja olin kysynyt lähimmiltä naapureiltani siihen luvan. Satuin olemaan sinä talvena pitkään sairaslomalla ja tuijottelin päivät pitkät ikkunasta ulos jalka paketissa, joten tiesin tasan tarkkaan, kuinka monta talitinttiä ja keltasirkkua laudalla kävi päivän mittaan. Vähintään kerran viikossa putsasin maan. Puolessavälissä talvea tuli tämä kirje. Soitin isännöitsijälle, ja hän sanoi, että on tullut vihainen valitus siitä, että houkuttelen rottia ja linnut paskovat taloyhtiön pihan pilalle (onneksi autot sentään olivat turvassa autotalleissa). Olin aivan ällistynyt. Kirjoitin ystävälliseen sävyyn kaikkien postilaatikkoon kirjeen, että mieluummin katson eläviä lintuja puussani kuin nälkään kuolleita lintuja puuni alla enkä aio kesken talven lopettaa ruokintaa. Kevään tullessa siivosin pihan kunnolla, putsasin aidasta pari paskaläikkää ja maalasin aidan talkoopäivänä kuten aiempinakin vuosina (ja myös yhteisen raja-aidan, koska taloyhtiön väellä ei ollut kovin innokasta talkoohenkeä). Huhtikuussa yhtiökokouksessa otin kirjeen puheeksi, ja sain yhtäkkiä täyslaidallisen huutoa. Muillakin oli lintulautoja, mutta kuulemma juuri minun lintulautani houkutteli rottia, koska asuin reunimmaisessa asunnossa.

Taloyhtiössä oli muutenkin täysin kahtia jakautunut porukka, täydellisen kusipäinen pj. hoveineen ja sitten se toinen puoli. Olin yrittänyt olla kuulumatta kumpaankaan porukkaan, tervehtinyt aina kaikkia ja rupatellut muutaman sanan kohdatessani. Näköjään kumpikin puoli oletti, että koska seurustelin myös toisen puolen kanssa, olin kummankin puolen vihollinen. Puheenjohtaja esimerkiksi valehteli eräälle asukkaalle, että olin valittanut edellisen vuoden yhtiökokouksessa ko. asukkaan remontista, se kuulemma aiheutti minulle kohtuutonta äänihäiriötä ja kulkuvaikeuksia. Kyseinen asukas asui pj:n talossa ja joutui tekemään homekylppäriin remonttia, ja siitä syystä pj:n asuntoon tuli meteliä. Minä asuin vastakkaisessa päässä enkä ollut edes kuullut remontista. Se asukas tuli minulta kiukkuisesti tivaamaan, miksi hän ei saisi laittaa homeista kylppäriään kuntoon, ja olin aivan huuli pyöreänä, että niin mitä??? Luojan kiitos pääsin siitä yhtiöstä pois.

Ap, ehkä joku yhtiön asukas pelkää koiria ja on huomannut sinun lenkittävän koiraasi vapaana. Kysy isännöitsijältä, kuka valituksen on tehnyt. Sinulla on oikeus tietää se. Käy sitten puhumassa kyseisen henkilön kanssa, jos olet hänen kanssaan edes hyvän päivän tuttu (etkä ole muuttamassa pois), ja kysy ystävällisesti, onko koirasi tehnyt jotain tälle ihmiselle, tullut esim. huomaamattasi tämän ihmisen pihaan tai jotain, ja sano pitäväsi koirasi tästä lähin kiinni ja toivovasi sen ihmisen tulevan sanomaan seuraavalla kerralla sinulle suoraan, jos joku asia harmittaa. Minäkin juoksutan koiraani vapaana metsässä, onneksi on oma metsä. Koiran pää sekoaa, jos se ei pääse välillä kunnolla juoksemaan.

Voi että tuli surku sun puolesta, kauhea tarina. Ihmiset on niin julmia joskus.

Vierailija
35/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haltuunottoon, koska mikään taloyhtiö ei voi tehdä sitä sen takia, että asukas päästää koiran vapaasti kaupungin metsään.

Vaan ap:n tapauksessa jatkotoimenpide liittyy siihen, että hän rikkoo järjestyslakia, joka kieltää koiran vapaana pidon KAIKKIALLA TAAJAMA-ALUEELLA, siis myös metsiköissä, jotka ovat taajama-aluetta. Tai jos kyse on maaseudusta, ap rikkoo metsästyslakia, joka käskee pitämään koirat kytkettynä tähän aikaan vuodesta.

Eli ap voi saada rapsut siitä.

Jos koira on paskonut piha-alueelle (sitähän et voi estää, jos koira on vapaana), silloin toki voi taloyhtiön hallitus antaa teille varoituksen, mutta ihan takuuvarmasti ei mikään taloyhtiö ryhdy muille osakkaille hyvin kalliiseen haltuunottoprosessiin TUON takia.

Joten ap, jatkossa on vaan nöyrryttävä ja pidettävä koira kiinni. Sille on järkiperusteensa, mm. linnunpoikasten ja kanien suojelu ja se, että kytkemätön koira VOI joskus yllättäen hermostua ja käydä vaikkapa lenkkeilijän tai lapsen kimppuun, siitä ei kiltinkään koiran kohdalla voi koskaan olla varma.

SINÄNSÄ olen kanssasi samaa mieltä: on surullista, miten vellihousuisia paskoja suomalaisista on tullut, kun ei voida nätisti ensin reklamoida suoraan naapurille. Jos ap sattuu olemaan valkovenäläisen kuulantyöntäjän kokoinen kaappi ja pelottava, sen reklamoinnin voi tehdä kirjeelläkin, jos pelkää vastareaktiota.

Vierailija
36/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tehdään rikosilmoitus irrallaan juoksevasta koirasta. Kun niitä on tehty esim. 5 kpl, poliisin on pakko ottaa yhteyttä ap:hen ja antaa sakot. Samalla tehdään selväksi, että seuraavasta ilmoituksesta otetaan se koirakin pois.

Metsästyslakikin on laki ja sen noudattamiseksi poliisia tarvitaan. Tai sitten voidaan mennä sille linjalle, että jos ap antaa koiran juosta vapaana, saan minä myrkyttää ap:n koiran. Poliisia ei tarvitse vaivata ja lopputulos on molemmille osapuolille paras mahdollinen.

Vierailija
37/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska metsässä on sallittua.

Ei tartte noukkia kuin hoidettavalta viheralueelta.

Jos lapsi (tai kuka vaan presidentti) kakkaan metsässä kävelee niin se on voivoi.

Koiraa ei saa vapaana pitää muualla kuin omalla tontillaan.

Vierailija
38/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolin ja toisin.

ei saa olla mitään elämää. onneksi ei ole naapureita. kissa ja koira ja minä ei häiritä ketään.

Vierailija
39/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintulaudat houkuttelevat metsämyyriä ja niitä on rivareissa paljon.

Aivan aiheesta valitettu. Meidän naapurillakin on ja joka talvi on meillä ollut myyriä pihassa ja itse harrastan puutarhanhoitoa.

Myyrät taas syövät perennojen juuria ja sipuleita.

Vierailija
40/53 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itsekkin rivarissa ja rivarissa täytyy olla tosi varoinen asumisensa kanssa.

Ihmiset valittaa vaikka mistä.

Pidät koirasi kytkettynä ja et soita isännöitsijälle.

Paras keino pärjätä rivarissa on se, että ei ole kenenkään kanssa missään tekemisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi