Hahhahaa!
Luin tossa ketjua jossa kiukuteltiin onko vanhempi kasvattajana parempi kuin lapseton ja onko lapsettomalla käsitystä perheellisten elämästä.. =)
JOS vanhemmuus tuo mukanaan sen suuren viisauden miten lasta kasvatetaan niin miksi on huonoja vanhempia tai tomppeleita jotka eivät osaa lapsiaan kasvattaa?
Mua erityisesti hymyilytti väite että lapsi kasvattaa.. Kuka hankkii lapsia ja kasvaa sitten?? Eikö lapsi pitäisi hankkia KUN ollaan valmiita kasvattamaan, ei kun ollaan valmiita itse kasvamaan?
Ainakin itselläni on ollut nuoresta saakka tiedossa mitä perhe-elämä ja lapset on. Okei, sormi voi jäädä oven väliin -eli kaikkea yllättävää sattuu ja tapahtuu.. Mutta elääkö ihmiset pumpulissa ja normaali elämä on jotenkin kummallista?
..Ehkä mää vaan oon vaan outo kun lapsen saaminen ei ole muuttanut mitenkään elämääni, paitsi tietty meitä on nyt enempi saman katon alla! =)
Ihminen joka ei ota kasvatusvinkkejä perheellömältä vain koska hänellä ei ole lapsia ja " kehtaa" olla tietävinään lapsista jotain saa minun mielestäni olla yksin ongelmiensa kanssa. Koska eikö itse ohjeella ole väliä -eikä sillä kuka sen antaa?
Luulen, etten ottaisi kasvatusohjeita perheelliseltä joka haukkuu perheettömien ohjeita.. ;)
Kommentit (2)
Kyllä on lapsia.
Mitä ihmeellistä lapsissa on? Niitä helpompia ei olekaan!
Tossa ne kasvaa ja kehittyy. Ensin pidetään huoli vaan perustarpeista ja sitten ne kasvaa isommiks ja vaatii säpinää, rajoja, rakkautta..
Kasvatustapoja on monia ja moni pitää itseään parhaana mahdollisena ja auta armias jos joku jolla ei ole lapsia tulee sanomaan jotain!
Mää en pidä itseäni korvaamattomana ja lapsien isä (ajatelkaa) saa hoitaa ja touhuta lapsiensa kanssa!!
Itte en pidä lapsia outoina ufoina joille puuron tekeminenkin on tähtitiedettä. Mutta kai sellasia on -surullista että sellasilla on vielä omia lapsia.. =))
Huomaa ettei ap:lla todellakaan ole lapsia, ainakaan kovin isoja vielä...nautihan vielä kun voit!